[WMP/PowerDVD] 100% load bij afspelen van een film...

Pagina: 1
Acties:

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:55
Als ik een DiVX/DVDR via WMP (Windows Media Player) start neemt wmplayer.exe 100% van de CPU in waardoor de beelden en het geluid haperen. Dit zelfde geldt voor POWERDVD

Als ik een film in Quicktime start (bijv. een HDTV 720 trailer) werkt het prima.

De FAQ beantwoord mijn vraag niet en het enige relevante topic dat ik kon vinden stamt uit 2004. Daar is nooit een antwoord op gegeven.

Ik heb verschillende xvid codec's geprobeerd (waaronder ffdshow). Alleen ligt het probleem daar niet volgens mij. Want bij het afspelen van een DVD ontstaan dezelfde problemen.

Mijn systeem:

AMD 3500+ Venice, 2GB PC3200
Asus A8N-SLI
Asus 7800GT 256MB
WD Raptor 74GB 10000RPM

• et36s
had al verwacht dat dit geen bekend probleem zou zijn. Maar om nu weer na een format te grijpen lijkt me niet nodig. Echt niet die bekend is met dit probleem?

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Probeer eens andere videokaart drivers.

Succes!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Eerste waar ik aan moet denken hierbij is: staat DMA wel aan voor je cdrom/dvd/harddisk ?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, en ja DMA staat bij mij aan.

• et36s
DMA had ik al naar gekeken maar die staat goed ingesteld. Eind van de week dus toch een reinsstall als niemand anders een oplossing heeft. En dan hoop ik het probleem op te kunnen sporen

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 08:41
Probeer voor de gein eens andere codecs

• et36s
Codecs heb ik ook al verwisseld maar ik heb het probleem inmiddels getackeld. Waarschijnlijk toch een driver issue. Wat heb ik gedaan:

Bios Update naar 1013-002 (beta) dat had geen invloed.

Vervolgens:

Via Configuratiescherm / Add/Remove Programs de volgende tools verwijderd:

ASUS Enhanced Display Driver
ASUS Display Driver

Alleen Asus Update heb ik laten staan.

Dan via My Computer / Properties / Hardware / Device Manager bij Sound, video game controllers, NVIDIA WDM driver verwijderd.

En bij Display Driver de Asus 7800GT gedeinstalleerd. PC opnieuw opgestart en de NVIDIA 81.84 (beta) drivers geinstalleerd dus niet de drivers van ASUS maar de standaard drivers van NVIDIA die kan je vinden op http://www.tweakers.net/meuktracker/

PC opnieuw opgestart en het liep weer als een zonnetje. Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft.
Pagina: 1