Omdat ik met een probleem zit waardoor ik windows niet kan starten, wil ik graag grub gebruiken om te chainloaden naar windows. Van een ubuntu-livecd werkt dit namelijk als een trein. Mijn hele windows is dan gewoon te gebruiken. Mijn vraag is nu: kan ik grub in het MBR zetten met alleen windows (dus title windows rootnoverify (hd0,0) en chainloader +1) zonder linux helemaal te installeren. Dat zou me namelijk een hoop tijd schelen en linux wordt toch niet gebruikt. Bedoeling is dus om een 2 MB boot partitie te maken met alleen /boot/grub erop en een menu.lst die verwijst naar windows.
Gaat dit lukken of moet ik persé eerst linux installeren, grub aanpassen en linux verwijderen?
Beschikking over internet via windows, brander, ubuntu live en installcd en genoeg vrije schijfruimte (dus het kan wel om linux te installeren)
Waarom ik persé grub wil: omdat ik weet dat het daarmee werkt en met bijv. lilo niet. Andere bootloaders is ook maar de vraag en boot.ini lijkt ie niet te kunnen vinden.
Gaat dit lukken of moet ik persé eerst linux installeren, grub aanpassen en linux verwijderen?
Beschikking over internet via windows, brander, ubuntu live en installcd en genoeg vrije schijfruimte (dus het kan wel om linux te installeren)
Waarom ik persé grub wil: omdat ik weet dat het daarmee werkt en met bijv. lilo niet. Andere bootloaders is ook maar de vraag en boot.ini lijkt ie niet te kunnen vinden.