WLAN :meerdere AP's , Hoe AP kiezen?

Pagina: 1
Acties:

• Legio947
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Situatieschets:

Een netwerk uit meerdere AP's die juist ingesteld zijn op de verschillende niet overlappende kanalen. Het AP dichtst bij mijn laptop staat op kanaal 11 , windows kiest vanzelf om naar dit AP te connecten. Dit is te zien in netstumbler, er is ook te zien dat er nog een AP op kanaal 1 is van hetzelfde netwerk.

Nu komt er een vervelend persoon binnen en maakt in de omgeving een ad-hoc netwerk, kanaal 10, stoort mijn verbinding (kanaal 11), problemen alom. Netwerkverbinding kwijt, nieuw ip adres krijgen van de dhcp server geeft problemen etc...

De vraag:

Is het mogelijk om windows te laten verbinden op het AP wat iets verder staat (op kanaal 1)? Volgens mijn netstumbler is het signaal van dat op kanaal 11 wel sterker, maar ik ben ervan overtuigd dat ik minder problemen zou hebben mocht ik kunnen verbinden op het AP met het zwakkere signaal.

Dus eigenlijk zelf je AP kiezen en niet alleen de SSID kiezen waarnaar je connect...

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:03
Zoek eens naar een optie als " Desired BSSID", hierin vul je het MAC adres in van het gewenste access point.

Ik weet dat het met sommige client bridges(extern) mogelijk is.