Toon posts:

[2003]

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig om me is in de wereld te gaan verdiepen van w2k3 dus heb maar is een servetje geinstaleerd. Dat ging allemaal op zich best goed. Heb via de wizard in w2k3 een ad / DNS / DHCP server geinstalleerd. Nu wou ik me van de week aanmelden op de server via een XP client en dat ging eigelijk vrijwel zonder problemen.

Gezien dat ik niet kon internetten via de server heb ik me netwerk instellingen verandert op de XP client zodat ik nog even wat kon gaan lezen over ad enzo. Nu wil ik me weer aanmelden op de server en krijg ik steeds
Er kan geen verbinding worden gemaakt met een domeincontroller in het domein SERVER-LOCAL

Controleer of de naam juist is opgegeven

Als de naam juist is kunt u klikken op Details voor informatie voor het oplossen van het probleem.

Detailblok:
De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de Service Location(SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt om een domeincontroller te vinden in het domein SERVER-LOCAL

De fout is: DNS-naam bestaat niet(foutcode 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)

De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.SERVER-LOCAL

Mogelijke oorzaken van deze fout zijn:
1 De DNS SRV-record is niet in DNS geregistreerd
2 Een of meer van de volgende zones doen geen overdracht naar de onderliggende zone:
ROCBIT.LOKAAL
Lokaal
.(hoofdzone)
Iemand een idee wat ik hier aan kan gaan doen want ik vind erg weining met google....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gezien dat ik niet kon internetten via de server heb ik me netwerk instellingen verandert op de XP client zodat ik nog even wat kon gaan lezen over ad enzo.
Wel weer terug gezet?

Anders kan je client geen DC vinden idd omdat je DNS instellingen niet naar je DC verwijzen.

En hoezo kan je niet "internetten via de server" ?
Forwarders instellen en klaar.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Je hebt op je PC waarschijnlijk niet meer de DNS van je server als pri. DNS staan, dit is wel nodig om aan te kunnen melden.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Cobra_Lup schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:18:
Je hebt op je PC waarschijnlijk niet meer de DNS van je server als pri. DNS staan, dit is wel nodig om aan te kunnen melden.
Moet ik gewoon bij voorkeurs DNS het IP van de server invullen ?? Gaat dat werken dan als de netwerkkaart helemaal nog geen IP heeft ?

Verwijderd

Topicstarter
ja, Ik heb hem weer verteld dat hij een IP moet verkrijgen via DHCP ipv. dat ik heb een staties IP geef.
En hoezo kan je niet "internetten via de server" ?
Forwarders instellen en klaar.
Zover was ik nog niet. Zoalng ik me niet kan aanmelden zal ik ook wel niet kunnen internetten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 12:47 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Windows Operating Systems - Howto's and Guides

Leesvoer.

DHCP, DNS config, resolving.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zou zijn als ik een 2k3 server opstart zonder een netwerk touwtje in de kaart dat hij daar moeilijk over doet ? (touwtje is nadat hij opstart was wel in de kaart gestopt)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat is het nut van een Server als je 'm niet op je netwerk hebt zitten?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is toch echt wel les 1 Active Directory en Server 2003. Je moet natuurlijk, zoals je in zo ongeveer ieder AD-topic op GoT had kunnen vinden altijd op je clients en server ENKEL de adressen van de dc zelf invullen. Op de dnsserver zelf maak je een forwarder naar het internet.
Anders kan je gewoon je problemen niet oplossen. Simple as that.

Aangezien je dit makkelijk zelf had kunnen oplossen, en de titel ook het een en ander te wensen overlaat, wil ik je vragen om Algemene gedragsregels (Netiquette) en Windows Operating Systems - Policy goed te lezen.]

edit:
oja en ja natuurlijk gaat een domeincontroller piepen en traag zijn als ie geen netwerk kan vinden 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door sanfranjake op 15-10-2005 13:20 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.