Omdat ik een beetje een vaste manier wil gaan hanteren om rapportages te versturen ben ik aan het proberen meerdere attachments te verzenden. Helaas blijkt dit een struikelblok te zijn omdat je wel één attachment kan toevoegen maar niet meer.
Omdat de normale "DoCmd.SendObject" methode is uitgesloten heb ik geprobeerd om het te omzeilen.
Dit is eruit gekomen:
Dit werkt heel mooi maar zoals je ziet zit hier maar één attachment bij en wat ik ook probeer, een tweede gaat niet lukken. Dat is vervelend omdat ik soms meerdere objecten heb die ik moet versturen en ik wil dan niet >1 berichten verzenden. Dat moet veel beter kunnen en dus moet er toch wel een manier zijn om dit te doen dunkt mij.
Goed, de helpfile van Access liet mij al vrij vroeg in de steek en Google laat veel zien maar niet wat ik wil. Alles gaat over één attachment. Het zou leuk zijn als dit het gaat worden want dan kan het meteen op een paar resource-sites worden gezet omdat er volgens mij meerdere mensen zijn die dit ervaren.
Weet iemand wat ik moet doen om een tweede attachment toe te voegen?
Omdat de normale "DoCmd.SendObject" methode is uitgesloten heb ik geprobeerd om het te omzeilen.
Dit is eruit gekomen:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| Option Compare Database Option Explicit 'Om een gemakkelijke functie ' ' Public Function SendDefinedQuery() Dim xls As String xls = acFormatXLS Dim Query As String Query = "Q_Query" Dim b01, b02, b03 As String Dim a01, a02, a03, a04, a05, a06, a07 As String b01 = "Hier komt een To-adres" b02 = "Hier komt een CC-adres" b03 = "Hier komt een BCC-adres" a01 = "Bericht titel." a02 = "Aanhef" a03 = "Eerste regel van het bericht " a04 = "Tweede regel van het bericht" a05 = "Met vriendelijke groet," a06 = "Naam Afdeling" a07 = "Bericht aangemaakt door: " & fOSUserName() DoCmd.SendObject acSendQuery, Query, xls, _ b01, b02, b03, a01, a02 & vbNewLine & "" & vbNewLine & a03 & vbNewLine & a04 _ & vbNewLine & "" & vbNewLine & _ a05 & vbNewLine & "" & vbNewLine & a06 & vbNewLine & a07, True, "" Exit Function End Function |
Dit werkt heel mooi maar zoals je ziet zit hier maar één attachment bij en wat ik ook probeer, een tweede gaat niet lukken. Dat is vervelend omdat ik soms meerdere objecten heb die ik moet versturen en ik wil dan niet >1 berichten verzenden. Dat moet veel beter kunnen en dus moet er toch wel een manier zijn om dit te doen dunkt mij.
Goed, de helpfile van Access liet mij al vrij vroeg in de steek en Google laat veel zien maar niet wat ik wil. Alles gaat over één attachment. Het zou leuk zijn als dit het gaat worden want dan kan het meteen op een paar resource-sites worden gezet omdat er volgens mij meerdere mensen zijn die dit ervaren.
Weet iemand wat ik moet doen om een tweede attachment toe te voegen?