Digitaal IrDeto signaal direct digitaal opnemen

Pagina: 1
Acties:

• marijn01405
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-03-2025
Hallo,

Ik ga binnenkort over op digitale tv van Casema en zou dit signaal graag digitaal op willen nemen op een HD recorder. Ik weet dat Casema hiermee aan 't testen is, maar waarschijnlijk zit de filmindustrie de introductie weer dwars. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou dit eventueel ook direct op een pc kunnen opnemen, als iemand een kaart weet welke dit signaal digitaal kan verwerken.

Hoop op jullie reactie!

Groeten,

Marijn

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 14:28

Willem2

Ω is futile

http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php

Hiermee kun je het je computer inloodsen (de FloppyDTV). Er zijn ook wel DVB-C(able) TV kaarten te krijgen, onder meer van Terratec, maar deze ondersteunen veelal de leuke smartcard dan weer niet die Casema gebruikt... Zonder smartcard is je zenderontvangst zeer beperkt. Ik meen een kanaal of 9 als ik me het goed herinner.
Bovenstaande oplossing schijnt goed te werken, maar is helaas wel relatief duur op dit moment...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:50

houthakker

Poehé

Probleem is dat er geen HD DVB-c ontvangers zijn die officieel de Irdeto2 codering van Casema/Home ondersteunen. Deze Irdeto2 is zo aangepast dat hij afwijkt van de standaard coderingen, en je geen universele CAM / ontvangen kan gebruiken.

Wat je kan doen is een een dvb-c harddisk recorder / of PC dvbc kaart met CI. kan zoeken en daarbij een Alphacrypt 3.05 van http://www.firedtv.lanzes.com/ kopen, maar dat is wel een dure oplossing.

Het 2e wat je kan doen is een officiele casema ontvanger kopen, en die aansluiten aan een "gewone" harddisk/dvd recorder via svhs (analoog).

Of even wachten totdat alle kanalen die je normaal ook analoog ontvangt Free To Air worden, wat waarschijnlijk in 2006 verplicht gesteld wordt door de regering / of er een open standaard komt.

Specs

• marijn01405
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-03-2025
wat ben ik toch blij met dit forum & de gebruikers! _/-\o_ Thanks!
Ik heb de prijzen bekeken en de links nagelopen... hierdoor kwam ik ook weer op andere websites en al met al verzamelde ik zo alle info die ik zocht :*)

Het is dus allemaal wel mogelijk, voor zo'n € 240,00 in totaal (DVB-C kaart, cardreader en extra kaartje). Lijkt mij een goede investering & beter dan een extra samsung topbox à € 99,00 om alsnog analoog op te nemen.

Hartelijk dank & keep up the good job!

Marijn

• houthakker

houthakker

Poehé

Met cardreader bedoel je die alphacrypt cam? want een universele cardreader/writer en software cam / emulator gaat niet werken kan ik je vertellen.

Specs

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-01 10:48
Een redelijke kick, maar mijn vraag sluit hier wel bij aan en bovendien lijkt houthakker bijzonder veel over dit onderwerp te weten, dus ik hoop dat hij dit topic tegenkomt :)

Ik schrok een beetje van de opmerking dat de irdeto2-codering die casema gebruikt afwijkt van de normale irdeto2-codering. Mijn planning was om ergens een PCI DVB-C kaart en bijpassende CI te halen en dan van iemand zijn irdeto2 CAM over te nemen om daar het casema-kaartje in te steken.

De CAM heeft product-nummer 901275 en zou gewoon irdeto2 moeten kunnen decoderen, maar als casema 'n aangepaste codering gebruikt, dan valt mijn mooie plan natuurlijk in het water ;( Die Alphacrypt CAM is 'n stuk duurder dan de irdeto2 CAM die ik kan overnemen, maar heb ik die echt nodig of doet die irdeto2 CAM ook wat ik wil ?

Veel informatie is hierover niet te vinden en ik had die irdeto2 CAM al bijna gekocht toen ik gelukkig dit topic tegenkwam :)

• houthakker

houthakker

Poehé

De Feiten:

- Standaard irdeto cam werkt niet, alleen de alphacrypt cam versie 3.05
- Tevens is er nu ook een cardserver beschikbaar voor de kabelaars; namelijk NewCS RC3; deze kun je vinden in het dvb-c gedeelte van www.sat4all.com. Met deze cardserver kun je met behulp van een client programma's als progdvb (plugin wincsc) en cadsoft vdr (sc-plugin) de boel laten werken. Ik heb het echter nog niet echt aan de praat gekregen (gebruik vdr), omdat dat toch redelijk lastig is.

Specs

Pagina: 1