Eigen webserver opzetten, welke software heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 935 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156329

Topicstarter
Als ik een eigen .nl website wil opzetten, met een als server een pc die bij mij thuis.
Welke software heb ik dan nodig, en hoe moet ik die .nl dan zo aanvragen dat ik geen hosting pakket erbij krijg?

Ik heb hier Windows Server Edition 2003 voor de server pc, alleen ik vroeg me af wat voor software ik erop moet zetten.
Alleen apache is denk ik niet genoeg want ik wil ook email adressen, subdomains etc gebruiken.
Net zoeits als cPanel zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:13
xammp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Wil je php gaan draaien, dan heb je php nodig, spreekt voor zich.
Wil je een webserver draaien kan je kiezen tussen apache en IIS.
Voor mail zijn er legio opties die je kan vinden met google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

MS IIS, mogelijk zit het er al standaard bij (weet ik niet zo zeker).

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88352

Denk dat je beter linux kunt nemen i.v.m. kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 88352 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:52:
Denk dat je beter linux kunt nemen i.v.m. kosten.
Welke kosten? Hij claimt dat ie Windows Server 2003 al in bezit heeft.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-03 19:52
1) Heb je een vast IP adres (meestal wel zo met ADSL)
2) Je IP kan zo gekoppeld worden aan je domein. Er zijn hostingsbedrijfjes/ISP's die dat voor je kunnen doen voor een paar euro per jaar.
3) Die W2K3 is vast niet legaal voor op je thuis PC. Wat dacht je van LAMP?. (Linux, Apache, PHP, MySQL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb apache,mysql,mail en subdomains nodig.
Een vast ip moet wel lukken, ik kan zien op mijn router wanneer mijn ip verloopt, als ik dat in de gaten houd kan ik gewoon de ip verandering doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
medendo schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:55:
1) Heb je een vast IP adres (meestal wel zo met ADSL)
2) Je IP kan zo gekoppeld worden aan je domein. Er zijn hostingsbedrijfjes/ISP's die dat voor je kunnen doen voor een paar euro per jaar.
3) Die W2K3 is vast niet legaal voor op je thuis PC. Wat dacht je van LAMP?. (Linux, Apache, PHP, MySQL)
Ik heb totaal geen ervaring met Linux, is er ook een goede handleiding voor beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Anoniem: 156329 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:06:
Een vast ip moet wel lukken, ik kan zien op mijn router wanneer mijn ip verloopt, als ik dat in de gaten houd kan ik gewoon de ip verandering doorgeven.
Nou, begin dan eens met www.apache.org en www.mysql.com en druk op de eerste downloadknop die je tegenkomt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Anoniem: 156329 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:06:
Sorry maar dat word een flinke kostenpost als je steeds moet veranderen van ip! Heb je geen vaste verbinding met een vast ip? Adsl is bijna altijd statisch ,behalve sommige zonnet abbonomenten.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:02
http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html
Many people know from their own experience that it's not easy to install an Apache web server and it gets harder if you want to add MySQL, PHP and Perl. XAMPP is an easy to install Apache distribution containing MySQL, PHP and Perl. XAMPP is really very easy to install and to use - just download, extract and start.
Een alles in pakket kun je daar zo downloaden :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Grote tip: http://www.firepages.com.au
Download daar PHPDev, alles in 1 keer en supersimpel in te stellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:00
HerbyNL schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:10:
[...]

Sorry maar dat word een flinke kostenpost als je steeds moet veranderen van ip! Heb je geen vaste verbinding met een vast ip? Adsl is bijna altijd statisch ,behalve sommige zonnet abbonomenten.
Of je pakt een dyndnsje (o.i.d. zijn genoeg opties voor) en stuurt je .nl door naar dat adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Anoniem: 156329 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:09:
[...]

Ik heb totaal geen ervaring met Linux, is er ook een goede handleiding voor beschikbaar?
Met Google kom je een heel eind. Veel distributies hebben ook uitstekende documentatie, forums en mailinglijsten. En er is natuurlijk altijd de documentatie van Apache en MySQL zelf.

Mocht je voor een LAMP machine kiezen om eens uit te proberen is Debian een populaire distributie voor servergebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112728

Maak gebruik van ubuntu, deze3 heeft een hele goed wiki en is heel makkelijk met installeren e.d. dan kun je met synaptect (de paketmanager van ubuntu) zo php en mysql installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:27
Je wilt "iets cPanel" achtigs ook :?

Geen idee hoe het met cPanel zit, maar andere pakketen als Plesk en DirectAdmin installeren volgens mij alle benodigde software al direct mee. Als je een control panel erbij wilt hebben is dat de moeite waard om eens naar te kijken lijkt me. ;)

Ik heb hier zelf een windows server staan met: Apache, PHP, MySQL en MDaemon.

Als je toch bij windows wilt blijven, dit is wel een handige (beetje oud, magoed) tutorial: [rml][ Howto] Apache, PHP, MySQL, .htaccess & Virtual Hosts[/rml].

Domeinnaam registreren moet niet zo'n punt zijn, en je kunt gewoon voor *.domein een A DNS record aanmaken naar je eigen IP meestal. Een vast IP hebben zou alleen wel erg handig zijn...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 16:43
Mocht je wel windows willen draaien, en als je bereid bent iets meer tijd te investeren (leer je meer van, kan je later goed gebruiken om je systeem te beheren) zou ik je een linkje kunnen aanbieden naar mijn apache+php+mysql+phpmyadmin handleiding. klik!. Dan heb je ook gelijk overal de laatste versie van. Éen niveau lager staat ook een phpbb handleiding met een complete uitleg voor het aanmaken van mysql users met speciale rechten, en een webalizer handleiding.

Mocht je echt veel tijd willen investeren (zoals ikzelf gedaan heb) dan kan ik je absoluut debian aanraden. Een paar atp-get commandos en je hebt een werkend systeem. Alleen het finetunen kost je dan wel meer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even met alle respect, maar als je dit moet vragen lijkt het me niet verstandig om zelf je hosting te gaan doen. Een hostingpakket kost tegenwoordig niet veel meer en het zal je een hoop koppijn besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wilko2 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:23:
Even met alle respect, maar als je dit moet vragen lijkt het me niet verstandig om zelf je hosting te gaan doen. Een hostingpakket kost tegenwoordig niet veel meer en het zal je een hoop koppijn besparen.
Ik heb wel ervaring met apache,mysql,php (instaleren) alleen ik weet niet hoe ik dit moet linken aan een .nl domein en welk programma ik voor de emails moet gebruiken.
[EDIT] En ik weet niet hoe je met apache subdomains aanmaakt[/edit]

Ik heb ook even gekeken voor debian maar welke versie kan ik het beste downloaden:
http://www.nl.debian.org/CD/torrent-cd/

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 156329 op 14-10-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Om met Server 2003 een website op te zetten heb je niks meer nodig. Er zit een hele goede, uitgebreide webserver ingebouwd. Dat je daar niet achter gekomen bent, en ook verder totaal niet laat blijken dat je je er in hebt verdiept sluit ik dit topic. Lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.