[Ventrilo] Microfoon gaat automatisch aan + harde ruis

Pagina: 1
Acties:

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:53
Hey mensen,

Apart probleem weer hier.
Als ik vanuit world of warcraft alttab naar windows toe als ik op ventrilo zit, dan gaat mijn microfoon opeens aan, plus een superharde ruis.
Dit probleem ligt niet aan me microfoon ,er is niets mis mee. Ook heb ik het bij teamspeak, dus ik denk dat het bij WoW of bij ventrilo/teamspeak ligt.
Ik heb push to talk aanstaan, dus dat is ook al een kans waarom dat ik dit zou hebben. Het gebeurd niet altijd als ik alttab, maar pas na een keer of 5. Als ik dan even channel 1 leave->lobby->channel 1 doe, dan is het weer goed.

Nu was er iemand met hetzelfde probleem, maar zijn oplossing werkte niet. De micboost uitzetten(deze stond uit, aanzetten hielp niet ;))
Dus als ik mijn microfoonknopje indruk horen mensen een harde ruis. Ook al bij alle instellingen van WoW gekeken, maar kan niets verdachts vinden.

Als ik niet alttab, dan is er niets aan de hand.
Ik heb:
1) Alle instellingen gechecked van progjes die er mee te maken hadden
2) Andere mic geprobeerd
3) got search.
4) ander proggie gebruikt.
5) drivers al geupdate van geluidskaart.
Dit mocht allemaal niet baten. Toch knaplastig als 39 mensen last van je kabaal hebben.

Hopelijk weten jullie iets.

Twitch: Phyloni1

• enira
* enira kleine schop omhoog doet..

Het probleem had zich vanzelf opgelost in die tijd, maar nu is het er weer. :|
1 Ding waar ik wel achter ben gekomen is dat als ik het gekraak heb er bij ventrilo automagisch een instelling veranderd wordt:
Setup: Output device staat dan op Default DirectSound device, met het "Use DirectSound" vinkje uit.

Normaal gesproken staat het "Use DirectSound" vinkje aan, en dan op de optie "SB Live! Audio [D000]

Zoals in de TS ook al gezegd, als ik relog op ventrilo is het probleem meestal opgelost, en anders kan ik het volgende doen:
Setup: Outbound 1 -> naar 2 zetten, ventrilo weer uitzetten, aanzetten, Outbound terug naar 1.
Dit verhelpt het probleem uitstekend, maar ik wil gewoon voorkomen dat ik weer 25+ mensen doof maak. Heeft echt niets met mijn microfoon te maken, die is gewoon goed in orde.

Ook heb ik af en toe het probleem als ik gewoon in Geluidsrecorder wat wil opnemen, dat ik een keiharde ruis/kraak hoor. Onafhankelijk of de microfoon geluid opvangt of niet.

• enira
* enira laatste schop omhoog doet...

Ik ben wat verder.
Kan het nog niet oplossen, maar dit kwam ik tegen.

Als ik Bitcomet aan heb staan en ik alt tab dan, dan is het gekraak meestal elke keer. Normaal gebeurd het ongeveer 1x in de 10 alt+tabs(zo'n 2 min voor mij :P). Ook als ik Ventrilomix(2 ventrilo's naast elkaar draaien) gebruik gebeurd het vaker dan wanneer ik de losse versies opstart(2.1 en 2.3).

Ik zit meestal op ventrilo 2.1, die start ik op via ventrilomix, en dan klik ik 2.1 aan.. Na hier een poos gepraat te hebben sluit ik zowel ventrilomix als ventrilo 2.1 af, en dan start ik 2.3 op. Ik connect naar een server, en dan hebben ze last van het gekraak(dit is altijd zo).

Misschien toch maar eens een topicje @ vt forum maken, mocht dat bestaan..
Zou verder niet weten waar het aan kan liggen..

• ajenny
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik heb het zelfde.. Begint met kraken als ik alt tab als ik in een game zit met vent aan. Maar mijn vrienden hebben dit helemaal niet. Mijn drivers zijn up to date... etc..