Toon posts:

Wanadoo ADSL Direct: foutmelding 721.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen weekend de PC van mijn vriendin geformatteerd, aangezien hij bomvol spyware en andere zooi zat na 5 jaar niet geformatteerd te zijn. Speedtouch 330 USB modem eraan gehangen, werd niet correct geinstalleerd. Nieuwe drivers gedownload bij buren, modem werd correct geinstalleerd, lampjes USB/ADSL branden continu wat dus zou moeten betekenen dat het modem correct is aangesloten toch?

Maar goed, als ik wil inbellen krijg ik dus foutmelding 721 - de externe computer reageert niet. Heb al uren gezocht hier op tweakers en andere sites, mensen met dezelfde soort problemen maar geen concrete oplossingen.... Heb al contact gehad met Wanadoo helpdesk, maar die zeggen dat de technische dienst contact opneemt - wat na 2,5 dag nog niet gebeurd is...

Enige hulp zou erg welkom zijn...

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-02 21:43

Verwijderd

Topicstarter
Ja die cd heeft mijn vriendin dus nooit gehad zegt ze... Heb alleen een oudere cd van KPN gevonden, maar die werkte dus ook niet - dus heb ik nieuwe drivers gedownload en geinstalleerd.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wanadoo ADSL Direct gaat via het BBned netwerk. Mogelijk dat je de BBNed instellingen/profielen voor de ST 330 eens kan proberen? Ik vermoed de RFC1483 versie zonder ergens login/wachtwoord in te hoeven vullen.

Mogelijk dat één van beide werkt: http://www.speedtouch.nl/drivers.html#330

[ Voor 41% gewijzigd door bjck op 14-10-2005 22:01 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-02 21:43
ADSL Direct gebruikt PPPoA, waarbij je wel een login/wachtwoord moet invoeren.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:59:
Wanadoo ADSL Direct gaat via het BBned netwerk. Mogelijk dat je de BBNed instellingen/profielen voor de ST 330 eens kan proberen? Ik vermoed de RFC1483 versie zonder ergens login/wachtwoord in te hoeven vullen.

Mogelijk dat één van beide werkt: http://www.speedtouch.nl/drivers.html#330
Die drivers heb ik dus al geinstalleerd, maar op de 2 groene lampjes die nu wel constant aanblijven lijkt dit geen effect te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van Wanadoo kun je overigens een FixIt programma downloaden wat de instellingen automatisch instelt a.d.h.v. het abonnement wat je hebt. Dit heb ik op school gedownload, maar dit heeft dus ook al geen effect gehad.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:21

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Foutmelding 721 staat wel op modemhelp:

http://www.modemhelp.net/dunerror/error_721.shtml

staat ws wel wat nuttigs bij :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Grappig die ken ik ook en heb ik ook gezien. Gewoon een nieuw modem(sweex) of wat dan ook. Gaat veel beter werken. Ik ben er 4 uur mee bezig geweest om het aan de praat te krijgen. En Wanadoo maar beweren het gaat werken. Speedtouch heeft het nog niet erkend dat het werkt. Een nieuw modem heeft veel meer voordelen tegenover die oude 330 en gaat ook veel sneller omdat Wanadoo niet meer werkt met KPN maar met eigen Wanadoo netwerk.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
_Mystikal_ schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:12:
Foutmelding 721 staat wel op modemhelp:

http://www.modemhelp.net/dunerror/error_721.shtml

staat ws wel wat nuttigs bij :)
Wachtwoord ligt het niet aan, kan gewoon inloggen op de Wanadoo site met de gegegevens van mijn vriendin. Heb de modem al diverse keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, heeft ook niet geholpen... Kan me niet voorstellen dat het aan de lijn ligt, aangezien de verbinding vóór het formatteren nog gewoon gewerkt heeft.

Optie 1 en 2 zeggen me zo niks, zo technisch ben ik ook weer niet :P

Verwijderd

Topicstarter
itsalex schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:19:
Grappig die ken ik ook en heb ik ook gezien. Gewoon een nieuw modem(sweex) of wat dan ook. Gaat veel beter werken. Ik ben er 4 uur mee bezig geweest om het aan de praat te krijgen. En Wanadoo maar beweren het gaat werken. Speedtouch heeft het nog niet erkend dat het werkt. Een nieuw modem heeft veel meer voordelen tegenover die oude 330 en gaat ook veel sneller omdat Wanadoo niet meer werkt met KPN maar met eigen Wanadoo netwerk.
Werkt een ander ADSL modem dan ook gewoon ? Ik ben helemaal niet bekend met ADSL, heb hier thuis gewoon kabel, dus heb geen idee hoe het bij ADSL allemaal werkt... Enig idee wat een simpel modem zou kosten wat werkt met Wanadoo Direct ?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:47:
[...]

Werkt een ander ADSL modem dan ook gewoon ? Ik ben helemaal niet bekend met ADSL, heb hier thuis gewoon kabel, dus heb geen idee hoe het bij ADSL allemaal werkt... Enig idee wat een simpel modem zou kosten wat werkt met Wanadoo Direct ?
Ik heb zelf Wanadoo Direct (over 5 dagen Family :) ), en eerst drie dagen met die Speedtouch gedaan. Kreeg ik ook de domste foutmeldingen mee.

Had toen een E-tech ADSL modem router gekocht, ding werkt prima, is 50 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Jij hebt dus ook ADSL Direct. Moet er nog iets ingesteld worden bij dat modem dan, of werkt het gewoon meteen?

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt!

Ik heb de meest recente software gedownload via de Speedtouch site (dit had ik al eerder gedaan). Maar nu viel het me op dat er een KPN / BBNet / Versatel mapje met instellingen in zat. KPN/Versatel heb ik niet nodig, dus die had ik maar verwijderd. Toen vroeg de installer naar een installatiebestand -> doorverwezen naar BBnet mapje en het werkt _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1