Compaq TFT7000 geeft wazig beeld.

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TNH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 10:11

TNH

Pura Vida!

Topicstarter
Hoi,

Op mijn werk zijn een aantal nieuwe flatscreen monitoren gearriveerd (Compaq TFT7000).

Helaas zijn we niet zo te spreken over de kwaliteit van het beeld. Het beeld blijft wazig, zeker in de buurt van letters.

Er is door de leverancier al een mannetje langsgestuurd dat heeft gekeken, maar volgens hem is alles in orde. Zelf hebben we ook al met de instellingen gespeeld, maar ook dit gaf weinig resultaat. Het aanpassen van de fase verschuiving :? gaf een iets beter beeld.

Op Tom's Hardware Guide heb ik inmiddels iets gelezen over 'scaling'. Hier stonden echter geen concrete tips over het verbeteren van je beeld.

Heeft iemand hier misschien tips/oplossingen om het beeld scherper te krijgen?

• We Are Borg
  • Laatst online: 16:50

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Sorry, geen tips. Alleen die gast van Compaq moet toch ook zien dat het niet goed eruit zien:?

Verwijderd

Zelf heb ik een TFT5000 en heb af en toe ook een wazig beeld. Vaak helpt fase-verschuiving en fase-finetune + position wel, of ik doe Auto Ajustment- die zet um meestal ook wel weer scherp

iig, ik krijg um altijd weer scherp met fase-verschuiving, al moet ik wel weer even het beeld weer in het midden zetten :)

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:36
Misschien een domme opmerking, maar ik zeg het toch maar ff. Gebruik je de schermen wel op de aabevolen (=maximale) resolutie?? Anders gaan die schermpjes de tussenliggende pixels zelf maken aan de hand van de omliggend pixels, hierdoor wordt het hele beeld vaag.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
En wel ff je Refresh Rate op 60Hz zetten, anders ziet het er ook niet uit. Ja dat lees je goed. Flatpanels houden niet van hoge refreshrates.

• TNH

TNH

Pura Vida!

Topicstarter
Bedankt allemaal.

De resolutie stond niet helemaal goed blijkbaar. Hij staat nu op 1280*1024, en er is wat met de fase-verschuiving gespeeld. Het beeld ziet er super uit :).

Nu zitten ze hier alleen met een hele hoop TFT schermen die dus pas scherp beeld geven bij 1280*1024. En die resolutie willen de meesten hier niet draaien (zowel personen als PC's)...

Maargoed, da's mijn probleem niet meer >:).

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Maar wat een ongelofelijke dope dan... die gast van compaq..... had die eikel dan niet dezelfde tip kunnen verzinnen????

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
was die gast wel van Compaq ?? zal wel niet...
zal wel de lokale boer van de hoek zijn

• TNH

TNH

Pura Vida!

Topicstarter
Niet echt snugger inderdaad dat ze daar niet achter zijn gekomen...

De persoon die langs is geweest heeft wel de optimale instelling voor 1024*768 ingesteld, en volgens hem kon het niet beter.

Het was trouwens niet de lokale computerboer, maar een figuur van Triple P.
Pagina: 1