[Webradio] Winamp met shoutcast buffert bij live show

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zit al een tijdje met een heel raar probleem. De stream van mijn station wordt uitgezonden via winamp+shoutcast plugin. Als er een DJ live zit, oftewel zijn stream naar de server toestuurt, buffert winamp op de server als een gek (continu dus). Luisteraars luisteren via relays, daar buffert het niet, maar ze zien wel in hun winamp titel (buffer 20%) en ook op de website verschijnt dit.

Ik zal even de situatie uitleggen hoe het zit op de server:
- Een stukje software maakt elk uur een playlist voor winamp. Als er een DJ live is, wordt de playlist dus "http://localhost:x000"
- Winamp 5.1 draait er, met de shoutcast plugin.
- Shoutcast streamt het signaal naar 2 lokale shoutcast servers (voor de 56 en 128 kbps stream)
- 2 Relays pikken dat signaal vervolgens weer op. Luisteraars luisteren naar de relays dus
- Voor live shows draaien er 2 lokale shoutcast servers (dit is om de overgang van live DJ naar live DJ vloeiend te laten verlopen)
- Als een DJ live is, streamt hij naar 1 van de 2 lokale shoutcast dj servers. winamp speelt dat signaal dan af. Het DJ signaal is overigens 128kbps,44kh,stereo mp3 :)

Het probleem: bij live DJ's buffert het signaal in winamp. Het is geen bandbreedte probleem, de server heeft genoeg bandbreedte. De DJ's hebben ook ruim genoeg upload en allemaal een PC die ruim snel genoeg is.
We hebben het getest op 2 servers, de ene server heeft maarwelliefst 20mbit, die alleen gebruikt werd door ons in 99% van de gevallen. Daar buffert het dus ook tijdens live shows.

Ik dacht eerst dat het aan de crossfader plugin van sqr soft lag (die alleen gebruikt wordt als gap killer trouwens), maar na het uitschakelen daarvan buffert het nog steeds :{ Ik heb ook gerommeld met de buffer instellingen, zowel in de crossfader plugin als in de mp3 input plugin van winamp, maar het mocht allemaal niet baten.

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt, en nog beter, hoe ik het oplos?

• Glacier
  • Niet online
kick..

• Glacier
  • Niet online
is er echt helemaal niemand die een idee heeft? ;(

• Glacier
  • Niet online
ahum, dit is de laatste kick :)
Binnenkort wordt er getest met een icecast stream, hoewel we hopen dat we het probleem nog op kunnen lossen..