Graag zou ik mijn Small Business Server 2003 (Windows 2003 met Exchange) willen gebruiken voor het ontvangen en versturen van e-mail. Bij mijn provider heb ik de mx record laten wijzigen dat deze verwijst naar het vaste ip-adres waar de server aan gekoppeld zit.
Als ik vanaf buitenaf e-mail verstuur (bijvoorbeeld vanaf hotmail) krijg ik de volgende foutmelding te zien:
This address no longer accepts mail.
- Het versturen naar elkaar op de server zelf en via de exchange webmail werkt wel.
- Ook het versturen van de server naar externe adressen lukt.
- De firewall staat open. Als ik telnet naar poort 25 op het ip krijg ik het volgende te zien:
220 xxxxxxxxx.nl Microsoft ESMTP MAIL Service, Version: 6.0.3790.1830 ready at Sat, 15 Oct 2005 10:01:37 +0200
Weet iemand hoe je er voor kan zorgen dat Exchange e-mail accepteerd van buitenaf?
Als ik vanaf buitenaf e-mail verstuur (bijvoorbeeld vanaf hotmail) krijg ik de volgende foutmelding te zien:
This address no longer accepts mail.
- Het versturen naar elkaar op de server zelf en via de exchange webmail werkt wel.
- Ook het versturen van de server naar externe adressen lukt.
- De firewall staat open. Als ik telnet naar poort 25 op het ip krijg ik het volgende te zien:
220 xxxxxxxxx.nl Microsoft ESMTP MAIL Service, Version: 6.0.3790.1830 ready at Sat, 15 Oct 2005 10:01:37 +0200
Weet iemand hoe je er voor kan zorgen dat Exchange e-mail accepteerd van buitenaf?
[ Voor 3% gewijzigd door Erhnam op 15-10-2005 10:04 ]
http://www.xbmcfreak.nl/