Toon posts:

[XP] Extern bureaublad geluid stottert*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,
ik heb sinds kort dus extern bureaublad werkend gekregen, alleen wat ik dus nog niet (helemaal) werkend heb gekregen is het geluid.
het probleem is: het geluid werkt wel alleen het stottert als de ziekte terwijl het voorderest super vloeient etc gaat.
het gaat via een 100mbit lan, ik gebruik een terratec fortissimo 4 geluidskaart in de host en de client is een laptop (2.2 ghz, snel genoeg dus)
ik heb dit dus bijvoorbeeld als ik een mp3tje wil afspelen ofzo, hij doet iets van 5 seconden over 1 seconde mp3
weet iemand raad?
edit ik heb natuurlijk al de search en google gebruikt, maar ik heb er niks over kunnen vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 17:08 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Draaien er op dat moment nog andere dingen dan die bandbreedte of resources gebruiken? Welk OS gebruik je? Dat hoort in Windows Operating Systems vooraan de titel, zoals in Windows Operating Systems - Policy te lezen is.
Geluid via rdp is in windows 2000 bijvoorbeeld nog redelijk beperkt, tenzij je bijvoorbeeld Citrix gebruikt.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
2x windows xp pro, er draaien geen andere programma's die bandbreedte gebruiken
:)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet ik je OS nog even in de topictitel, misschien hardwareaccelleratie aan/uit ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:35
Ik weet niet hoe hij het geluid verstuurd? Als dat zonder enige compressie gebeurt, kan ik me er het nodige bij voorstellen dat het hapert. Wat is je netwerkverkeer op dat moment? (Windows taakbeheer).

Verwijderd

Mag ik vragen waarom je zo graag geluid via extern bureaublad wil versturen joh?

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:12:
Zet ik je OS nog even in de topictitel, misschien hardwareaccelleratie aan/uit ?
ok bedankt,
staat aan :)
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:32:
Mag ik vragen waarom je zo graag geluid via extern bureaublad wil versturen joh?
mp3tjes luisteren vanaf me desktop op me laptop
en ik vind het gewoon leuk :P
The__Virus schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:29:
Ik weet niet hoe hij het geluid verstuurd? Als dat zonder enige compressie gebeurt, kan ik me er het nodige bij voorstellen dat het hapert. Wat is je netwerkverkeer op dat moment? (Windows taakbeheer).
ik zal dat even uitzoeken
edit: damn het geluid doet het nou helemaal niet meer, ik heb volgens mij geen settings verandert, in de client staat het geluid op aan dus moet het aan de host liggen, weet iemand waar ik daar in kan stellen dat het het geluid moet versturen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 15:52 ]

Pagina: 1