Toon posts:

TV-PC connectie geeft zwart-wit beeld???

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb zojuist mijn Sony TV aangesloten op de s-video (weet de juiste benaming niet, maar is die aansluiting die verdacht veel op de muis aansluiting lijkt) uitgang van mijn ATI-Radeon 9250 kaart. De TV heeft alleen scart ingangen, dus heb ik em via een scart-s-video adapter aangesloten.

Probleem is dat de TV alleen zwart-wit beeld geeft, en ik zou niet weten waar het aan ligt. Weet iemand hier de oplossing???

Thanx Rick

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
wel op pal zetten.

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 12:19

Kvn

Probeer eens Samengesteld / Composiet beeld aan te zetten, waarschijnlijk slikt je tv het signaal nu niet.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
en even hier doorheen kijken B)

De grote tv-out FAQ

Verwijderd

da ligt aan u tv

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

heb k ook eensg geprobeerd, met als resultaat alleen zwart-wit beeld. er zat een heel klein beetje kleur in, maar niet echt genoeg, trouwens ook veel ruis...

het schijn te helpen als je het via de video-out van de gafi-kaart speelt (je tv kan namelijk niet altijd iets met die s-ingang). je steekt dan de kabel van je pc in het scart-blokje, daar zit namelijk een video-in stekkertje aan. als het dan nog niet (goed) werkt moet je de tv-out kabel in de tv-in van je tv steken. deze zit bij bijna alle tv's ergens. kan zijn dat ie verstopt zit inder een klepej aan de voor of achterkant.

ik heb het zelf nog niet gedaan (nog steeds die kabel niet gekocht :) )

succes

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 15:05
Als je alles uit de FAQ geprobeert hebt, en niets helpt, dan ligt het ofwel aan de ingang van je tv, of aan je grafische kaart. ATI is (voor zover mijn ervaring) erg goed in TV-outs, mijn laptop met ATI graka geeft perfect beeld op een van onze tv's (die niet erg goed is, en dus nogal strikt qua ingangsignaal). Op die TV heb je zwart-wit als mijn moeders' laptop (S3 graka) of mijn digicam (Canon ) op de TV-in hang. Op een andere (goeie) tv geven ze allemaal perfect kleurbeeld. Als blijkt dat het aan je TV zelf ligt, kan je dat mss verhelpen door via een dvdspeler ofzo je TV-out naar je tv te lussen.

Trouwens: het ene kabeltje bij het andere kan ook enorm verschillen, daar moet je een beetje geluk in hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door naftebakje op 15-10-2005 11:16 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de reacties,

Heb nu iets gevonden, maar ik snap het niet helemaal:

In this case you can use S-Video->SCART adapters. If the SCART doesn't have S-Video soldered out, such adapters will provide a black-and-white image because the brightness (Y) S-Video signal proceeds to the same pin of the SCART connector as the composite signal, and the color signal (U, V) gets lost.

Betekend dit dat ik mijn scart adapter kan aanpassen, door een draadje los te trekken? en zo ja, weet iemand welk draadje dan.

Heb nog even de instellingen gecontroleerd, en die staan goed.

Rick

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Je S-Video -> SCART adapter stuurt een S-Video signaal door naar de TV, en Sony TV's kunnen geen S-Video over SCART aan. Je hebt een verloopje nodig van S-Video naar composiet en die gaat dan op de composiet -> SCART plug.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
@ KVN

Misschien was ik een beetje voorbarig over mijn instellingen... Ik kan de functie samengesteld/composiet nergens vinden in de meegeleverde software (catalyst control centre) of bij de windows beeldscherm instellingen.

Thnx Rick

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 12:19

Kvn

Ik deed het altijd via de standaard Catalyst software, dus zonder dat control panel, dan kon je gewoon het signaaltype aanpassen. Wellicht moet je die drivers zonder dat nieuwe control panel van de ATi site halen. Ik heb het al heel lang niet meer gebruikt, ik gebruik tegenwoordig mn Xbox voor video e.d. dus ik kan het fout hebben.

Verwijderd

meestal is het zo dat de ene scart ingang van je tv s-video aankan, en de andere RGB.
ik zou zeggen wissel eens van scart aansluiting ;)
Ook kan je ff door het instel menuutje van je tv lopen, misschien kan je ergens svideo selecteren.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is of NTSC/PAL verkeerd ingesteld, of je gebruikt een verloop plug van s-video naar SCART op een scartaansluiting die geen svideo aankan, maar dat is al 100.000 keer op dit forum langsgekomen en staat ook in FAQ"s

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.