Toon posts:

Quali-TV 1920x1080 LCD-TV

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo hierbij een topic over de Quali-TV.

Dit is een nieuwe lijn toestellen met een resolutie van 1920 x 1080 ze komen uit in de maten 37" , 42" en 47". De toestellen hebben een vertragingstijd van slecht 8 msec.
Door een speciale chipset genaamd "3D Motion Adaptive" geeft het toestel een perfecte full HD weergave zonder vervelende naijl effecten. Een zeer geavanceerd color management systeem staat garant voor zeer natuur getrouwe kleurweergave. Tevens heeft de TV een geavanceerde beeldprocessor die flikkerend beeld voorkomt en alle inkomende interlaced signalen omzet naar progressive scan waardoor de beeldweergave nog mooier is.

Een speciale lichtsensor zorgt ervoor dat de LCD-backlight automatisch wordt aangepast aan de helderheid van de omgeving waardoor u altijd perfect beeld heeft zonder dat u zelf de lichtsterkte van het display telkens moet aanpassen aan de omgevingssituatie.

bron: http://www.hdready.nl/nieuws_qualitv_LCDHD.html

Ik hoop de topic nu goed gestart te hebben.
Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat de gehele qualia lijn er toch uitgegooid zou worden....hmm blijkbaar pas later. Anyway, ze lijken heel erg op de hyundai plasma's (ook in mycom versie) en zullen een goed prijskaartje hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tevens heeft de TV een geavanceerde beeldprocessor die flikkerend beeld voorkomt en alle inkomende interlaced signalen omzet naar progressive scan waardoor de beeldweergave nog mooier is.
dus een progressive 1920x1080 scherm ?

Er is altijd wel iets aan te merken; als ik naar de specs in de PDF kijk dan mis ik wat: HDMI/DVI ingangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Elke LCD zet interlaced beelden om naar progressive, aangezien een LCD beelden alleen maar progressive kan weergeven... Dat is dus weinig schokkend dat deze LCD dat ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:03:
Elke LCD zet interlaced beelden om naar progressive, aangezien een LCD beelden alleen maar progressive kan weergeven... Dat is dus weinig schokkend dat deze LCD dat ook doet.
Ik heb deze opmerking eerder gezien. Waarom word er door bijv ESPN in 720p uitgezonden en niet in 1080i als je scherm deinterlaced ? Is 1080i op een LCD dan 1080p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nee, niet helemaal. Het signaal is interlaced, dus halve beelden. De ene keer worden de even beeldlijnen verstuurd en dan de oneven beeldlijnen. Je scherm geeft alleen hele beelden, dus die zet die beelden steeds weer in elkaar. 720p is gewoon scherper dan 720i en datzelfde geldt voor 1080i en 1080p, hoewel die laatste wel ontzettend veel bandbreedte verbruikt :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:03:
Door een speciale chipset genaamd "3D Motion Adaptive" geeft het toestel een perfecte full HD weergave zonder vervelende naijl effecten. Een zeer geavanceerd color management systeem staat garant voor zeer natuur getrouwe kleurweergave. Tevens heeft de TV een geavanceerde beeldprocessor die flikkerend beeld voorkomt en alle inkomende interlaced signalen omzet naar progressive scan waardoor de beeldweergave nog mooier is.

Een speciale lichtsensor zorgt ervoor dat de LCD-backlight automatisch wordt aangepast aan de helderheid van de omgeving waardoor u altijd perfect beeld heeft zonder dat u zelf de lichtsterkte van het display telkens moet aanpassen aan de omgevingssituatie.
Tis net een reclame spotje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 11:45
Grrrrrene schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:48:
Nee, niet helemaal. Het signaal is interlaced, dus halve beelden. De ene keer worden de even beeldlijnen verstuurd en dan de oneven beeldlijnen. Je scherm geeft alleen hele beelden, dus die zet die beelden steeds weer in elkaar. 720p is gewoon scherper dan 720i en datzelfde geldt voor 1080i en 1080p, hoewel die laatste wel ontzettend veel bandbreedte verbruikt :X
waarom gebruikt p meer bandbreedte dan i? 't Is toch meestal i50/i60 en p24/p25/p30? Dubbel het aantal halve beelden lijkt mij gewoon hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 12:54
Progressive bestaat niet uit halve beelden maar gehele beelden. Daardoor is de benodigde bandbreedte ook twéé maal zo groot (want een heel beeld vreet tweemaal zoveel ruimte als een half beeld). 720p en 1080i hebben nagenoeg dezelfde bitrate, 1080p dus het dubbele en da's best wel veel.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brada
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:28
Je vergeet nog een van de belangrijkste en meest vernieuwende technologiën op deze schermen;
De LED-backlighting die achter het hele scherm verspreid zit, dit zorgt ook weer voor een beter verspreide kleurweewrgave.

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:45:
[...]

dus een progressive 1920x1080 scherm ?

Er is altijd wel iets aan te merken; als ik naar de specs in de PDF kijk dan mis ik wat: HDMI/DVI ingangen.
De Quali-TV toestellen die vanaf november worden geproduceerd hebben een DVI-ingang met HDCP. Vanaf begin 2006 zullen de modellen ook HDMI hebben, de toestellen kunnen hier al mee uitgerust worden, maar voordat ze de markt op mogen moeten ze eerst door een keuring. Dat is technisch allemaal geen probleem maar er is een wachttijd voor die keuring en die is behoorlijk lang anders waren ze waarschijnlijk al direct met HDMI uitgerust, maar helaas.

Maar DVI met HDCP is ook een prima aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thingol
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-01 22:00

Thingol

Ziz

Grrrrrene schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:48:
Dus als je op je lcd een 1080i bron gaat bekijken wordt dat automatisch progressive scan? Dan moet je lcd dus wel van 2 halve beelden 1 beeld maken dus hou je eigenlijk nog maar 540p over. Dan lijkt mij dat 720p dus beter is als 1080i of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

2 maal een half maakt 1, dus gewoon weer 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 21:11

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:26:
2 maal een half maakt 1, dus gewoon weer 1080p.
Alleen met dus een minder snelle vernieuwing van de beelden omdat je per twee halve 1 hele uitzend en dus eigenlijk elke half beeld 2 keer laat zien. Darom o.a. is 1080P beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

plus dat je aan detail inlevert, het wordt geen 540p, maar het verschil tussen 1080i en 720p is niet zo groot als mensen weleens willen geloven. Ikzelf geef overigens de voorkeur aan 720p :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt DavyBona voor je uitleg weet jij toevallig de prijzen en waar de toestellen te koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straat schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 06:54:
[...]

waarom gebruikt p meer bandbreedte dan i? 't Is toch meestal i50/i60 en p24/p25/p30? Dubbel het aantal halve beelden lijkt mij gewoon hetzelfde?
Dat snap ik ook nog steeds niet. Voorbeeldje:

@1080i60: 60 X half beeld = 30 beelden
@1080p30: 30 x heel beeld = 30 beelden

Je zou dus zeggen dat ze evenveel bandbreedte nodig hebben. Maar ik heb het vermoeden dat ik iets over het hoofd zie, omdat er meerdere sites vertellen dat er wel een verschilin bandbreedte is. Is er iemand die dit kort kan uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de Quali-TV nu eindelijk leverbaar is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou echt graag een andere monitor en tv willen hebben.
Weet iemand of deze 1080p schermen, (hoor overal 7e generatie) ook in 26 formaat de markt gaan betreden??? Voor pc werk is dat nl wel cool, 720p ziet er zo groot uit op een lcd tv.
Pagina: 1