Hoi
Ik heb onlangs deze Plasma TV gekocht.

Panasonic TH-42PA50E
De TV beschikt over een drietal scartaansluitingen en een componentaansluiting.
Ik heb een DVI -> Componentkabel van 5 meter gekocht bij MCSNet.

http://www.mcsnet.nl/nl/dept_86.html#item_447
Als ik de aansluitingen maak zoals ze zouden moeten zijn, krijg ik op m'n TV het volgende beeld:

Zoals je ziet is de achtergrond zwart met een vreemde groene balk aan de linkerkant, terwijl ik in Windows gewoon de standaard blauwe achtergrond gebruik.
Wanneer ik een venster versleep naar het TV-beeld, komt dat er zo uit te zien:

Wat normaal gesproken wit of grijs zou moeten zijn, is hier dus paars/roze (niet te zien op de foto).
Als ik het venster nog verder op de TV laat weergeven, ziet het er zo uit:

De kleuren kloppen dus niet en het beeld vervormt gigantisch.
Naar aanleiding van dit probleem heb ik een scart -> component adapter gekocht:

en de kabel zo op de TV aangesloten, met helaas hetzelfde resultaat. (de scart ingang op de TV ondersteunt RGB/component in
)
Ik gebruik een ATI Radeon 8500 videokaart met op de analoge VGA aansluiting een standaard 17" MyCom TFT monitor. Deze monitor staat als primaire monitor ingesteld en draait met een resolutie van 1280x1024@60.
De TV staat als secundaire monitor aangeduid en draait op een resolutie van 1280x720 pixels op de DVI aansluiting. Uiteraard heb ik al meerdere resoluties geprobeerd, bij sommige reso's krijg ik helemaal geen beeld, bij sommige andere resoluties krijg ik wel beeld, maar precies zoals hierboven staat aangegeven. Ook heb ik al verschillende refresh-rates geprobeerd. (met name 60, 72 en 75hz)
Ik maak gebruik van de ATI Catalyst driver, versie 5.9.
Powerstrip heb ik ten einde raad ook geïnstalleerd maar ook hiermee kom ik niet verder, ik weet niet precies WAT ik moet instellen in dat programma (wel al geprobeerd met verschillende resoluties, ook geforceerd, met geen enkel resultaat.)
Wellicht weet iemand hier een oplossing?
Overigens, ik maak gebruik van Windows XP Prof. SP2
Ik heb onlangs deze Plasma TV gekocht.

Panasonic TH-42PA50E
De TV beschikt over een drietal scartaansluitingen en een componentaansluiting.
Ik heb een DVI -> Componentkabel van 5 meter gekocht bij MCSNet.

http://www.mcsnet.nl/nl/dept_86.html#item_447
Als ik de aansluitingen maak zoals ze zouden moeten zijn, krijg ik op m'n TV het volgende beeld:

Zoals je ziet is de achtergrond zwart met een vreemde groene balk aan de linkerkant, terwijl ik in Windows gewoon de standaard blauwe achtergrond gebruik.
Wanneer ik een venster versleep naar het TV-beeld, komt dat er zo uit te zien:

Wat normaal gesproken wit of grijs zou moeten zijn, is hier dus paars/roze (niet te zien op de foto).
Als ik het venster nog verder op de TV laat weergeven, ziet het er zo uit:

De kleuren kloppen dus niet en het beeld vervormt gigantisch.
Naar aanleiding van dit probleem heb ik een scart -> component adapter gekocht:

en de kabel zo op de TV aangesloten, met helaas hetzelfde resultaat. (de scart ingang op de TV ondersteunt RGB/component in
Ik gebruik een ATI Radeon 8500 videokaart met op de analoge VGA aansluiting een standaard 17" MyCom TFT monitor. Deze monitor staat als primaire monitor ingesteld en draait met een resolutie van 1280x1024@60.
De TV staat als secundaire monitor aangeduid en draait op een resolutie van 1280x720 pixels op de DVI aansluiting. Uiteraard heb ik al meerdere resoluties geprobeerd, bij sommige reso's krijg ik helemaal geen beeld, bij sommige andere resoluties krijg ik wel beeld, maar precies zoals hierboven staat aangegeven. Ook heb ik al verschillende refresh-rates geprobeerd. (met name 60, 72 en 75hz)
Ik maak gebruik van de ATI Catalyst driver, versie 5.9.
Powerstrip heb ik ten einde raad ook geïnstalleerd maar ook hiermee kom ik niet verder, ik weet niet precies WAT ik moet instellen in dat programma (wel al geprobeerd met verschillende resoluties, ook geforceerd, met geen enkel resultaat.)
Wellicht weet iemand hier een oplossing?
Overigens, ik maak gebruik van Windows XP Prof. SP2