Toon posts:

PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pc start niet meer op laatste keer gewoon normaal uitgeschakeld, maar daarna deed hij het niet meer. Als ik de powerknop indruk dan doet hij helemaal niks, als ik even de voeding van het moederbord los gooi 10sec ofzo dan doet hij het voor ongeveen een seconde. de cpu-fan gaat dan heel even draaien en dan valt hij uit. hij geeft verder geen piepjes of iets dergelijks.
probleem had ik er 4 weken geleden voor het eerst mee, andere voeding erin gehad geen resultaat andere processor geprobeerd deed hij het weer normaal. dus toen maar een andere processor besteld maar hij heeft het een week of 3 goed gedaan en nu weer precies hetzelfde probleem.

mijn eigen conclusie: processor weer kapot maar moederbord is ook niet goed meer waardoor de processor steeds kapot gaat.

wie weet precies wat het probleem is en wat ik allemaal moet gaan vervangen.
het probleem is dat het een pc is van een goedde kennis van me dus niet mn eigen pc. daarom vindt ik het ook zo vervelend dat hij het maar 3 weken goed gedaan heeft en nu weer precies hetzelfde probleem vertoond.

het gaat trouwens om een AMD Athlon XP 1800+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 18:58 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

als er weer een moment is dat ie opstart, draai dan memtest eens. Kun je je RAM (mischien) al uitsluiten. Al lijkt me sterk dat de RAM de oorzaak, maar je kunt altijd testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 14-10-2005 19:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
bartgrefte schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:10:
als er weer een moment is dat ie opstart, draai dan memtest eens. Kun je je RAM (mischien) al uitsluiten. Al lijkt me sterk dat de RAM de oorzaak, maar je kunt altijd testen.
denk helaas niet dat er een werkend moment komt, maar toch bedankt voor je reactie ;)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Heb even zitten lezen en misschien kan ik hem proberen handmatig op te starten door de groenedraad met een willekeurige zwarte draad te verbinden.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 22:37
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:23:
[...]

Heb even zitten lezen en misschien kan ik hem proberen handmatig op te starten door de groenedraad met een willekeurige zwarte draad te verbinden.
Ik zou niet zomaar draadjes gaan verbinden. Het is inderdaad een oude truc om met een schroevedraaier de 2 pinnetjes van je startbutton op je mobo kort te sluiten. Maar kheb er ook wel eens eentje mee gesloopt dus kijk uit. Wat je ook kunt doen is de pc naast de jouwe leggen en de startknop van je eigen pc gebruiken.

-Heb je al gekeken naar de koeling? Is de koeler sterk genoeg?
-Als je idd je geheugenreepjes eruit haalt, gaat ie dan piepen? Zo ja, dan werkt de cpu meestal nog wel. Kan ook met videokaart, je krijgt dan een kort lang kort piepje. (wel je pc speaker aansluiten)
-Branden er lampjes op het moederbord? Boekje al goed doorgesnuffeld?
-Bios al gereset?
-CPU al bekeken? Al geroken of er iets is doorgebrand?

-Alle IDE kabels al losgetrokken evenals alle kaarten eruit gehaald? Kortom pc dus ff kaal laten starten.

Kortom je kan echt nog veel dingen doen. Ik zou niet gelijk weer naar de winkel rennen totdat je zeker weet wat het probleem is.

[ Voor 30% gewijzigd door MacDokie op 14-10-2005 20:39 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Pagina: 1