Toon posts:

High Avability server Howto

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor test doeleinden heb ik een high avability cluster op gezet die nu in test draaid. deze draait op RH 9, DRBD en Heartbeat

heb hiervan voor mij zelf een howto in elkaar geknutseld, deze is nog lang niet af en nog zeer slordig maar moet een beginner een heel eind op weg helpen.

wanneer ik een keer de howto afmaak zal ik wel weer posten maar tot zover hoop ik dat ik er iemand mee kan helpen pdf document

ps. als dit een niet gewenst topic is, dan deze maar verwijderen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 21:43 ]

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

het eerste wat mij opvalt is dat je een getal noemt (2 pc's)
probeer de howto zo temaken dat het algemener is.

>.< >.< >.< >.<

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 23:25

zomertje

Barisax knorretje

Ik zou zeggen: maak hem eens netjes af :) Het kan een heel leerzaam document worden denk ik.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
aantal zaken:

- ik zie een hoop spelfouten
- ik denk dat je RTL8139 bedoelt ipv RTL3139
- niet zo heel belangrijk, maar wat voor voeding je gebruikt hebt en of er nou wel of geen floppy in je machines zat is niet zo heel boeiend

en @daft_dutch, voor zover ik weet ondersteunt DRBD maar 2 nodes :)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Als het voor beginners is, zou ik eerst even uitleggen wat de functie is van Samba, DRBD, Heartbeat etc. want nu vertel je de installatie, maar niet wat je installeert en wat het precies doet :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 23:25

zomertje

Barisax knorretje

Als het eventueel in de FAQ opgenomen gaat worden hier dan moet het niveau wel bij het forum passen, een uitleg van Samba is dan wat teveel van het goede. Heartbeat is waarschijnlijk iets wat niet veel mensen gebruiken :)

(Niet dat ik nu iets kan beloven, de andere mods moeten ook hun oordeel vellen :P )

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Klopt wel en wat dat betreft is bij nader inzien google natuurlijk ook een uitkomst, je hoeft natuurlijk niet allles voor te kauwen :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Topicstarter
Heb een poging ondernomen om te zorgen dat de howto wat duidelijker is.
spelfouten zullen er nog wel inzitten heb geen nederlandse taal in Word.
laat maar horen wat jullie er van vinden

Verwijderd

Ik heb in het voorjaar een thesis geschreven als raport van mijn stage die handelde over linux high availability clustering (DRBD, Samba, heartbeat, unison, ...) :)
Het is trouwens availability, en niet avability ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 20:13 ]

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

je opmerking dat dd if=/dev/hda of=/dev/hdc lang duurt lijkt me niet helemaal waar? je kunt waarschijnlijk hele aardige snelheden halen als je een blocksize van bijvoorbeeld een MB gebruikt.

Voor de rest ziet t er prima uit! ik wist helemaal niet dat dit zo kon.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Waarom gebruik je RH9 wat niet langer ondersteund wordt (alleen nog met updates via fedoralegacy.org) en niet gewoon CentOS3 of CentOS4? Je kunt dan gewoon de RPMs van http://www.linbit.com/support/drbd-current/ gebruiken...

Het zou je een paar pagina's uitleg schelen want je hoeft dan niks te compileren ofzo :)

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:47:
Waarom gebruik je RH9 wat niet langer ondersteund wordt (alleen nog met updates via fedoralegacy.org) en niet gewoon CentOS3 of CentOS4? Je kunt dan gewoon de RPMs van http://www.linbit.com/support/drbd-current/ gebruiken...

Het zou je een paar pagina's uitleg schelen want je hoeft dan niks te compileren ofzo :)
Het compilen van packages, incl dependencies hoort naar mijn mening gewoon in een howto thuis eigelijk..

Ik zou eens kijken naar de opbouw van wat Howto's op tldp.org en die overnemen. Ik denk dat je daarmee wat mee structuur in je verhaal krijgt...

Wel een leuk projectje trouwens!

[ Voor 18% gewijzigd door MrBarBarian op 16-10-2005 11:55 ]

iRacing Profiel

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Inhoudelijk:
[list]
• Ik zou alleen dingen beschrijven die specifiek zijn voor HA. Dat bv. een nieuwe init-tools nodig is bij een nieuwe kernel, lijkt me meer iets voor een Upgrade HOWTO;
• distrospecifiek lijkt me niet al te handig, maarja, dat is een algemeen nadeel van Linux;
• een hoofdstuk Troubleshooting is wellicht interessant.

Presentatie:
[list]
• Inconsequent gebruik van fonts en kopteksten;
• niet alle tabellen hebben dezelfde opmaak; onderstreepte kopteksten;
• tabellen die buiten de linkermarge vallen;
• niet alle opsommingen zijn bullet lists;
• commando's, bestandsnamen, e.d. "horen" in een niet-proportioneel font;
• de titel in zwart op blauw is onleesbaar;
• echt véél te veel spelling/grammatica/stijlfouten.

De vuistregel is: minder is meer. En: laat iemand het doorlezen die net zo goed is in taal als jij met computers ;)

En ja, ik ben een azijnpisser.

[ Voor 6% gewijzigd door kenneth op 16-10-2005 12:27 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Topicstarter
heb weer een update gedaan van het document nu meer in de TLDP style
Pagina: 1