Ik ben van plan om een dezer dagen een nieuw systeem aan te schaffen. Nu zit ik echter met een dilemma. In eerste instantie wilde ik een notebook aanschaffen om in de bibliotheek te kunnen werken van mijn school. Naast tekstverwerken en browsen ben ik echter ook tamelijk verslaafd aan een lekker game'pje op zijn tijd. De laptop moet dus ook zeker geschikt zijn voor een beetje degelijk gamen, al hoeft ie op zich niet super high-end te zijn.
Nu kreeg ik echter van iemand de tip om een gewone snelle desktop aan te schaffen en daarnaast een goedkope laptop (eventueel 2ehands). Dit zou namelijk qua bedrag ongeveer op hetzelfde neerkomen.
Nu heb ik natuurlijk al wat huiswerk gedaan en ben ik met de volgende systemen gekomen:
High-end Laptop-van-alles:
Dell 9300 x-treme
P-M 740 1.73 ghz
1 gb ram
256 mb Nvidia 6800go
17" Wxga+
60 gb 5400 tpm
cdrw/dvd combo
Kensington Notebook dock with stand (heb veel troep die ik aan wil sluiten, ext toetsenbord en muis, printer, ethernet, bluetooth, evt. externe HD; én het staat lekker op mn bureau!
)
Prijs(inc levering) 1481 euro
Dit systeem voldoet aan al mijn eisen, er valt lekker mee te gamen én ik kan hem meeslepen naar de bieb! Ik had liever een 15" scherm gehad om hem ietsje draagbaarder te maken, maar de bieb is maar 10 min lopen, dus die 2" overleef ik denk ik wel.
Als alternatief heb ik een zelfbouw-systeem (kort samengevat)
s939 amd 64 3000
Asus A8N-E Pci-e
1 gb ram
160 gb Maxtor Sata
128 mb 6600GT Pci-e
550 Watt voeding Silenced
Zalman koeler
(ik heb nog een 17" tft scherm)
subtotaal 729 euro
En daarnaast dus een laptop á lá
Dell 2100
Celeron M 1.4 ghz
1280 Mb geheugen (aanbieding, van mij hoeft het niet zoveel te zijn maar het is 'gratis')
60 gb 5400 rpm
8x dvd+/- Rw
15" scherm XGA
voor de prijs van 699 euro inclusief bezorging.
Totaal: 699+729= 1428 euro
Is er iemand met advies wat het beste te kiezen? Mijn voorkeur gaat lichtjes uit naar de dikke laptop omdat dit iets makkelijker is (altijd alle files bij de hand en maar 1 x alles tweaken en instellen) maar de upgradebility hiervan is natuurlijk wel minder. Als alternatief voor de niet zo grote harde schijf in de laptop zou ik een externe HD kunnen kopen voor mijn films en downloads. Voor de prijs hoef ik beide alternatieven niet te laten aangezien het verschil maar klein is.
Mocht iemand overigens nog andere alternatieven hebben, die zijn ook welkom!
Nu kreeg ik echter van iemand de tip om een gewone snelle desktop aan te schaffen en daarnaast een goedkope laptop (eventueel 2ehands). Dit zou namelijk qua bedrag ongeveer op hetzelfde neerkomen.
Nu heb ik natuurlijk al wat huiswerk gedaan en ben ik met de volgende systemen gekomen:
High-end Laptop-van-alles:
Dell 9300 x-treme
P-M 740 1.73 ghz
1 gb ram
256 mb Nvidia 6800go
17" Wxga+
60 gb 5400 tpm
cdrw/dvd combo
Kensington Notebook dock with stand (heb veel troep die ik aan wil sluiten, ext toetsenbord en muis, printer, ethernet, bluetooth, evt. externe HD; én het staat lekker op mn bureau!
Prijs(inc levering) 1481 euro
Dit systeem voldoet aan al mijn eisen, er valt lekker mee te gamen én ik kan hem meeslepen naar de bieb! Ik had liever een 15" scherm gehad om hem ietsje draagbaarder te maken, maar de bieb is maar 10 min lopen, dus die 2" overleef ik denk ik wel.
Als alternatief heb ik een zelfbouw-systeem (kort samengevat)
s939 amd 64 3000
Asus A8N-E Pci-e
1 gb ram
160 gb Maxtor Sata
128 mb 6600GT Pci-e
550 Watt voeding Silenced
Zalman koeler
(ik heb nog een 17" tft scherm)
subtotaal 729 euro
En daarnaast dus een laptop á lá
Dell 2100
Celeron M 1.4 ghz
1280 Mb geheugen (aanbieding, van mij hoeft het niet zoveel te zijn maar het is 'gratis')
60 gb 5400 rpm
8x dvd+/- Rw
15" scherm XGA
voor de prijs van 699 euro inclusief bezorging.
Totaal: 699+729= 1428 euro
Is er iemand met advies wat het beste te kiezen? Mijn voorkeur gaat lichtjes uit naar de dikke laptop omdat dit iets makkelijker is (altijd alle files bij de hand en maar 1 x alles tweaken en instellen) maar de upgradebility hiervan is natuurlijk wel minder. Als alternatief voor de niet zo grote harde schijf in de laptop zou ik een externe HD kunnen kopen voor mijn films en downloads. Voor de prijs hoef ik beide alternatieven niet te laten aangezien het verschil maar klein is.
Mocht iemand overigens nog andere alternatieven hebben, die zijn ook welkom!