Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Van KPN naar T-mobile; onduidelijkheid over nummerportering

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
In September heb ik mijn contract bij KPN opgezegt. Nu heb ik twee weken geleden bij gsm.nl een abbonnement afgesloten bij t-mobile.

Ik wilde gebruik maken van nummerbehoud, dit kon ik aangeven op het contract en heb ik ook gedaan. Omdat mijn contract pas op 8 December afloopt heb ik bij het contract geschreven dat ik op die datum het nummer geporteerd moet worden. Nu heb ik vandaag een rekening van t-mobile gehad. Ik heb een ander nummer en het abbonnement gaat ook nu al in (op 6 oktober zelfs).

Ik heb meteen naar t-mobile gebeld om te vragen wat er mis is gegaan. Zij zeiden dat ik naar gsm.nl moest bellen omdat zei iets fout hadden gedaan. Dus heb ik naar gsm.nl gebeld. Zij zeiden tegen mij dat het niet mogelijk is om bij t-mobile een nummer te porteren. Als dit werkelijk zo is dan moesten zij mij hier toch op attanderen? Ik heb dit duidelijk op het contract gezet, in het contract wat ik getekend heb staat hier niets over in en in de algemene voorwaarden ook niet. Het staat wel in vraag en antwoord maar daar heb ik niet naar gekeken en lijkt me ook niet logisch.

Nu is mijn vraag, wat moet ik nu doen?

Ik vind het echt niet normaal als ik 2 maanden dubbele abbonnementskosten moet betalen. Gsm.nl heeft mij beloofd dat ze het proberen op te lossen en dat ze me begin volgende week wat laten weten. Ik geloof niet dat hier wat uit zal komen. Ik heb ook al een mailtje naar gsm.nl gestuurd. Als iemand tips heeft dan hoor ik dit graag!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Het is ( vrijwel ) altijd mogelijk om je nummer te behouden ongeacht naar welke provider je ook gaat mits jij je houdt aan de gestelde procedures ( wat jij dus ook netjes hebt gedaan ).
Her en der is te lezen op internet dat gsm.nl zich niet aan de regels houden die providers stellen, wat nu resulteert in het feit dat gsm.nl niet meer als dealer van Vodafone mag optreden en gelieerde bedrijven zoals Bakker Dijk dus ook geen officiële Vodafone Dealer zijn ( lees: Vodafone als zijnde serviceprovider ). Dus niet echt een betrouwbare webshop.
Ik denk dat je het beste kan wachten op een reactie van gsm.nl, alvorens tot actie over te gaan.
Zelf ben ik van mening dat als je dit alles zwart op wit op papier hebben staan dat je nakoming kan eisen, voor hetgeen je getekend hebt en waar je recht op hebt ( = uitgestelde activering ).

[ Voor 3% gewijzigd door Le0032 op 14-10-2005 20:26 ]

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 08:47

Whuzz

Dodgeball!

Dat het niet mogelijk is, is bullshit. Ik ben ook van KPN naar T-Mobile gegaan en heb gewoon mijn nummer behouden.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-11 07:36
Whuzz schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:25:
Dat het niet mogelijk is, is bullshit. Ik ben ook van KPN naar T-Mobile gegaan en heb gewoon mijn nummer behouden.
Ik ben van Telfort naar T-Mobile gegaan. Geen probleem.
Telfort had mij eerst naar prepaid overgezet, was makkelijker voor ze zeiden ze. Ik vond het allang best, had amper bereik met Telfort dus hoe minder kosten aan Telfort hoe beter.

Nummerportering van mijn vrouw verliep wat moeizamer, paar dagen zelfs helemaal onbereikbaar geweest maar uiteindelijk na flink pushen kwam het toch goed.

GSMweb had de formulieren erbij gedaan. T-Mobile regelt het verder mits je oude provider een OK geeft.

• scorpio81
bedankt voor de reacties! Ik heb een mailtje naar gsm.nl gestuurd:

Hallo meneer/mevrouw,

Een aantal weken geleden heb ik bij jullie een abbonnement bij t-mobile afgesloten. Ik heb gekozen voor de actie van t-mobile. Ik heb ervoor gekozen om mijn nummer van kpn mee te nemen. Op het contract heb ik dit ook aangevinkt.

Aangezien mijn contract van kpn op 8 December afloopt heb ik duidelijk op het contract geschreven dat deze op deze datum het contract omgezet wordt. Op het contract of in de voorwaarden staat niet dat dit niet mogelijk is. Daarom ga er van uit dat dit (alsnog) geregelt wordt.

Nogmaals, ik heb duidelijk aangegeven op het contract dat ik het nummer en abbonement op 8 december geporteerd wil hebben. Als dit niet mogelijk is dan neem ik aan dat er contact met mij op wordt genomen.

Ik verwacht dat u dit probleem oplost, ik ga natuurlijk geen ruim twee maanden dubbele abbonnementskosten betalen. Hopelijk ontvang ik snel een reactie van u.

met vriendelijke groet,

xxxx

daarop kreeg ik de volgende reactie:

Geachte heer xxx,

Ik moet u helaas meedelen dat het niet meer mogelijk is om uw abonnement op te zeggen, omdat deze inmiddels in aangevraagd.

Wij hebben duidelijk in op vraag & antwoord pagina vermeld dat u tijdelijk 2 abonnementen zal hebben als u nummerbehoud aanvraagt met T-Mobile abonnement.

Hoe realiseer ik nummerbehoud bij Orange, Telfort of T-mobile?

Bij Orange, Telfort en T-mobile krijgt u een tijdelijk nummer die d.m.v. een nummerbehoud aanvraag overgezet kan worden. Deze aanvraag dient u zelf uit te voeren en de formulieren hiervoor krijgt u bij de simkaart thuis gestuurd. Tot de datum dat het nummer is overgezet heeft u dubbel abonnement en betaald u dubbele abonnementskosten. De provider zal voor nummerbehoud een bedrag van € 9,08 bij u in rekening brengen.

Met vriendelijke groet,

Sven
Klantenservice

Ik ben niet van plan om hier mee akkoord te gaan maar wat kan ik doen?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:36

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
uhm.. toen ik bij t-mobile een abo afsloot (in een officiele t-mobile winkel) werd tegen mij gezegd dat wanneer ik het abo af wou sluiten, het per direct inging (en anders later moest terugkomen wanneer dat andere abo in de laatste maand zat..., maar er was toen een aanbieding die paar dagen daarna zou verlopen...)... en als ik dus nummerbehoud wilde van een abo dat nog liep (wat bij mij dus het geval is) ik tijdelijk met 2 abo's rondloop.. zoals die kleinere tekst bij jou dus aangeeft... maar ik heb nu toch besloten om mijn nieuwe nummer te houden, en heeft iemand anders bij mij thuis mijn oude abo overgenomen (Tele2Mobiel)... dus voorzover ik weet.. werkt het bij t-mobile zo...? tenzij ze op de site van gsm.nl iets anders zeiden.. dan heb je wel recht van spreken denk ik zo...

Gallery V&A

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Wat een onzin, bij TM kun je zelfs 4 maanden later je abo laten ingaan bij nummerbehoud. Staat gewoon op het aanvraagformulier hoor. Degene die zegt dat het niet kan heeft nog de oude formulieren.

• scorpio81
BiG-GuY schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:50:
uhm.. toen ik bij t-mobile een abo afsloot (in een officiele t-mobile winkel) werd tegen mij gezegd dat wanneer ik het abo af wou sluiten, het per direct inging (en anders later moest terugkomen wanneer dat andere abo in de laatste maand zat..., maar er was toen een aanbieding die paar dagen daarna zou verlopen...)... en als ik dus nummerbehoud wilde van een abo dat nog liep (wat bij mij dus het geval is) ik tijdelijk met 2 abo's rondloop.. zoals die kleinere tekst bij jou dus aangeeft... maar ik heb nu toch besloten om mijn nieuwe nummer te houden, en heeft iemand anders bij mij thuis mijn oude abo overgenomen (Tele2Mobiel)... dus voorzover ik weet.. werkt het bij t-mobile zo...? tenzij ze op de site van gsm.nl iets anders zeiden.. dan heb je wel recht van spreken denk ik zo...
Ik heb begrepen dat het bij T-mobile inderdaad zo werkt. Ik was hier niet van op de hoogte, ik heb wel de algemen voorwaarden op de site van gsm.nl doorgenomen en ook het contract goed bekeken. In de algemene voorwaarden en in het contract stond hier niets over vermeld. Wel heb ik op het contract geschreven dat ik het contract pas op 8 December wil in laten gaan.

Nu heb ik dus een mailtje gehad van gsm.nl daar staat in dat ik bij vraag en antwoord had moeten kijken. Dit heb ik niet gedaan en dat lijkt me ook niet logisch. Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Ik zit er aan te denken om het contract op te zeggen (wat waarschijnlijk niet gaat) of de onkosten bij gsm.nl te declareren. Alleen ben bang dat ze niet snel zullen toegeven. Heeft hier iemand wat tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?

• ZuBat
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2022

ZuBat

Huh?

Volgens mij is nummerbehoud alleen mogelijk als je nieuwe provider (in dit geval T-Mobiel) het abonnement opzegt bij je huidige provider (KPN in jou geval).
Maar als ik je openingspost goed begrijp heb je zelf bij KPN opgezegd en dan is nummerbehoud voor zo ver ik het weet 'helaas' niet mogelijk.
Als je nummer door T-Mobiel was opgezegd had je pas gaan betalen als je oude abonnement opgeheven was, dit uit recente eigen ervaring (via belcompanie).

[ Voor 23% gewijzigd door ZuBat op 15-10-2005 17:34 ]

help :?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:44

Korakal

Up up up!

titelfix; 'help' in de titel is nergens voor nodig.

• Le0032
ZuBat schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:30:
Volgens mij is nummerbehoud alleen mogelijk als je nieuwe provider (in dit geval T-Mobiel) het abonnement opzegt bij je huidige provider (KPN in jouw geval).
Maar als ik je openingspost goed begrijp heb je zelf bij KPN opgezegd en dan is nummerbehoud voor zo ver ik het weet 'helaas' niet mogelijk.
Als je nummer door T-Mobiel was opgezegd had je pas gaan betalen als je oude abonnement opgeheven was, dit uit recente eigen ervaring (via belcompanie).
Nummerbehoud is wel degelijk mogelijk als je je abonnement zelf opzegt. Het enige wat dan wél geldt is dat je nummerbehoud aanvraag op tijd binnen is bij je nieuwe provider ( 10 werkdagen van tevoren ).

Voorbeeld zelf opzeggen:
Abonnement loopt af op 16 januari 2006 af bij KPN. Ik zeg op met inachtneming opzegtermijn en sluit een nieuw abonnement af bij T-Mobile en laat het abonnement activeren vanaf vandaag op 16 januari 2006.
Ik zorg ervoor dat mijn nummerbehoud bij T-Mobile binnen is voor de fatale termijn, dus 2 weken voor 16 januari 2006. Op 16 januari wordt alles geactiveerd en werkt mijn oude KPN nummer op het nieuwe T-Mobile abonnement.

Voorbeeld door T-Mobile laten opzeggen:
Abonnement loopt af op 16 januari 2006. Ik sluit een abonnement 3 maanden van te voren af bij T-Mobile, vul gelijk nummerbehoud in en laat het contract activeren op 16 januari 2006. T-Mobile zegt mijn KPN abonnement op vanaf het moment dat het nummerbehoud hun bereikt. Als we ervan uit gaan dat het nummerbehoud op 16 oktober 2005 wordt ingediend, dan loopt KPN af op 16 januari 2006 en gaat mijn T-Mobile abonnement op dezelfde dag in.

[ Voor 10% gewijzigd door Le0032 op 16-10-2005 18:55 ]

• scorpio81
Waar het me eigenlijk om ging is wat ik moest doen als ik op het contract heb aangegeven dat het contract op 8 December moet ingaan maar dat gsm.nl het al op 6 oktober heeft laten ingaan.

Na wat mailen en bellen krijg twee maanden gratis. D.w.z dat ze het bedrag van twee maanden abbokosten op mijn rekening storten. Na veel moeite en geklaag toch gelijk gekregen _/-\o_ .

• Le0032
scorpio81 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:24:
Waar het me eigenlijk om ging is wat ik moest doen als ik op het contract heb aangegeven dat het contract op 8 December moet ingaan maar dat gsm.nl het al op 6 oktober heeft laten ingaan.

Na wat mailen en bellen krijg twee maanden gratis. D.w.z dat ze het bedrag van twee maanden abbokosten op mijn rekening storten. Na veel moeite en geklaag toch gelijk gekregen _/-\o_ .
Dat doe je goed. Heel goed zelfs, gsm.nl is namelijk vrij hardleers heb ik gemerkt uit ervaringen. Ik weet niet of je wel eens op TV zit? Daar zie je in de shopsurvey en in diverse topics dat gsm.nl structureel consumenten verkeerd voorlicht en eigenlijk een erg slechte webshop is ( dan druk ik me nog voorzichtig uit ).

• scorpio81
Le0032 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:35:
[...]

Dat doe je goed. Heel goed zelfs, gsm.nl is namelijk vrij hardleers heb ik gemerkt uit ervaringen. Ik weet niet of je wel eens op TV zit? Daar zie je in de shopsurvey en in diverse topics dat gsm.nl structureel consumenten verkeerd voorlicht en eigenlijk een erg slechte webshop is ( dan druk ik me nog voorzichtig uit ).
Is ook de laatste keer dat ik er iets bestel. Het eerste voorstel aan hun kant was om de kosten te delen. Toen ik het hier niet mee eens was moest er overlegt worden en daarna heb ik alle onkosten vergoed gekregen (excl 20 min. aan de telefoon), maa het ging meer om het principe.

Wat ik erg slecht vindt is dat ze mij verwijzen naar hun website. En dan niet naar de algemene voorwaarden maar naar vraag en antwoord. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op, als je geen vragen hebt kijk je hier ook niet naar.

Gelukkig is het nu afgelopen en zal ik de volgende keer een website helemaal doorpluizen tot ik er wat bestel, weer wat geleerd :| .
Pagina: 1