Toon posts:

[2000] Windows update niet met 'Client MS netwerken' uit*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal maanden kan ik mijn Windows 2000 niet meer updaten. Tijdens het draaien van Windows updates krijg ik de melding:

updates were unable to be successfully installed

Om de nodige ellende buiten de deur te houden heb ik Microsoft Networking en File and Printer Sharing uitstaan. Als ik deze aanzet kan ik wel Windows updates downloaden. Echt een prettige work around vind ik dit niet. Ik heb het op meerdere pc's uitgeprobeerd, Windows opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft.

Zelfs Microsoft weet het niet. Het enige wat ze mij konden vertellen is dat ik administrator moet zijn.

Zou het echt zo zijn dat ik Microsoft networking aan moet zetten om Windows updates te kunnen installeren?

Er zal vast wel iemand zijn die hetzelfde probleem heeft en daar een oplossing voor heeft.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het is geen workaround, maar afaik een vereiste om de client voor ms netwerken aan te laten staan zodat bits verbinding kan maken met de Windows-machine aan de andere kant van de lijn :). Ik zie ook totaal geen risico in het aan hebben staan ervan.

Waar heb je die info bij MS dan verkregen, heb je er een linkje van? Ik pas nog even de topictitel aan, want de updates werken wel. Doordat jij systeemonderdelen uit zet werkt het niet meer. Dat is een heel ander probleem :)
Windows 2000 updates werken niet meer > [2000] Windows update niet met 'Client MS netwerken' uit*

Wat staat er in de logfiles WindowsUpdate.log en KB123456.log (uiteraard met nummer van de hotfix)? Heb je dit bij alle updates? Bij handmatig installeren van de betreffende patches ook problemen?

[ Voor 29% gewijzigd door sanfranjake op 14-10-2005 16:22 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Windows updates hebben altijd gewerkt. Tot een paar maanden geleden toen Microsoft ineens overging naar een nieuwere versie van windowsupdate.microsoft.com. Het niet hebben aanstaan van Microsoft Networking zorgt ervoor dat je veel minder vatbaar bent voor security issues. Als ik mijn eigen computer scan dan is deze vaak alleen vulnerable als Microsoft Networking aanstaat.

Het handmatig downloaden en installeren van de patches geeft geen enkel probleem. Het zit hem duidelijk in de software die Microsoft gebruikt op zijn windowsupdate.microsoft.com website.

Microsoft heeft via de e-mail een reactie gegeven. Deze staat hieronder. Zoals ik al zei kan ik hier verder niks mee. De tweede suggestie werkt ook niet.

===============================================
Thank you for sending us the log files. They have been useful in
identifying some errors in the installation stage of the update process,
however there is something I would like you to check/ confirm: When
attempting to install the updates on client machines are you logged in as
an Administrator? The reason I ask is because I have found an article
related to one of the errors you are getting: "0x80240020"

http://update.microsoft.c...article.aspx?articleid=39
&ln=en&IsMu=False

I have also found an article which shows the same errors you are getting
in your error log (i.e. 0x800706d3 ) the suggestion in that case which
resolved the issue was: