Toon posts:

6800GT doet het niet in mijn eigen pc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pas geleden had ik mijn Aopen 6800GT opgestuurd naar de winkel omdat hij geen beeld meer gaf. Daarom had ik een oude ati 7500 gebruikt. Maar hun belde me later op, en vertelde dat de Aopen 6800GT in hun pc het wel deed. Ik vond het natuurlijk erg jammer , want ik kreeg ook nog een rekening van de onderzoekskosten en het verzenden was ook op mijn kosten. 27 euro voor niets. Maar mijn videokaart heeft een tijd wel gedaan, maar sinds de tijd met bf2 werd de gpu wel 100 graden en dat was ook 1 van de rede waarom ik hem terugstuurde. En in die tijd gaf die videokaart soms ook geen beeld terwijl ie gewoon koud was. Maar toen had ik even in de heatsink geblazen zodat de stof wegging, maar daarna kreeg ik helemaal geen beeld meer. Maar bij de winkel gaf hij dus wel beeld. Ik kan ook geen andere voeding etc. gebruiken want die heb ik niet.
De temperaturen van de andere componenten zijn goed. Maar de 12 v. lijn was 1 keer zelfs 11,39 V ofzo geweest. Meestal is de 12 v lijn : 11,7 V

Wat heb ik gedaan?

- Bios reset
- Andere drivers geinstalleerd van Nvidia en de Intel driver met behulp van de ati 7500 waarmee ik wel beeld kreeg.
- Ik heb bij alle overbodige componenten de molex eruit gehaald.
- Andere monitor gebruikt, DVI en de normale aansluiting gebruikt.
- Andere molex in de videokaart gestopt.
- Ik heb niet ge-overclocked.
- 1 Geheugen module eruit gehaald, en de andere laten zitten. Dit heb ik bij alle 2 gedaan.

Meer weet ik niet wat ik kan doen. Wat kan ik nog meer doen? En waar zou het waarschijnlijk aan liggen?

Specs:

Intel 3,2E
Asus p4c800 Deluxe
2x 512 mb twinmos
zalman 400 Watt
Creative live

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Hoe zit het met de koeling in je systeem kast? Misschien word de videokaart bij jou gewoon te warm door slechte "ventilatie" en bij aopen zelf niet?

[ Voor 23% gewijzigd door Tyranium op 15-10-2005 23:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tyranium schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:00:
Hoe zit het met de koeling in je systeem kast? Misschien word de videokaart bij jou gewoon te warm door slechte "ventilatie" en bij aopen zelf niet?
Ze hadden het niet bij Aopen getest, maar in de winkel. Hij word niet warm...

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
misschien spreken ze bij die winkel niet helemaal de waarheid ?

"Stilte, een gat in het geluid...."

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 08:41
11,3 is wel erg laag voor je 12 volt. Daar zou een 12 volt afhankelijke kaart als een 6800GT best wel eens problemen mee kunnen hebben. Je zou je 6800GT eens kunnen proberen op een aparte voeding (heb ik ook gedaan, m'n clocks schoten omhoog 440 core --->455 core)

100 graden in echt veel te warm voor een 6800GT (draait je fan wel?). Als ie bij de winkel veel minder warm wordt moet er toch echt iets aan je airflow mankeren. Wat bij mij ~10 graden hielp was alle pci plaatjes er uitslopen en daar een 80mm fan @5volt plaatsen. Zo voorkom je dat de warmte onder je kaart blijft hangen.voor aanvoer van frisse lucht zou je een fan aan de voor en onderkant kunnen gebruiken.

Een driver probleem lijke me sterk aangezien ie een tijdje wel heeft gewerkt.

Als je er zelf niet uit komt kan je altijd nog naar de winkel gaan.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
martijn_tje schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 10:27:
11,3 is wel erg laag voor je 12 volt. Daar zou een 12 volt afhankelijke kaart als een 6800GT best wel eens problemen mee kunnen hebben. Je zou je 6800GT eens kunnen proberen op een aparte voeding (heb ik ook gedaan, m'n clocks schoten omhoog 440 core --->455 core)

100 graden in echt veel te warm voor een 6800GT (draait je fan wel?). Als ie bij de winkel veel minder warm wordt moet er toch echt iets aan je airflow mankeren. Wat bij mij ~10 graden hielp was alle pci plaatjes er uitslopen en daar een 80mm fan @5volt plaatsen. Zo voorkom je dat de warmte onder je kaart blijft hangen.voor aanvoer van frisse lucht zou je een fan aan de voor en onderkant kunnen gebruiken.

Een driver probleem lijke me sterk aangezien ie een tijdje wel heeft gewerkt.

Als je er zelf niet uit komt kan je altijd nog naar de winkel gaan.
Ik kan helaas geen andere voeding gebruiken ;( Ja ik vond 100 graden ook te veel, maar nadat ik erin had geblazen en er stof uit kwam, deed ie het niet meer. En in de winkel zeiden ze dat hij 60 graden werd na 5 of meer uren te laten stressen. Ja zeker met paar fans naartoe gericht. Het nadeel is dat de winkel helemaal in Flevoland is en ik woon in Breda. Pffff, ik ben echt radeloos en ik word er stront ziek van :X

• martijn_tje
Die 60 graden van de winkel is een nette temperatuur. Werd je vorige kaart ook niet zo onwijs heet?

Misschien dat jij ook maar eens moet proberen je temperatuur naar beneden te krijgen. (zie vorige post: hitte die onder kaart blijft hangen)

Als je naar de winkel gaat neem dat je hele PC mee, mischien dat ze andere dingen ook kunnen testen/uitsluiten

[ Voor 94% gewijzigd door martijn_tje op 16-10-2005 22:57 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
martijn_tje schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:54:
Die 60 graden van de winkel is een nette temperatuur. Werd je vorige kaart ook niet zo onwijs heet?

Misschien dat jij ook maar eens moet proberen je temperatuur naar beneden te krijgen. (zie vorige post: hitte die onder kaart blijft hangen)

Als je naar de winkel gaat neem dat je hele PC mee, mischien dat ze andere dingen ook kunnen testen/uitsluiten
Vorige kaart? Ik denk dat je het verkeerd heb begrepen, ik neem het je niet kwalijk want ik heb mijn tekst niet op de goede volgorde gezet. Zal het later wel aanpassen. Maar ik heb dus 1 videokaart, die niet in mijn pc doet maar wel bij de winkel. En als ik de pc naar de winkel moet nemen, moet ik een flink stuk reizen of als ik het zou versturen ben ik weer €30 of meer kwijt. En daar heb ik nu even geen zin in. Hopelijk kan ik nog een mobo of voeding regelen.

• martijn_tje
Ik dacht dat je in een eerder topic al eerder problemen had met een (andere?) Aopen 6800GT.

Testen op een ander moederbord zou kunnen, maar waarom zou een kaat op een ander moederbord minder warm worden? Als ik die 100 graden zie dan lijkt mij dat een veel groter probleem als weinig spanning, of een misschien brak moederbord. Ik zou als eerste kijken of je daar iets aan kan doen.

Na het bekijken van m'n MBM5 log ben ik er achter gekomen dat mijn 12 volt onder load ook in zakt tot 11,5 volt. (daarom schoten m'n clocks waarschijnlijk omhoog met een eigen voeding voor die kaart). Een apparte voeding lijkt me meer van belang voor een dikke OC als voor stabiel draaien vor dagelijk gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
martijn_tje schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 08:25:
Ik dacht dat je in een eerder topic al eerder problemen had met een (andere?) Aopen 6800GT.

Testen op een ander moederbord zou kunnen, maar waarom zou een kaat op een ander moederbord minder warm worden? Als ik die 100 graden zie dan lijkt mij dat een veel groter probleem als weinig spanning, of een misschien brak moederbord. Ik zou als eerste kijken of je daar iets aan kan doen.

Na het bekijken van m'n MBM5 log ben ik er achter gekomen dat mijn 12 volt onder load ook in zakt tot 11,5 volt. (daarom schoten m'n clocks waarschijnlijk omhoog met een eigen voeding voor die kaart). Een apparte voeding lijkt me meer van belang voor een dikke OC als voor stabiel draaien vor dagelijk gebruik.
Ja klopt, was het helemaal vergeten maar die artifacts heb ik niet meer behalve na standby en ik heb al 2 Aopen 6800 gt's gehad, omdat de eerste ook al kapot was. En met die kreeg ik ook na een tijdje artifacts ná standby terwijl het in bij beide kaarten in het begin niet was. Toch krijg ik nu het idee dat het aan mijn moederbord ligt en niet aan de voeding. Een apart voeding, liever niet. Ik ben niet echt van plan om veel te gaan oc'en en tjah en als ik een nieuwe voeding zou hebben en het daar niet aan ligt heb ik nog meer geld weggegooid ;( Ik heb dit probleem aan Aopen verteld, maar ik moet nog wachten op het antwoord. Nog bedankt voor het posten allemaal! :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een andere pc kunnen regelen, en ik gebruikte mijn eigen voeding en daar deed mijn videokaart het wel. Dus ik denk toch dat het aan de mobo ligt maar om dat zeker te weten zal ik mijn mobo aansluiten aan de 300 watt voeding bij die ene pc. Bedankt voor het helpen..!

• martijn_tje
Of moederbord of de temperatuur denk ik dan.

• marijn1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:55
je hebt toch wel de ATI driver volledig verwijderd?? AIT en nVidia drivers op 1 systeem wil nog wel eens voor problemen zorgen.

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 19:35

jefjef

learning by doing

eventueel aanwezig van Rivatuner?

Had hetzelfde probleem, na verwijderen van Rivatuner. geen problemen meer

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

Verwijderd

Topicstarter
marijn1987 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:06:
je hebt toch wel de ATI driver volledig verwijderd?? AIT en nVidia drivers op 1 systeem wil nog wel eens voor problemen zorgen.
Ja, dat had ik ook geprobeerd :o
jefjef schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:11:
eventueel aanwezig van Rivatuner?

Had hetzelfde probleem, na verwijderen van Rivatuner. geen problemen meer
Precies hetzelfde? :| Ik heb namelijk wel rivatuner op mijn pc staan..Maar als ik de HDD geen stroom meer geef dan laadt die rivatuner toch niet?

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 19:35

jefjef

learning by doing

Precies hetzelfde? :| Ik heb namelijk wel rivatuner op mijn pc staan..Maar als ik de HDD geen stroom meer geef dan laadt die rivatuner toch niet?[/quote]

Ongeveer hetzelfde enne dat klopt. dus moet je toch niet daarin zoeken

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

Verwijderd

Topicstarter
De moederbord is de boesdoener, daar doet mijn 6800GT het niet. Maar waarom doet de moederbord het wel met goed mijn ati 7500? Is het nog te repareren d.m.v. software ofzo?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 16:22 ]

• martijn_tje
Misschien een ander bios proberen?

Werd je kaart in de andere PC ook 100 graden? Als je kaart en een andere PC veel minder warm werd zou dat ook een oorzaak kunnen zijn

Verwijderd

Topicstarter
martijn_tje schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:51:

Werd je kaart in de andere PC ook 100 graden? Als je kaart en een andere PC veel minder warm werd zou dat ook een oorzaak kunnen zijn
Ik had niet naar temps gekeken en ik had hem ook niet gestressed, maar dat ding voelde koud aan en ook toen ie in mijn eigen mobo zat. Hmm ik denk niet dat een bios update zal helpen, als het een hele tijd wel heeft gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 18:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
martijn_tje schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:51:

offtopic:
Sorry voor het kicken

Ik heb dus mijn bios geupdate naar de nieuwste niet-beta versie. En nog steeds heb ik het probleem, de winkelmedewerkers adviseerde mij ook om een nieuwe bios te updaten. Wat zal ik nu nog doen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer? :o

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Probeer eens wat te "spelen" met je AGP-instellingen:
- Zet je AGP-snelheid op 4x ipv 8x.
- Zet Fast-Writes aan/uit.
- Zet Sideband addressing aan/uit.
- AGP-voltage iets verhogen (1,5V ==> 1,6V), hoewel ik dit niet meteen zou doen.

Tsja, deze dingen hebben maar weinig te maken met de temperatuur van je videokaart, maar het kan wel de stabiliteit verbeteren. Echter geef ik je maar een kleine kans dat dit de goede oplossing is. Het zou best kunnen dat je videokaart gewoon niet goed compatible is met je moederbord.
Heb je al geprobeerd om een ander bios in je videokaart te flashen?

Verwijderd

Topicstarter
anton121 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:45:
Probeer eens wat te "spelen" met je AGP-instellingen:
- Zet je AGP-snelheid op 4x ipv 8x.
- Zet Fast-Writes aan/uit.
- Zet Sideband addressing aan/uit.
- AGP-voltage iets verhogen (1,5V ==> 1,6V), hoewel ik dit niet meteen zou doen.

Tsja, deze dingen hebben maar weinig te maken met de temperatuur van je videokaart, maar het kan wel de stabiliteit verbeteren. Echter geef ik je maar een kleine kans dat dit de goede oplossing is. Het zou best kunnen dat je videokaart gewoon niet goed compatible is met je moederbord.
Heb je al geprobeerd om een ander bios in je videokaart te flashen?
Agp-snelheid, dat zal ik nog doen dan!
Fastwrites, kan ik niet uitzetten.
Sideband adressing, nooit van gehoord, zal ik aan en uitzetten.
Agp voltage had ik al gedaan.

Bedankt voor je reply, maar het is toch raar dat het niet compatible zou kunnen zijn met mijn moederbord.
Pagina: 1