Duron 650 @ 1,01 Ghz, Abit KT7, 320 mb SDRAM pc133. Spire Orb + 1x 80 mm Fan.
Verwijderd
1 voor 1 achter.
Wert dus goed, want je krijgt een airflow langs je cpu, en de warme lucht wordt weer weggezogen.
Wert dus goed, want je krijgt een airflow langs je cpu, en de warme lucht wordt weer weggezogen.
Als het lukt kan je ze toch beter naast elkaar zetten. Twee naast elkaar hebben een hogere CFM dan gestacked, en het is ook stiller. Als je ze stacked gaat 1 fan echt veel harder draaien. Op mijn processor heb ik 2 fans gestacked, waardoor het toerental van de onderste van 2800 naar 4900 ging. Dat ga je horen bij 80mm fans hoor.
Naast elkaar geeft een veel betere luchtverplaatsing dan op elkaar...als je ze op elkaar zet heb je namelijk ongeveer 1,3 x zoveel airflow als met 1 fan, terwijl als je ze naast elkaar zet je echt 2x zoveel flow hebt
Naar die verhoudingen was ik even op zoek, qua ruimte stack ik ze liever, dat is ook gemakkelijker... maar naast lijkt beter dus, in ieder geval meer luchtverplaatsing...
Ik heb NOG een 80mm fan dus de airflow is het probleem niet, die krijg ik wel rond.
Wat is voor goede (lees: koele) airflow beter; boven erin en vooronder eruit, of andersom?
Nog even over stacking; is dat merkbaar luider?
Ik heb NOG een 80mm fan dus de airflow is het probleem niet, die krijg ik wel rond.
Wat is voor goede (lees: koele) airflow beter; boven erin en vooronder eruit, of andersom?
Nog even over stacking; is dat merkbaar luider?
Duron 650 @ 1,01 Ghz, Abit KT7, 320 mb SDRAM pc133. Spire Orb + 1x 80 mm Fan.
Verwijderd
Andersom, onder in en boven uit (Warme lucht stijgt zeggen ze
)
Bij mij gaf het stacken van twee 60mm fans op de CPU koeler geen merkbaar herrie verschil.. maar dat zegt niet zo heul veul, moet je gewoon proberen.
Bij mij gaf het stacken van twee 60mm fans op de CPU koeler geen merkbaar herrie verschil.. maar dat zegt niet zo heul veul, moet je gewoon proberen.
Pagina: 1