Gedoe, gedonder en gezeik, ik ben er nou flauw van. Het probleem: (reproduceerbaar en onder diverse windows-versies komt het voor) meermalen per week als ik mijn systeem opstart krijg ik ineens het o zo fijne bureaublad in een reso 640x480 @ 56Hz te zien. Op een 19" CRT is dat niet echt prettig
De standaard instelling die ik gebruik voor het scherm is 1280x1024 @ 85Hz en mag voor zowel de monitor als de videokaart geen probleem vormen.
Als het systeem eenmaal is opgestart met het probleem kan ik met geen mogelijkheid de instellingen omhoog zetten. In het kopje "Eigenschappen voor beeldscherm" --> "instellingen" kan ik wel de resolutie en refreshrate omhoog gooien maar er gebeurt.......... niks.
De monitor wordt in deze gevallen meestal niet herkend alszijnde een Sony Multiscan 420GS maar als standaard beeldscherm, de videokaart wordt wel herkend alszijnde Radeon 9600. De enige manier om weer de normale instellingen te krijgen is het scherm afkoppelen, een ander scherm aansluiten en rebooten. Hierna reboot ik het systeem nog een keer en plug ik de Sony weer in en dan werkt 9 van de 10 keer de Sony weer zoals het hoort. Met wat pech moet ik deze handeling nog een keer of 5 herhalen voordat de Sony het weer normaal doet.
'Wat ik heb geprobeerd om het probleem te verhelpen:
Windows opnieuw geïnstalleerd (XP Home, XP Pro, ME en 98SE)
Diverse verschillende driver-versies
Lagere en hogere schermresoluties en andere refreshrates
Links, rechts, boven en onder een dreun op de monitor gegeven
Ik begin langzaamaan te vrezen dat ik aan een andere monitor moet, maar als het even kan wil ik deze nog graag een paar jaar gebruiken. Is er iemand die een oplossing weet of wordt het Kliko werk voor de Sony.....
Als het systeem eenmaal is opgestart met het probleem kan ik met geen mogelijkheid de instellingen omhoog zetten. In het kopje "Eigenschappen voor beeldscherm" --> "instellingen" kan ik wel de resolutie en refreshrate omhoog gooien maar er gebeurt.......... niks.
De monitor wordt in deze gevallen meestal niet herkend alszijnde een Sony Multiscan 420GS maar als standaard beeldscherm, de videokaart wordt wel herkend alszijnde Radeon 9600. De enige manier om weer de normale instellingen te krijgen is het scherm afkoppelen, een ander scherm aansluiten en rebooten. Hierna reboot ik het systeem nog een keer en plug ik de Sony weer in en dan werkt 9 van de 10 keer de Sony weer zoals het hoort. Met wat pech moet ik deze handeling nog een keer of 5 herhalen voordat de Sony het weer normaal doet.
'Wat ik heb geprobeerd om het probleem te verhelpen:
Windows opnieuw geïnstalleerd (XP Home, XP Pro, ME en 98SE)
Diverse verschillende driver-versies
Lagere en hogere schermresoluties en andere refreshrates
Links, rechts, boven en onder een dreun op de monitor gegeven
Ik begin langzaamaan te vrezen dat ik aan een andere monitor moet, maar als het even kan wil ik deze nog graag een paar jaar gebruiken. Is er iemand die een oplossing weet of wordt het Kliko werk voor de Sony.....
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420