[SBS2003] Server accepteert geen mail van buitenaf

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:25

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Graag zou ik mijn Small Business Server 2003 (Windows 2003 met Exchange) willen gebruiken voor het ontvangen en versturen van e-mail. Bij mijn provider heb ik de mx record laten wijzigen dat deze verwijst naar het vaste ip-adres waar de server aan gekoppeld zit.

Als ik vanaf buitenaf e-mail verstuur (bijvoorbeeld vanaf hotmail) krijg ik de volgende foutmelding te zien:

This address no longer accepts mail.

- Het versturen naar elkaar op de server zelf en via de exchange webmail werkt wel.
- Ook het versturen van de server naar externe adressen lukt.
- De firewall staat open. Als ik telnet naar poort 25 op het ip krijg ik het volgende te zien:

220 xxxxxxxxx.nl Microsoft ESMTP MAIL Service, Version: 6.0.3790.1830 ready at Sat, 15 Oct 2005 10:01:37 +0200

Weet iemand hoe je er voor kan zorgen dat Exchange e-mail accepteerd van buitenaf?

[ Voor 3% gewijzigd door Erhnam op 15-10-2005 10:04 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
hoe lang heb je gewacht :? vaak duurt het 24 uur voordat een dns wijziging is doorgevoerd

wie is de provider btw? (waar je je lijntje hebt)

voor ik het vergeet: je hebt je recipient policy aangepast zodat deze accepteerd voor je domain :?

[ Voor 27% gewijzigd door Zwelgje op 15-10-2005 10:25 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

waarschijnlijk duurt het even , 2 dagen vaak.... of je moet een backup smtp al langer hebben ingesteld maar dat hangt af per provider.

misschien heb je anders iets verkeerd in je SMTP server?...

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Zwelgje schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:15:
hoe lang heb je gewacht :? vaak duurt het 24 uur voordat een dns wijziging is doorgevoerd

wie is de provider btw? (waar je je lijntje hebt)

voor ik het vergeet: je hebt je recipient policy aangepast zodat deze accepteerd voor je domain :?
Als ik ping op de A record die gekoppeld is aan de mx record zie ik het juiste IP-adres. Het antwoord van de server krijg ik binnen 1 seconde terug.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 14:28

we_are_borg

You will Comply

Erhnam schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:41:
[...]

Als ik ping op de A record die gekoppeld is aan de mx record zie ik het juiste IP-adres. Het antwoord van de server krijg ik binnen 1 seconde terug.
Als jij pingt op de verbinding van jouw provider, dus waar de DNS van veranderd is. Dan zie jij dus de nieuwe situatie voordat het over de hele wereld bekend is dat iets veranderd is dan ben je 24 uur verder. Probeer eens een alternatieve DNS in te stellen op je computer.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
De dns wijziging is twee dagen geleden door gevoerd. Verder heb ik het ook geprobeerd door de dns van de server zelf in mijn lijst te zetten.

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 12:46
Draai de SBS Internet wizard nog eens..

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:48

BFS

Rude awakening

Provider die poort 25 blokkeert voor andere ipadressen dan die van de ISP zelf? Volgens mij, weet het niet 100% zeker, blokkeert bv Planet standaard poort 25 tenzij het ip-adressen binnen de Planet reeks zijn?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij zit de topicstarter op XS4ALL, dus dat zou het probleem iig niet mogen zijn :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sanfranjake schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:56:
Volgens mij zit de topicstarter op XS4ALL, dus dat zou het probleem iig niet mogen zijn :)
mooi dan kan hij op de webinterface van xs4all inloggen (https://webmail.xs4all.nl) en dan via zijn pop3 accountje (die hij ook heeft) een mail versturen naar zijn sbs machine

dat zou dan moeten lukken als het goed is, tenminste zo test ik me setup ook altijd :)

A wise man's life is based around fuck you

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:19

_Arthur

blub

Erhnam schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:04:
- De firewall staat open. Als ik telnet naar poort 25 op het ip krijg ik het volgende te zien:
Heb je dit getest vanaf een externe machine? Of intern op het lokale netwerk waar de SBS machine ook in staat?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:39
Hoe heb je je SBS doos ingesteld ? Heb je aan Exchange uitgelegd dat 'ie mail moet accepteren voor bepaalde domeinen ?

Wat gebeurt er als je van buitenaf met een telnet naar poort 25 een mailtje opgeeft ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Het probleem is uiteindelijk opgelost. Onder plesk op mijn linux doos heb ik mail "disabled". Na deze aanpassing kwamen de mailtjes binnenstromen. Bedankt voor alle moeite!

Verwijderd

het was handig geweest om gelijk in je topicstart te vermelden dat er ook nog een linuxdoos in het spel is....

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:39
Erhnam schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:20:
Het probleem is uiteindelijk opgelost. Onder plesk op mijn linux doos heb ik mail "disabled". Na deze aanpassing kwamen de mailtjes binnenstromen. Bedankt voor alle moeite!
Huh ? Leg eens uit ? Net had je nog een SBS doos...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Nee bij mijn ISP host ik een domein. Daar heb ik de mx record laten aanpassen. Dit was niet voldoende. Onder plesk (het controlpanel systeem) moest ook nog het een en ander worden aangepast.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja .. als er nog een server tussenstaat zou ik ook die in een controle menemen ja.
Volgende keer graag iets meer zelf onderzoeken en alle relevante info verstrekken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.