Toon posts:

[chello] Wel ip, geen data

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende hele rare probleem.

Bij mijn ouders thuis heb ik de computer vernieuwd, nieuw moederbord, processor en geheugen erin gezet. Voor de duidelijkheid, ik heb de netwerkkaart niet vernieuwd.

Nadat ik de computer helemaal opnieuw had geinstalleerd wou ik internet weer aansluiten.
Het leek in eerste instantie goed te gaan omdat de computer wel een ip adres ontvangt van de upc.
Echter gaat er bijna tot geen data overheen. internet/mail/msn doet het niet.

Het rare is dat wanneer ik een ping doe naar bv. www.tweakers.net dat de dns resolve wel goed lukt... ook een nslookup commando gaat goed.

- Het modem is goed online
- Utp kabel doorgemeten , is ook goed... Andere kabel mocht ook niet baten
- De snelheid al op 10mbit half- en op full duplex gehad.

HD zegt dat het aan de computer ligt, maar ik weet me even geen raad meer :? .

Iemand suggesties ?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat versta je onder HD?
En wat doet een tracert naar www.tweakers.net bijv?
En heb je windows opnieuw geïnstalleerd (vanwege de nieuwe hardware) of heb je het spul vervangen en bootte Windows toevallig nog? ;)
|:( 8)7
Dat je je daar dan mee laat afschepen ("het ligt aan uw computer"). OK, het zal vast aan de computer liggen, maar hoe los ik het op?. Daar bel je de "HD" toch voor? 8)7 |:(

[ Voor 92% gewijzigd door RobIII op 14-10-2005 18:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Helpdesk?

Geen last van spyware? Kun je wel met b.v. Knoppix o.i.d. op internet?

Verwijderd

Topicstarter
bij een traceroute krijg ik alleen de wel bekende * * *

knoppix nog niet geprobeerd ...

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:50

TommyGun

Stik er maar in!

DNS servertje proberen?

212.142.28.66
212.142.28.67

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:13
hij kan em toch wel resolve..... lijkt me sterk dat het dan aan de dns ligt

weet je zeker dat chello geen storing heeft? enne kan je de dns server wel pingen?
misschien vieze zonealarm ofzo erop gezet..

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
Hij kan wel resolven, dus dns gaat wel goed...

Staat verder geen zonealarm of andere firewall op.
Alleen norton antivirus 2003, die houdt niets tegen (heb het ook zonder geprobeerd)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:50

TommyGun

Stik er maar in!

Wie niet waagt die niet wint

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:38
Dat hij wel kan resolven betekent niet dat hij de juiste DNS-servers toegewezen heeft gekregen. Het kan zijn dat ie de dns-servers die bij prov.upc.nl horen toegewezen heeft gekregen, dan resolved alles naar het ip-adres van prov.upc.nl .

Probeer eens naar http://prov.upc.nl/ te surfen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welk IP-range heb je?
Bij de hoeveelste hop gaat het met tracert mis?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
prov.upc.nl gaat gewoon goed...

Ip adressen van sites welke ik resolve kloppen wel ..

het ip adres zit in de 80.*.*.* range

het gaat bij de eerste hop al verkeerd

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 23:55 ]

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
9 van de 10x zijn dit soort dingen winsock problemen
Zie ook: http://support.microsoft.com/kb/811259
Makkelijkere oplossing: http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html (mits je XP hebt)
RobIII schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:34:
Wat versta je onder HD?
En wat doet een tracert naar www.tweakers.net bijv?
En heb je windows opnieuw geïnstalleerd (vanwege de nieuwe hardware) of heb je het spul vervangen en bootte Windows toevallig nog? ;)

[...]

|:( 8)7
Dat je je daar dan mee laat afschepen ("het ligt aan uw computer"). OK, het zal vast aan de computer liggen, maar hoe los ik het op?. Daar bel je de "HD" toch voor? 8)7 |:(
offtopic:
En tevens is het zo dat een helpdesk niet verantwoordelijk KAN zijn voor alle problemen die een klant heeft met zijn/haar computer, zij zijn ervoor om de internet verbinding op de desbetreffende computer aan de gang te krijgen en zoals het er hier naar uitziet heeft de provider zijn werk gewoon gedaan door alles na te kijken en tot de conclusie te komen dat het aan het windows systeem ligt.
Zij kunnen/mogen geen support leveren op windows problemen aangezien daar andere mensen voor zijn en dus niet een INTERNET helpdesk, wat ze wel kunnen doen is gewoon tips geven aan de klant om zodoende toch te proberen de klant te helpen (wat ze dus vaak zeggen is een compleet nieuwe installatie van het windows systeem, aangezien het nogal behoorlijk vaak voorkomt dat er internetproblemen ontstaan door een systeem/windows fout, waar de helpdesk van een provider gewoon niks aan kan doen).

Tevens is het uiteraard zo dat bij een compleet lege/nieuw geinstalleerd pc het voor helpdesks ook makkelijker uit te sluiten is wat het probleem kan zijn, als jij aan een helpdesk doorgeeft dat jijzelf al alles heb geprobeerd (met name een nieuwe schone installatie van windows) om allerlei dingen te proberen dan zijn ze ook eerder bereidt om je zo goed mogelijk te helpen aangezien ze er dan serieus van uit kunnen gaan dat het probleem bij hun ligt en dus niet bij de klant.

[ Voor 99% gewijzigd door Enforcer op 15-10-2005 01:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Enforcer schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:52:
9 van de 10x zijn dit soort dingen winsock problemen
Zie ook: http://support.microsoft.com/kb/811259
Makkelijkere oplossing: http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html (mits je XP hebt)

[...]
off topic ff weggeknipt

Kan dit zelfs een probleem zijn na een clean install ??

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 09:40:
[...]

off topic ff weggeknipt

Kan dit zelfs een probleem zijn na een clean install ??
Nee dan niet... winsock problemen ontstaan vaak door spyware/spyware removers (adaware) waardoor er iets in je registry corrupt raakt.
Daarom zeg ik persoonlijk altijd, zorg ervoor dat je zelf van alles hebt gedaan op je pc (met name een clean install) dan is het voor jouw persoonlijk ook duidelijk dat het probleem wel of niet aan je pc ligt. En dan kan de helpdesk ook vaak meer, niets is frustrerender voor een helpdesk dan een persoon te begeleiden via de telefoon die alleen maar foutmeldingen heeft, meerdere (niet goed ingestelde) firewalls, spyware, rotzooi en weet ik veel wat mensen allemaal op hun pc gooien.

Verwijderd

Topicstarter
Enforcer schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:27:
[...]

Nee dan niet... winsock problemen ontstaan vaak door spyware/spyware removers (adaware) waardoor er iets in je registry corrupt raakt.
Daarom zeg ik persoonlijk altijd, zorg ervoor dat je zelf van alles hebt gedaan op je pc (met name een clean install) dan is het voor jouw persoonlijk ook duidelijk dat het probleem wel of niet aan je pc ligt. En dan kan de helpdesk ook vaak maar, niets is frustrerender voor een helpdesk dan een persoon te begeleiden via de telefoon die alleen maar foutmeldingen heeft, meerdere (niet goed ingestelde) firewalls, spyware, rotzooi en weet ik veel wat mensen allemaal op hun pc gooien.
Dat is zeker waar, heb zelf ook helpdesk werk gedaan :)

Maar goed, het probleem is opgelost... Nadat ik duidelijk heb gemaakt dat ik alles, maar dan ook alles er aan heb gedaan dat het niet aan ons ligt gingen ze wat verder kijken ...

Bleek er storing te zijn geweest waardoor sommige aanmeldingen verloren zijn gegaan... o.a. die van mijn ouders... Het rare blijft dat ik nergens prov.upc.nl voor mij scherm kreeg, alleen met het ip adres..

Bedankt voor de tips/suggesties.. kan voor mijn part op slot

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Opgeloste topics blijven altijd open, zodat mensen er eventueel in de toekomst nog op kunnen reageren, dit voorkomt een hele lading posts als je de search gebruikt :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
FnF schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:42:
Opgeloste topics blijven altijd open, zodat mensen er eventueel in de toekomst nog op kunnen reageren, dit voorkomt een hele lading posts als je de search gebruikt :)
ow, dat wist ik niet, heb net op de report knop gedrukt om hem te laten sluiten

zal het niet weer doen :Y)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:39:
[...]

Dat is zeker waar, heb zelf ook helpdesk werk gedaan :)

Maar goed, het probleem is opgelost... Nadat ik duidelijk heb gemaakt dat ik alles, maar dan ook alles er aan heb gedaan dat het niet aan ons ligt gingen ze wat verder kijken ...

Bleek er storing te zijn geweest waardoor sommige aanmeldingen verloren zijn gegaan... o.a. die van mijn ouders... Het rare blijft dat ik nergens prov.upc.nl voor mij scherm kreeg, alleen met het ip adres..
OK, hier is idd iets vaags gebeurd, maar het is op zich al helder:

Zowel je modem als je PC worden bij chello gemeld door het provisionen. De aanmelding van de PC zorgt ervoor dat je een juiste IP krijgt (80-IP is goed), de aanmelding van de modem geeft daadwerkelijk toegang tot het netwerk. Dus blijkbaar is op een of andere manier de aanmelding van de modem verloren gegaan terwijl de PC er nog goed instaat... :?

Je krijgt ook alleen de provisioning scherm als je een 10-IP hebt (dus als je PC onbekend is), deze situatie (PC wel, modem niet) zou namelijk niet voor moeten kunnen komen- nouja, kan blijkbaar toch gebeuren...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1