[Access] Multi user op een samba share

Pagina: 1
Acties:

• Briefcase
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Wij draaien hier een samba server en een gebruiker die zijn access database lokaal draait. Nu heeft de baas bedacht dat iedereen hier in moet kunnen.

Nu had ik bedacht om die .mdb in de share van de server te mikken en vrolijk met z'n allen (4 users) die file te gaan gebruiken. Kan dit, is dit verstandig?

ja ik snap ook niet dat ik niks kan vinden over dit onderwerp, maar er is een goede zoekpoging gedaan

[ Voor 17% gewijzigd door Briefcase op 14-10-2005 17:42 ]

Lorem Ipsum Fujitsu

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan wel, en om meer te weten te komen kan je deze vraag beter in Officesuites en -software stellen, daarom verplaats ik je topic even :) Wat had je allemaal al kunnen vinden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Of het verstandig is hangt af van de manier waarop de database gebruikt wordt. Omdat je daar verder niets over schrijft is het enige wat je kunt doen gewoon uitproberen. Eventueel kun je nog de database splitsen in een lokale formulieren front-end met de (gekoppelde) tabellen op de server.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoek even naar oplocks en Samba - afhankelijk van je Samba versie kan dit uren van (restore) plezier opleveren :)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

Boss

+1 Overgewaardeerd

En verder kan ik uit ervaring mededelen dat het prima werkt. Ik draai ergens alweer 3 jaar een Access database op een samba server, geen probleem. Database wordt intensief gebruikt, en is inmiddels zo'n 30mb. Er werken gelijktijdig tussen de 1 en 6 gebruikers in die database.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Briefcase
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
OK. Dank je wel. Dan gaan we het avontuur gewoon aan.

Lorem Ipsum Fujitsu

Pagina: 1