Toon posts:

Intel 82371AB/EB PCI Bus Master IDE-controller

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello, ik zit met een probleem. Ik heb een Ibm laptoppie zojuist opnieuw geinstalleerd met win98se. Nu heb ik in apparaatbeheer een conflict. De Intel 82371AB/EB PCI Bus Master IDE-controller geeft een conflict met de twee standaard IDE controllers. Ik heb begrepen dat hier een update voor is maar ik kan hem niet vinden. Wie heeft deze update of de locatie waar ik hem kan vinden. Thnx in advance.........

Verwijderd

Topicstarter
hop, weer ff omhoog, want ik zit te springen om een antwoord.......

Verwijderd

Al bij IBM en Microsoft gekeken ??

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Gewoon bij intel de drivers downen voor de 430TX/440BX/8x0 chipsets en die installeren.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Kee, ik heb al bij Ibm gezocht, nothing. Van Intel inderdaad de driver gedownload, was ook nie goed, grrrrrr...... Microsoft nog niet bekeken omdat ik eerlijk gezegd nog nooit iets heb kunnen vinden bij MS. Maar ik zal nog een poging wagen. Thnx anyway dudezzz

Verwijderd

das een bekend probleem dat vooral vaak bij w95/w98 non se voorkomt in combinatie met wat oudere (4+ jaren) ide controllers.

zoek eens in de registry op "noide". is dat 0, maar er ff 1 van en is het 1, maar er 0 van. hoop dat dat helpt.

verder is het geen ram hoor, het werkt allemaal gewoon alleen kan het zijn dat je cdrom (2e ide controller) soms niet herkend wordt. oplossing: in de config.sys je cdrom driver laden en deze activeren door in je autoexec.bat mscdex te laden OF makkelijker (maar niet voor laptop) je cdrom bij je hd te hange.
hoop dat t help!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, daar kan ik wat mee! Thnx, laat wel ff weten of het heeft gewerkt.
Pagina: 1