Toon posts:

VPU recover: Radeon kapot? AGP kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mij Radeon All In Wonder 32MB uit het AGP slot had gehaald (systeem verhuisd naar een andere behuizing) en weer terug heb gestopt, komt VPU Recover bij het opstarten van XP in actie. Deze geeft als melding dat VPU Recover is ingeschakeld omdat de kaart niet meer reageert op de drivers, en de beeldopbouw nu softwarematig gebeurt (wat ook te erken is...).

Houdt dit in dat de kaart kapot is, of het AGP slot kapot is (Mobo is een K8N Neo2 FX)? Iemand een oplosing?

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Probeer eerst de "oude" drivers te verwijderen en en dan weer opnieuw te installeren. Ik wissel af en toe wel eens wat, maar een herinstallatie van de drivers maakt het weer in orde!

Succes

Mooooooeeeee......

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:41
Het zal veel eerder een software probleem zijn.

energienerds.nl

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Geen kortsluiting op je bord door verkeerd aangebrachte mobo risers? Heb ook eens zoiets gehad wat zich manifesteerde als een probleem met het werkgeheugen in Windows XP. Ook nadat ik van case was verhuisd. Bleek opgelost te zijn door een (verkeerd geplaatste) riser direct onder het geheugenbankje te verwijderen.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Topicstarter
Heb de drivers helemaal verwijderd, na opstarten zonder drivers opnieuw VPU recover... Tijdens het verhuizen heb in een DIMM in een ander slot gestopt (vans slot 4 naar slot 1) volgens de manual van MSI... 'k Ga die eens terugzetten.

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 15:55
voeding is denk ik niet sterk genoeg, ik heb vorige week ongeveer hetzelfde gehad met de computer van mn broer. (ja ook een aiw)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem nog niet opgelost... De voeding kan het niet zijn, hij heeft het een week lang goed gedaan. Heb inmiddels ook een nieuwe installatie XP gedaan, maar dat mocht ook niet helpen. Kan het zijn dat een update van de mon crivers en de BIOS de oorzaak kan zijn?

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:07
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:53:
Heb de drivers helemaal verwijderd, na opstarten zonder drivers opnieuw VPU recover... Tijdens het verhuizen heb in een DIMM in een ander slot gestopt (vans slot 4 naar slot 1) volgens de manual van MSI... 'k Ga die eens terugzetten.
Weet je zeker dat je alles verijderd hebt? Aangezien VPU recover ook een onderdeel van de videokaart software is. (Of heb ik het nu compleet mis?).

Verwijder eerst de drivers via het software menu, en daarne nog uit de hardware lijst.

Edit:

Laat maar, ik zie dat je XP ook al opnieuw geinstaleert hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Brokencore op 15-10-2005 20:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
De einge oplossing die wl werkte... complete format van C-schijf en daarna nieuwe installatie XP...
Pagina: 1