Ik wil een extra Ram-kaart kopen maar er staat altijd bij met of zonder ECC-onderseuning, met is dan weer fl.60.- duurder. Wat moet ik doen?, want ik wil geen 60,- meer betalen voor iets wat ik niet nodig heb...;)
ECC is een error correction protocol. Dit soort geheugen wordt veel in servers gebruikt omdat dit de kans op data corrutie vermindert. Voor thuis gebruik is het niet nuttig, de meeste thuis moederborden kunnen er ook niet lekker mee overweg. Ze horen het vaak wel te kunnen, maar het levert toch nog wat problemen op.
ECC = Error Correcting Code
Wordt alleen gebruikt in mission-critical servers. Om fouten in het geheugen op te sporen en te verbeteren. Soort verbeterde versie van parity.
NEE, als leek heb je dat absoluut niet nodig. Alleen Compraqs moeten alleen ECC, anders accepteren ze niet.
Wordt alleen gebruikt in mission-critical servers. Om fouten in het geheugen op te sporen en te verbeteren. Soort verbeterde versie van parity.
NEE, als leek heb je dat absoluut niet nodig. Alleen Compraqs moeten alleen ECC, anders accepteren ze niet.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
ECC wordt niet alleen gebruikt voor critical servers, kun je ook gewoon voor je desktoppies of laptoppies krijgen, alleen erg duur.
En compaqs kun je ook gewoon SDRAM in proppen, of wat er dan ook voor dat type beschikbaar is.
Bij compaq heb je ook desktops en laptops die ook ECC kunnen gebruiken..
dus niet zo zwetsen...
En compaqs kun je ook gewoon SDRAM in proppen, of wat er dan ook voor dat type beschikbaar is.
Bij compaq heb je ook desktops en laptops die ook ECC kunnen gebruiken..
dus niet zo zwetsen...
Verwijderd
teigetjuh: ECC is een error correction protocol.
Protocol?

Voor thuis gebruik is het niet nuttig, de meeste thuis moederborden kunnen er ook niet lekker mee overweg.
Nooit problemen mee gehad. En natuurlijk heeft het zin.
Protocol?
Voor thuis gebruik is het niet nuttig, de meeste thuis moederborden kunnen er ook niet lekker mee overweg.
Nooit problemen mee gehad. En natuurlijk heeft het zin.