Toon posts:

PS2-look-a-like gamepad voor pc (met 'losse-knopjes-D-pad'!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een gamepad voor m'n pc. Er zijn stapels pads die dezelfde indeling hebben als de PS2-pad. Vervelende vind ik dat al die dingen een D-pad ('de grote knop linksboven') hebben uit 1 stuk. Ik vind dit lastig omdat ik al bij diverse merken heb gemerkt dat die D-pad's niet altijd doen wat je wilt. Als je bijvoorbeeld naar boven wilt, gaat 'ie vaak schuin naar boven en zo. De PS2 controller heeft daar vier 'losse' knopjes: dat is veel exacter. Dat ding doet gewoon wat je wilt.

Nu kan ik wel een PS2 converter kopen maar dit schijnt niet bij alle games te werken. Klopt dat...?

Bestaan er pc-pads die ook 4 knopjes hebben i.p.v. 1 grote knop?

De beste pad tot nu toe lijkt me de Logitech Rumblepad, maar ik ben toch wat huiverig: ik heb ooit de Dual Action gekocht en die had ZWAAR last van het probleem dat ik eerder noemde: je kon echt nooit exact ALLEEN naar boven of zo. Heel klierig...

Gaarne Uw advies! :)

P.S. Of gebruikt iedereen altijd de linker analoge stick i.p.v. de D-pad...? Ik moet daar ERG aan wennen... In dat geval maakt het niet uit hoe de D-pad er uit ziet... Of heb je soms beide nodig...?

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-01 08:03

amd187

Ondertitel

Volgens mij zit dat bij een PS2 controller onder de kap van dat ding gewoon aan elkaar hoor, Het lijkt mischien preciezer, maar qua techniek naar mijn weten precies hetzelde als elke andere pad. Ik zelf gebruik een xbox gamepad, maar daar heb je niets aan als ik je eisen zie :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

eeen PS2->USB converter kopen? Zijn op diverse plaatsen te koop en werken ook nog aardig goed, alleen bij sommige games werkt die tril-functie niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Macally iShock USB controller. Regelrechtige rip-off van de originele PS-controller alleen net wat extra kleine knopjes aan toegevoegd.

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
recentelijk heb ik pas de xfx dual reflex pad gekocht (2x) omdat deze zeer veel op de ps2pad lijkt en onder andere dezelfde indeling heeft maar geen losse dpad. ondanks dat is het een goedkope(10 euro) en mooie gamepad , een aanrader dus !

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:27

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:08:
Nu kan ik wel een PS2 converter kopen maar dit schijnt niet bij alle games te werken. Klopt dat...?
Neuh... met zo'n converter wordt je PS2 controller gewoon als gamecontroller gezien (als HID device) over het algemeen. IIG bij die van mij wel.
Werkt de forcefeedbackdinges overigens ook mee (evenals analog mode) en je kunt het een en ander nog instellen ook.
Dit is wmb de beste oplossing als je graag PS2 controllers gebruikt. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Cyphax schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:39:
Dit is wmb de beste oplossing als je graag PS2 controllers gebruikt. :)
Is de Super Joybox 3 PRO een goede/bekende...? Of zijn er nog andere/betere?

EDIT:
O, laat maar... lange leve GoT-search! ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 14:40 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:27

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:37:
[...]

Is de Super Joybox 3 PRO een goede/bekende...? Of zijn er nog andere/betere?

EDIT:
O, laat maar... lange leve GoT-search! ;)
Ik heb deze en daar geldt voor dat ie kan wat ik eerder zei. Je kunt er zelfs wel 2 op aansluiten. Die werkt iig goed. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1