Hoi,
Ik ben bezig om me is in de wereld te gaan verdiepen van w2k3 dus heb maar is een servetje geinstaleerd. Dat ging allemaal op zich best goed. Heb via de wizard in w2k3 een ad / DNS / DHCP server geinstalleerd. Nu wou ik me van de week aanmelden op de server via een XP client en dat ging eigelijk vrijwel zonder problemen.
Gezien dat ik niet kon internetten via de server heb ik me netwerk instellingen verandert op de XP client zodat ik nog even wat kon gaan lezen over ad enzo. Nu wil ik me weer aanmelden op de server en krijg ik steeds
Ik ben bezig om me is in de wereld te gaan verdiepen van w2k3 dus heb maar is een servetje geinstaleerd. Dat ging allemaal op zich best goed. Heb via de wizard in w2k3 een ad / DNS / DHCP server geinstalleerd. Nu wou ik me van de week aanmelden op de server via een XP client en dat ging eigelijk vrijwel zonder problemen.
Gezien dat ik niet kon internetten via de server heb ik me netwerk instellingen verandert op de XP client zodat ik nog even wat kon gaan lezen over ad enzo. Nu wil ik me weer aanmelden op de server en krijg ik steeds
Iemand een idee wat ik hier aan kan gaan doen want ik vind erg weining met google....Er kan geen verbinding worden gemaakt met een domeincontroller in het domein SERVER-LOCAL
Controleer of de naam juist is opgegeven
Als de naam juist is kunt u klikken op Details voor informatie voor het oplossen van het probleem.
Detailblok:
De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de Service Location(SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt om een domeincontroller te vinden in het domein SERVER-LOCAL
De fout is: DNS-naam bestaat niet(foutcode 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)
De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.SERVER-LOCAL
Mogelijke oorzaken van deze fout zijn:
1 De DNS SRV-record is niet in DNS geregistreerd
2 Een of meer van de volgende zones doen geen overdracht naar de onderliggende zone:
ROCBIT.LOKAAL
Lokaal
.(hoofdzone)