Toon posts:

MSN messenger probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb volgend probleem, sinds daarjuist heb ik een nieuwe laptop (acer aspire 1692WMLi) maar als ik probeer msn messenger te installeren dat gaat vlot maar als ik het probeer te openen dan:
1. Het duurd lang tot ik mijn mail adres volledig kan typen
2. Als het eenmaal getypt is krijg ik deze fout:
Afbeeldingslocatie: http://gradict.kahosl.be/frans.demol/msn3.jpg

Ik heb deze dingen geprobeerd:
eerst dacht ik dat mcaffee de oorzaak was, maar dit was het niet want achter ik deze verwijderd heb bleef het probleem hetzelfde.
Daarna windows firewall uitgeschakeld, maar alweer veranderde er niets.
vervolgens heb ik gecontrolleerd of de verbinding goed was en daar merkte ik iets op,
Afbeeldingslocatie: http://gradict.kahosl.be/frans.demol/msn1.jpg
Hier zie je dat er wel een verbinding is met internet, maar niet met de .NET service

dan kun je hier het resultaat zien van 'verbinding controleren' bij msn zelf,
Afbeeldingslocatie: http://gradict.kahosl.be/frans.demol/msn2.jpg
Dus hier is alles in orde :?

de foutmelding was dus dat de service tijdelijk niet beschikbaar is, maar als ik dan eens klik op 'controleren van de verbinding' dan zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://gradict.kahosl.be/frans.demol/msn4.jpg

Ik begrijp er NIETS van :( en ik wil dit opgelost want wat ben je met een laptop als je niet kunt communiceren via msn :)

Dank bij voorbaat... Frans DM

• Spuugvuur
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:59
Welke MSN heb je geïnstalleerd? Dit wil ook nog weleens schelen :) Ik zou naar 7.0 gaan als je momenteel 7.5 hebt (kijk desnoods op www.messe.nl voor oudere versies).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ligt niet aan jouw volgens mij, hier iemand met hetzelfde probleem op Fok!: http://forum.fok.nl/topic/766654

Bij mij doet ie het gewoon wel trouwens :P

Verwijderd

Topicstarter
bij mij is het niet mijn lijst die niet beschikbaar is, er is duidelijk iets met de verbinding, ik kan mij op desktop wel aanmelden... Maarjah zoiets MOET kunnen opgelost worde, ge kunt nie zomaar zegge van ja gebruik iets anders eh :) ik ga eens proberen oudere versie zal strx update

Al bedankt, en fok! is een slecht forum (zo off topic da die daar gaan en daar leert ge dus nix bij)

/update/ oudere versie installeren helpt niet , en messenger 6.2 ga ik niet gebruiken //updated/
Mvg Frans

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 23:11 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hang er eens een kabeltje tussen? In plaats van draadloos. Ik heb het vaak zat meegemaakt dat een slechte verbinding met het AP de oorzaak was. Ook al lijkt dat ook in orde te zijn op het eerste gezicht.

En de link naar Fok heeft er natuurlijk niks mee te maken. Daar staat totaal geen relevante info in. Die fout kan ook door 43957880957948579387429871907419478 andere problemen veroorzaakt worden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
sanfranjake schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:42:
Hang er eens een kabeltje tussen? In plaats van draadloos. Ik heb het vaak zat meegemaakt dat een slechte verbinding met het AP de oorzaak was. Ook al lijkt dat ook in orde te zijn op het eerste gezicht.

En de link naar Fok heeft er natuurlijk niks mee te maken. Daar staat totaal geen relevante info in. Die fout kan ook door 43957880957948579387429871907419478 andere problemen veroorzaakt worden.
Ik krijg anders regelmatig dezelfde fout terwijl ik wél met een draadje verbonden ben. Na het klikken op de knop "herstellen" werkt het dan op magische wijze weer.

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 08:48

amd187

Ondertitel

Tis een wilde gok, maar staat je systeem klok wel goed? had gister een zelfde soort probleem, maar dat lag aan een format... stond m'n klok op 2003.... even op 2005 gezet en hij deed het weer.

Verwijderd

misschien een raar ideetje; maar zit toevallig windows messenger te irriteren?

kan je trouwens wel gewoon via internet op je Hotmail komen? Das je tenslotte ook aanmelden op een .NET service... toch?

Daarnaast kan het aan een draadje proberen ook wel eens een stom ideetje zijn wat wel werkt... vaak genoeg gehad dat ik eerst niet draadloos op msn kon, draadje eraan, toen wel, draadje eraf, toen nog steeds...

succes! laat even weten wat de oplossing was..

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

sanfranjake schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:42:

offtopic:
Dat weet je dan ook goed dat het er precies zoveel zijn :p

Self reflection is the school of wisdom

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:00
Iets geks in je hostsfile te vinden?

Anders eens proberen om C:\Documents and Settings\{user}\Application Data\Microsoft\MSN Messenger leeg te gooien? (Wel even een backupje maken, je bent je emoticons en alles kwijt, is zonde als dat niet de oorzaak was. :P)

Dat laatste heeft hier een keer op magische wijze geholpen. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
klok staat goed, met draadje er tussen lost nix op herstellen klikken lost niets op...
pfffft. nog id'en ?

/update/is nieuwe laptop sinds vandemiddag, dus was 1ste installatie van msn, maar zal het toch eens proberen... Grtz //updated/
merci...
/geen nieuwe ideeën?/

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 10:57 ]

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
-
offtopic:
Edit: Ik moet leren lezen

[ Voor 81% gewijzigd door kunnen op 15-10-2005 14:04 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:00
Pulsher schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:13:
Check je datum/tijd. Was eerst bij mij het probleem.
? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

ff updaten na de laatste vesie 7.5.0306 ;)
http://home.planet.nl/~feer0011/MsnMsgs.rar
komt uit de auto patcher oktober 2005 (eng versie)

en ohja ;) hij is ook te tweaken met een patch tool

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 12:31 ]

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:28
De nederlands versie, ook 7.5.0306, is gewoon te downloaden via msn.nl

Verwijderd

Hoi,

Is hier inmiddels een oplossing voor?
Ik heb hetzelfde probleem. Op mn desktop werkt msn wel, op mn notebook niet.
Beide zijn wireless.
Kan www.msn.nl niet pingen vanaf de notebook. Windows firewall is uit (althans dat zegt ie)
En het allergekste is dat ie het gisteravond wel deed :?

Ik heb al gegoogled en op msn-site gekeken, maar nog niks gevonden.
Weten jullie de oplossing?

Verwijderd

^^ je kan wel gewoon op internet? andere site's pingen?

En anders moet je ff proberen je virusscanner voor een klein tijdje uit te schakelen, die kan ook nog wel eens problemen leveren.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Heb dit soort issue ook gehad bij een beuntje van me... Die hadden zelf Norton verwijderd, en ja, zelfs de losstaande liveupdate kan dit probleem al veroorzaken...
Pagina: 1