Toon posts:

Ip van pc uitzenden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit mogelijk is maar ik hoop ergens van wel:

Er draait hier lokaal een servertje dat verbonden is met het I-net, nu zou ik op een of andere manier het IP willen uitzenden dat ik krijg van m'n i-net provider.

Ik kan op de server asp scriptjes draaien als het moet.

Ik heb reeds een http://xxxxx.getmyip.com aangevraagd zodat je via dat adres al steeds op de server beland.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als die URL al werkt, waarom moet je dan iets 'uitzenden' en wat bedoel je uberhaupt met uitzenden?

{signature}

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-04 22:07

r0b

Met 'uitzenden' bedoel je 'weergeven op een webpagina', neem ik aan?

Speel eens wat met het volgende rond als je het in ASP wilt hebben. (Sowieso kom je met "HTTP_HOST" + "ASP" op Google al een heel eind)
ASP:
1
<%= Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") %>

En de PHP variant:
PHP:
1
2
3
<?
echo $_SERVER["HTTP_HOST"];
?>

Meer $_SERVER speelplezier: hier.
Een ASP fanboy mag het lijstje voor ASP posten. :)

[ Voor 84% gewijzigd door r0b op 14-10-2005 19:42 ]

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:46

Super_ik

haklust!

www.whatismyip.com ? bedoel je dat?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• r0b

r0b

TS geeft aan al een xxxxxxx.getmyip.com adres te hebben, dus nee, dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Of hij moet met 'uitzenden' het updaten van het IP adres dat bekend staat bij getmyip.com bedoelen, in welk geval er op desbetreffende website er een stuk kant en klare software voor hem staat te wachten wat exact dit doet.

[ Voor 31% gewijzigd door r0b op 14-10-2005 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:38:
Met 'uitzenden' bedoel je 'weergeven op een webpagina', neem ik aan?

Speel eens wat met het volgende rond als je het in ASP wilt hebben. (Sowieso kom je met "HTTP_HOST" + "ASP" op Google al een heel eind)
ASP:
1
<%= Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") %>

En de PHP variant:
PHP:
1
2
3
<?
echo $_SERVER["HTTP_HOST"];
?>

Meer $_SERVER speelplezier: hier.
Een ASP fanboy mag het lijstje voor ASP posten. :)
Doe ik het op de php manier dan krijg ik gewoon localhost ofzo terug maar geen ip, test ik het op m'n server dan krijg ik http://xxxxx.getmyip.com terug.:s

• Voutloos
  • Niet online
Ja, dat is toch logisch? Leg eens goed uit wat je precies wil.

nav: disjfa
O, je wilt het ip van de bezoeker? Zeg dat dan. :P

[ Voor 41% gewijzigd door Voutloos op 14-10-2005 21:03 ]

{signature}

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

PHP:
1
$_SERVER["REMOTE_ARRD"];

Hier had je ook makkelijk achter kunnen komen als je een var_dump of een print_r op de $_SERVER had gegooit ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling:

Ik heb een ADSL lijn en het ip veranderd nogal vaak en snel, nu heb ik hier lokaal een sql servertje draaien. Ik gebruik deze om met een vriend van me apps te onwikkelen.

Nu moet m'n vriend ook kunnen connecten op die sql server en heeft hij dus het ip van die server nodig.

ik zou dus graag hier lokaal een php script draaien dat het IP van de server (het internet provider ip niet het router ip) teruggeeft als resulaat.

• Voutloos
  • Niet online
Als je lokaal iets draait wat je ip verklapt en je vriend weet hoe hij dat kan bereiken dan is er toch uberhaupt geen probleem? 8)7 Beetje een paradox

[ Voor 16% gewijzigd door Voutloos op 14-10-2005 21:36 ]

{signature}

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 10:41

Geckoo

Good news, everyone!

Er zijn programma's die samen werken met de dyndns. dat programa checked elke 15min je ipadres. als deze veranderd is update ie dat automagisch bij dyndns.com

en om achter je nieuwe ip te komen moet je gewoon een trace doen naar het www.adres wat jij hebt gemaakt voor je server.

zo heb ik iig ruim 3 jaar gewerkt

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Probeer eens iets als http://www.dyndns.com/
Dit houd keurig steeds je IP adres bij. Je connect naar een url, en die zorgt ervoor dat je altijd naar het goede IP wordt gestuurd.

[ Voor 61% gewijzigd door Kawaii op 14-10-2005 21:54 ]

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22

Koppensneller

winterrrrrr

Kawaii's oplossing werkt inderdaad. Je kunt ook een DNS naam van www.no-ip.com gebruiken in combinatie met hun DUC. Die update je IP automatisch.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Bij de meeste adsl providers heb je al een host naam die via dns bereikbaar is.

Vaak iets van klantnummer.regio.provider.nl.
Check maar op http://watismijnip.nl/ en kijk bij hostname aan de linkerkant.
Meer hoeft je vriend niet te weten.

Als alternatief kan hij natuurlijk ook je dyndns of getmyip hostname gebruiken.
Veel soho routers hebben daar een client voor ingebakken zitten.

een router heeft per definitie twee ipadressen, in verschillende netwerken, anders kan hij niet routeren

Abort, Retry, Quake ???

• r0b

r0b

Geckoo schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:46:
Er zijn programma's die samen werken met de dyndns. dat programa checked elke 15min je ipadres. als deze veranderd is update ie dat automagisch bij dyndns.com

en om achter je nieuwe ip te komen moet je gewoon een trace doen naar het www.adres wat jij hebt gemaakt voor je server.

zo heb ik iig ruim 3 jaar gewerkt
r0b schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:43:
[...]

TS geeft aan al een xxxxxxx.getmyip.com adres te hebben, dus nee, dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Of hij moet met 'uitzenden' het updaten van het IP adres dat bekend staat bij getmyip.com bedoelen, in welk geval er op desbetreffende website er een stuk kant en klare software voor hem staat te wachten wat exact dit doet.
Exact wat ik daarmee wilde aangeven, inderdaad.
TS, wat wil je doen met een pagina op je webserver die je IP weergeeft als dat IP net veranderd is :?

Wat wel een makkelijke (andere) mogelijkheid is: laat een X aantal minuten een .txt bestandje waar je de inhoud van 'ipconfig' in laat wegschrijven naar een andere server FTP'en.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik gebruik zoals gezegd al enkele tijd de service van dyndns in combinatie met hun automatische update, dat werkt lekker hoor.

Maar het probleem is dat ik dan nog steeds het IP niet krijg, en ik wil echt het IP kennen van m'n server.

Ik kan de sql server dus niet bereiekn via http://xxxxx.getmyip.com

echter wel via het ip dat daarachter schuilgaat...
En tracert zou ideaal zijn, maar hij zit al snel over het maximaal aantal hops, je kan dit misschien ergens veranderen?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 22:39 ]

• aZuL2001
Hoezo niet ?
komt als het goed is in beide gevallen op dezelfde machine uit (ip en dns).
Dan zou het nog kunnen dat de sql doos niet luistert naar de het dns adres (denk ik, weet weinig van sql).

Het is geen poort blokkering probleem, anders werkte het op ip ook niet.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
waar zou ik dat dan kunnen veranderen, ik geraak er niet op via dat adres, wel via SERVER( ik zit in zelfde netwerk als server en naam is SERVER) of gebeurt dat niet via de dns van de router?

• aZuL2001
Volgens mij wordt het tijd om een blik te werpen in de Grote Poortmapping Faq hier op GoT.

Ik heb de indruk dat je zelf niet helemaal begrijpt wat je aan het doen bent :+
Of je legt het zo maf uit dat wij er geen klap van begrijpen 8)7

(no offense, still trying 2 help)

Hmmm... Ik gok op Stelling 1 (klik)

[ Voor 18% gewijzigd door aZuL2001 op 14-10-2005 23:08 ]

Abort, Retry, Quake ???

• Voutloos
  • Niet online
Optie 3:Of je kan gewoon niet een loopback maken. :P Wellicht werkt het gewoon wel als je je vriend van buitenaf laat proberen. Jij kan gewoon je lokale ip gebruiken of anders die domeinnaam in de hosts-file zetten.

{signature}

Verwijderd

Doe je dit op je lokale bak ? browse eens via een proxy, dan zou het moeten werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 08:18 ]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik heb ook een sql server instantie die ik niet via een IP adres kan bereiken, alleen via localhost. Ik denk dat er een soort optie in SQL Server zit die je aan moet zetten, of het komt omdat ik een EVAL versie draai die misschien geen verbindingen van buitenaf tolereerd.

Dus weet je zeker dat je wel vanaf een IP adres met je SQL Server kan connecten?

MechWarrior || Monsters Game

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ff kijken of ik het begrijp:

Je wilt gewoon je server kunnen bereiken van buitenaf? Waarom ben je dan met en PHP script bezig dat een IP gaat tonen? Je hebt al een domein naam gekoppeld aan je (steeds veranderende) IP. Dat is genoeg om van buitenaf in elk geval bij je adsl router uit te komen.

Vervolgens zal je twee zaken moeten doen:
- Zorg dat de poorten die je server gebruikt vanaf de adsl router laat doorsturen naar je server
- Zorg ervoor dat de services die je wilt draaien (SQl server, www, etc) niet alleen op de localhost luisteren maar ook naar het normale IP van die machine (en dus niet het externe IP van je router).

Ik snap dus totaal niet waarom je denkt hier een PHP script voor nodig te hebben om op die machine te komen?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1