DFI NF4 + 3 X 512 = ?

Pagina: 1
Acties:

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-04 14:06
Hoi ,

Ik heb een DFI NF4 SLI-DR ( zie sig voor rest indien nodig ) en heb daar nu inzitten 2 X 512 MB Corsair 3200 XLL Pro modules .
Aangezien 1 Gb serieus tekort schiet bij nieuwe games zoals B&W 2 , F.E.A.R op hoge settings dacht ik ff wat ram bij te pompen .
FF deze maand geen geld voor een nieuw twinx Corsair pro setje dus hey , waarom niet die 512 mb Corsair XMS erin gooien die ik al had liggen :D Sure de timings zijn niet zo laag als wat ik nu heb maar dat maakt niet uit , ik ben alsnog beter uit met meer ram dan iets lagere timings met games die veel vereisen ..

De huidige 2 X 512 zitten in de oranje sloten , ik heb me bios aangepast naar de wat minder strakkere timings van het reguliere XMS geheugen en de command rate op 2 gezet aangezien je niet 1 kan doen met meer dan 2 sticks .

Helaas , in welke gele ram slot ik die extra 512 mb zet , wilt me computer totaal niet posten ook niet als ik de voltage van 2.8 naar 2.9 zet op de ram .

Uiteraard draait het zaakje 200 mhz (x2 = 400 ) , (198 om precies te zijn ) en is het niet extreem overgeklokt .
Ik heb me CPU overgeklokt met deviders zodat de ram niet uit zijn specs loopt .
Dus dat zou het probleem ook niet moeten zijn ( en ik kan me ook voorstellen dat met 4 rambanken in gebruik je je ram ook moeilijker kan OC`en .

Ik zelf vermoed dat aangzien die twinx al in dual channel draait , en je maar 1 ram stick erin stopt in de andere bank dat dan niet dual channel is .. dat het daarmee loopt te k*tten .

Is dit het geval ? Of pikt dat mobo 2 verschillende type`s ram niet ( dat ie dus iets van je IC afleest en zegt nee dank je ? )

[ Voor 15% gewijzigd door lithiumangel op 15-10-2005 12:06 ]

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

test eerst eens dat nieuwe reepje los, kijken of dat werkt ;).

Zo ja, dan kun je er van uitgaan dat je memorycontroller (en die zit in de processors, niet in het moederbord he ;)) 2 verschillende merken reepjes niet gaat pakken. Je kunt inderdaad geen dual-channel draaien met de A64 met 3 bankjes gevuld, even paren moeten erin voor DC :). Maar dan zou het alsnog moeten werken in single-channel :|.

Logius | Somda | Twitter