w-lan router als acces point op server.

Pagina: 1
Acties:

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
beste tweakers,

de internet verbinding komt binnen, gaat naar mijn smc router, en vanuit daar gaat het naar drie pc's (andere huisgenoten) en mijn server. vanuit mijn server staan er nog 2 andere pc's op de server aangesloten. ik zelf heb er dus drie. en alledrie werken compleet. elke pc heeft internet en alles naar mijn wensen aangepast.

nu heb ik een sitecom wl-114 gekregen, en die wil ik puur als draadloos accespoint op mijn server instellen.maar dat lukt niet helemaal.

de router moet dus gewoon internet krijgen van mijn server, en daar mijn psp/laptop van internet voorzien worden.

het ip adres van het complete netwerk begint met: 192.168.2.xxx

het ip adres van de modem is standaard 192.168.123.254. heb die ook geprobeerd in dezelfde range te zetten, maar werkte niet.

heb nu al zoveel gelezen. en geprobeerd,

moet ie nu bijvoorbeeld op de wan of de lan. dhcp aan of uit. in de network bridge van mijn server of niet.
(als ik hem eruit haal. hebben mijn pc's nog wel internet, maar mijn server niet)

kunnen jullie pleasssssssse helpen :P

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Je hebt dus vanuit je server een switch geplaatst waar je 2 pc's aan hebt hangen?
Dan trek je gewoon een kabeltje vanuit die switch naar port1 op de wlan router (niet op wan aansluiten dus)

Maakt je server gebruik van DHCP?? dhcp op de wlan router moet iig uit..

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
sorry voor de late reactie, beetje druk. als ik een kabel moet trekken vanaf mijn switch (die beneden staat) is niet echt fijn zeg maar. kan er geen straight kabeltje van mijn server naar mijn router?

nogmaals situatie: (even snel met paint gedaan)

Afbeeldingslocatie: http://lammersmichae76.no-ip.org/stormer/netwerksituatie.JPG

en zo wil ik het hebben omdat ik dan gewoon 100% draadloos bereik op mijn kamer heb voor psp/ laptop

Afbeeldingslocatie: http://lammersmichae76.no-ip.org/stormer/netwerksituatie2.JPG

[ Voor 45% gewijzigd door CarJunkyXL op 18-10-2005 18:53 ]

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je moet gewoon heel simpel die sitecom wl-114 als accesspoint gebruiken en niet als router.
- Schakel de interne DHCPserver en overige zut uit.
- Geef hem wel een vast ip in de range van je netwerk. (Dus van de dhcpserver op je server)
- Ga via dat ip naar de config van je sitecom wl-114 en stel het draadloos in. (WEP, WPA e.d)
- Hang de sitecom wl-114 nu via 1 van de LANpoorten aan je server.
Dat kan rechtstreeks door een extra netwerkkaart in je server of hang er een switch/hub tussen.

Zo heb ik het zelf ook draaien hier thuis. Linuxservertje en een wireless router van Draytek.

Verwijderd

ff vraagje, als ik eea goed begrijp is een opstelling van MODEM->ROUTER->PC->Wlan card->Laptop niet mogelijk en moet daar nog een WRouter tussen ??

Ik probeer dit nmlk werkend te krijgen op dezelfe manier als dat ik voorheen met een xtra lancard en een cross cable mijn laptop van een internetconnectie voorzag, erruggh lukken wil ut nie.