[Muis] Stopt Ingame at random

Pagina: 1
Acties:

• lightstyle
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09-2021
een tijd geleden een MX510 logitec muis gekocht. ik was er zeer blij mee en hij deed het erg goed to afgelopen maandag.
Nu heb ik het probleem dat mijn muis tijdens het gamen (Wolfenstein Enemy territory, Black and white 2) er na een tijdje gewoon mee ophoud. Het rode licht onder mijn muis blijft wel gewoon branden dus hij zit wel goed aan gesloten. De enige manier om de muis weer in beweging te krijgen is deze weer opnieuw in de usb poort te stoppen (unpluggen en weer inpluggen). Dat probleem is natuurlijk zeer naar tijdens het gamen vooral omdat het na enige tijd, of na 30 seconde gebeurt.

Wat ik al geprobeert heb:
* Mouseware drivers opnieuw geinstaleer.
* Usb Refreshrate weer normaal gezet (8ms)
* Ps/2 poort

ik heb hem ook op PS/2 poort (of hoe je dat ook noemt) geprobeert. maar dan heb ik een ander probleem. na een tijdje begint mijn muis gewoon helemaal te flippen. (dus schieten draaien en dat soort rare dingen.

Ik Zou het liefst willen dat hij weer gewoon op usb werkt (want dan kan ik de refresh rate weer aanpassen zodat hij weer fijner ingame aanvoelt)

Info over mijn pc

Amd 2500 Barton
NF7s 2.0 Mobo
2x 256 mbram
Ati Radeon 9800 Pro 128 mbram.

Hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen of moet ik mijn garantie gaan claimen?

Uiteraard heb ik even op google rondgeneust en op Got forum, maar daar kwamen niet echt bruikbare informatie uit.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-02 15:16

TommyGun

Stik er maar in!

Probeer eens een andere ondergrond. Een gewone muismat bijv

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• lightstyle
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09-2021
TommyGun schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:00:
Probeer eens een andere ondergrond. Een gewone muismat bijv
Dat zou helemaal geen nut hebben, omdat de muis er helemaal mee ophoud, dus ook de knoppen zelf (mouse1,2,3,4,5 en scrollwheel)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:33

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Garantie claimen, je hebt gewoon een half dode muis.

Als hij zelfs in de PS/2 poort ermee kapt, moet het toch echt de muis zelf zijn...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Is het een draadloze muis?
Zo ja, mischien verliest hij de connection met de ontvanger?
Heb ik zelf ook weleens gehad, gewoon ff je muis en je ontvanger opt zelfde kanaal zetten.

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:17:
Is het een draadloze muis?
Zo ja, mischien verliest hij de connection met de ontvanger?
Heb ik zelf ook weleens gehad, gewoon ff je muis en je ontvanger opt zelfde kanaal zetten.
MX 510 draadloos? Niet echt.. :?

Ik zou gewoon voor de garantie gaan, ik heb dit ook één keer meegemaakt met een mouseman optical. :)

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem een half jaar geleden ook gehad bij mijn muis (mx500), wat bleek was een dood ordinaire kabelbreuk of draadbreuk hoe je het ook noemen wilt. Precies op het punt waar de kabel de muis uit komt zat bij mij de breuk in één van de draadjes.

Als je ontdekken wil waar deze breuk zit moet je je cursor constant in beweging houden en net zolang aan die kabel vrotten tot je ontdekt waar het em zeer doet. markeer dit met een stift, typex, oid.

Ik heb dit verholpen door de muis los te draaien en het stukje gebroken kabel eruit te knippen, en weer aan elkaar te solderen, wat krimpkous erom en hij gaat weer als de brandweer. :)
Pagina: 1