[MySQL] MySQL ODBC 3.51 Driver

Pagina: 1
Acties:

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Ik heb een website welke altijd prima werkte, nu is deze overgegaan naar een andere server waar ik dus gebruik moet maken van de 3.51 driver, maar nu werken dingen niet meer helemaal goed. Voorheen gebruikte ik de 2.50 versie, maar deze staat niet op de server waar mijn website nu op draait.

Het volgende loopt nu fout
ASP:
1
2
3
4
If Dbs.Rst("member_name").Value <> "" Then
[...]
  Response.Write(Dbs.Rst("member_name").Value)
End If

Zodra ik twee keer hetzelfde veld aanroep gaat het fout. De eerste keer geeft die de goede waarde terug, maar de volgende keer geeft die een leegwaarde terug. Hoe kan dit?

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Waarschijnlijk pakt hij na het returnen van je gevraagde value vast het volgende record uit de resultset; thans, zo klinkt het probleem.

Dit kan je op te lossen door vast alle variabelen uti je record in een losse array/list/whatever op te slaan en die te gebruiken om weergave te doen. En dan handmatig door de resultset heen itereren wanneer dat nodig blijkt :)

[ Voor 51% gewijzigd door GX op 14-10-2005 18:04 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:22

momania

iPhone 30! Bam!

Phenomenon schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:46:

Zodra ik twee keer hetzelfde veld aanroep gaat het fout. De eerste keer geeft die de goede waarde terug, maar de volgende keer geeft die een leegwaarde terug. Hoe kan dit?
Omdat de cursor naar het volgende record in je resultset gaat. Standaard gedrag eigenlijk.
Je zal de value dus even in een tijdelijke variabele moeten plaatsen ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Zo logisch vind ik dat niet. Ik gebruik geen MoveNext, dus waarom zou die veranderen. Bij DAO gebeurdt dit ook niet ja?