Netwerkverbindingen werken niet tegelijk

Pagina: 1
Acties:

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 01:28

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Ik heb in mijn PC 2 netwerkadapters; de onboard LAN van mijn Asus A7N8X-X (nVidia nForce MCP), en een PCI netwerkkaartje (Realtek RTL 8139).
Via de onboard aansluiting zit ik aangesloten op de router (Sweex LB000020 met Edimax firmware).
Aan de PCI kaart heb ik mijn Xbox hangen.

Het probleem is als volgt:
Zodra ik de Xbox aanzet om via een FTP client bestanden uit te wisselen met de PC werkt mijn internet verbinding niet meer. Pas zodra ik in Netwerkverbindingen in Win XP de verbinding van de Xbox uitschakel werkt het internet weer :?

Dit probleem heb ik sinds ik mijn Epox 8RDA+ moederbord heb verwisseld voor een A7N8X-X.
Verder is m'n systeem, inclusief de gebruikte software, ongewijzigd.

Heeft iemand enig idee waar dit probleem vandaan zou kunnen komen?

Koekie?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
welke ip adressen gebruik je :? ik neem aan dat je niet op beide hetzelfde subnet in gebruik hebt?

192.168.0.1 op nic1 van je pc en op nic2 192.168.0.2 bv.. want dat werkt iid niet goed

A wise man's life is based around fuck you

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
De internetverbinding heeft 192.168.2.104 en de Xbox-verbinding 192.168.0.2.
Daar zou het dus niet aan moeten liggen.

Koekie?

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 16:20
Wat zijn de IP instellingen (ipconfig /all)? Het lijkt er op dat je de default gateway verkeerd hebt staan (route print)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.karageorgos/ipconfig.jpg

Vrij apart is trouwens dat bijv. de browser en MSN Messenger het niet doen, terwijl mijn BitTorrent downloads gewoon doorlopen.

Als ik de uitgeschakelde netwerkverbinding (Xbox) inschakel werkt alles nog. Pas zodra ik de Xbox aanzet werkt internet niet meer. Als ik echter de Xbox weer uitzet doet het internet het nog steeds niet, maar zodra ik de verbinding uitschakel doet alles het opeens weer :?

Koekie?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
gateway op lan-verbinding 4 weghalen.. das niet nodig (ding verwijst nb naar zichzelf)

A wise man's life is based around fuck you

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 16:20
Haal de standaardgateway (192.168.0.1) eens weg bij de Xbox verbinding, waarschijnlijk werkt het dan al. Laat die regel gewoon leeg in de IP instellingen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Uhm.. Dat werk idd..

Ik had dat zo ingesteld omdat dat hier zo staat beschreven.

Anyway, het werkt weer gewoon :D
Bedankt voor de moeite _o_

Koekie?

Pagina: 1