Toon posts:

[EL]Draaitafel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou mij graag een draaitafel aanschaffen. Maar aangezien ik niet over het nodige budget beschik zal dit voorlopig nog niet gaan.
Mijn vraag is nu zou er een kleine kans inzitten om zelf zoix in elkaar te steken?
Afbeeldingslocatie: http://www.pcdjhardware.com/images/dac3.jpg
Dus door op een of andere manier ix te maken dat je kan aansluiten op je pc via USB of LPT ofzo.
Ik heb al dingen gezocht op internet maar heb enkel nogmaar een schema gevonden voor een mengpanneel en nog niet voor een draaitafel zelf.

thx

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Je wil iets als bovenstaand gaan namaken? Ik denk dat, tenzij je een electronicawonder bent, je dat rustig kunt vergeten. Beter even doorsparen.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

Een draaitafel zelf maken? Succes, dat gaat je nooit lukken..
Spaar gewoon even door, dan kan je een behoorlijke kopen. Als je iets wilt met USB kan je naar de V&D gaan, daar hebben ze zo'n soort ding wat MP3 aan kan voor 120 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Gwn de draaiknoppen zouden ook al goed zijn :)
De rest heb ik schema's voor

thx

Verwijderd

Topicstarter
Het zal dan even doorsparen worden

toch bedankt ;)

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:11
Nee dan kun je beter een Hercules DJ consolle kopen voor 80 euro. Op het audio en video forum van got is daar veel over te vinden. En ook alternatieven.

Maar ik zou ook gewoon even doorsparen tot je zo'n 150 euro hebt, dan kun je gewoon iets leuks kopen met redelijk wat mogenlijkheden.

Voor de rest goede DJ apperatuur is gewoon weg duur. En zelf bouwen..... ik zou er niet aan gaan beginnen, ga dan gewoon een beetje met software klooien. Zoals tracktor DJ, mixman pro, truity loops, of een ander DJ programma.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Da's meer AV-gebied geloof ik.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:35
Ik heb zelf een tijd geleden wel eens geprobeerd om zelf een controller te maken (dus wat schuiven voor volume/pitch, draaiknoppen voor equalizer enzo) en op zich is het wel mogelijk.
Ik was begonnen met een schakeling uit elektuur voor een 32-kanaals AD converter die dan via de seriele poort op de pc kon worden aangesloten en uitgelezen.
Ik heb er dan als test wat draaiknoppen enzo aangehangen, en op zich werkte dat wel vrij goed.

Probleem is alleen dat de totale kost als je het zelf wil maken veel duurder komt uiteindelijk dan een kant en klare oplossing zoals de Hercules DJ Console.
Daar komt ook nog bij dat je voor jou zelfgemaakte controller ook niet zomaar ondersteuning zult hebben in dj software, zodat je dus ofwel zelf dj software ook moet programmeren, ofwel zelf een midi driver ofzo ervoor schrijven.

Totale kosten houden dan onder andere in de elektronische componenten, wat ic's, de printplaat, de schuiven en draaiknoppen zelf, als je het echt wil gebruiken zal je ook een frontplaat moeten hebben en daar gaten in laten zagen, behuizing voor wat je gemaakt hebt, en nog wat connectoren.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

Pagina: 1