ati powerplay werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 20:34
ik heb laatst een nieuw notebook gekocht met de volgende specs:

Intel Pentium M 760 (2 ghz)
2x 512 MB 533 DDR2 A-Data (4-4-4-11)
Ati Mobility Radeon X700 256 MB (350 core, 330 mem)
80 GB Samsung 5400 RPM

De rest is denk ik niet van belang.

Het probleem is nu dat me videokaart constant op full power blijft draaien. Ati heeft hier nu mooi powerplay op bedacht maar dit zie ik nergens staan (ik gebruik mobility 5.10 met control panel software). Ook Centrino Hardware Control verlaagt niet automatisch de clocksnelheid. Ik heb hiervoor altijd Nvidia gehad dus veel ervaring heb ik niet met Ati's.

Ik heb het bij SA geplaatst omdat ik dacht dat dit meer een software gerelateerd probleem was dan echt laptop in het algemeen. Mocht het zo zijn dat de admins anders beslissen, dan moet het maar verplaatst worden naar CSL :)

• jozy
lief schopje*

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
in bureaublad:
rechter muisknop>eigenschappen
instellingen
geavanceerd
en daar heb ik een tabblad powerplay

• jozy
als het zo makkelijk was geweest had ik het niet gevraagd :P , maar ik heb juist dat tabblad niet

Verwijderd

Extra drivers installeren misschien ?

• jozy
ik heb de ati mobility 5.10 drivers en de ati control panel geinstalleerd. hiervoor had ik omega 5.9, maar ook hierbij was het geen succes om powerplay aan te zetten

• jozy
ik ben er achter gekomen wat het is:

in de bios van m'n mobility x700 256 mb was de powerplay optie blijkbaar uitgezet. Op internet kwam ik dit ook tegen en een nieuw bios gedownload die wel powerplay ondersteund. Deze er gelijk opgeflasht en ik heb nu powerplay!!!

m'n accu tijd is van een krappe 1,5 uur gestegen naar >2 uur. om maar niet te spreken over de warmteontwikkeling.
Pagina: 1