seagate 200gb sata transfer mode iedere keer terug naar pio

Pagina: 1
Acties:

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Hallo tweakers, ik heb sinds een tijdje problemen met mijn seagate hdd, het is een sata 7200rpm en dan de versie die nog geen ncq heeft (had per ongeluk de verkeerde gekocht destijds:S).
Iedere keer als ik mijn pc reboot zet windows de transfermode van die hdd weer terug naar PIO only, ik weet niet wie dat zowiezo heeft uitgevonden maar pio zuigt hard.
Ik krijg de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://www.crappy.nl/images/screenie.JPG
het plaatje is gemaakt nadat ik de transfer mode weer op let bios select heb gezet, deze stond eerst op pio only.
wat heb ik gedaan:
andere sata kabel geprobeerd
andere voeding geprobeerd
op andere controller -si3114 ipv nforce
seagate online tools ding laten checken - geen errors
seagate diagnostic floppy - geen errors, bij meerdere extended testen
hddlife draait - krijg melding dat de schijf 64graden is geweest een keertje
hdd in andere pc geplaatst, zelfde meuk
Mijn kast heeft voldoende airflow, 7 casefans waarvan 2 op de hdd's gericht, alleen de seagates worden fooking warm, raptors zijn 10 graden koeler, verwisselen van plek maakt geen verschil.
Verder specs:
Athlon 64 3500 winchester
a8n-sli deluxe
1gb dual chan pc3200 twinmos
2x 200gb sata seagate, eentje werkt wel goed andere niet
2x 37gb raptor in raid0
volgens mij is die hdd gaar maar ik krijg maar geen foutmeldingen van seagate diagnostics dus rma zit er ook niet in dan:S
iemand een idee wat het is?

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ehhh, je hebt al zoveel geprobeert (hulde :) ), zelfs in een andere computer en met andere kabel, dat er volgens mij geen andere conclusie overblijft dat schijf defect is.

Gewoon melden bij Seagate, waarschijnlijk krijg je dan alsnog rma (als je ze verteld wat je al gedaan hebt)
En anders bij de winkel zelf aankloppen :)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Nu heb ik verder geen ervaring met SATA (nog steeds niet :o )

Maar zou je eens je Primaire Channel eens kunnen verwijderen uit apparaatbeheer :?
Normaal zou XP hem automatisch weer moeten herkennen, en op UDMA/Transfer Mode terugzet.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)