PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• Sayaret
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02-2022
dag,

Mijn PC is kapot gegaan een week geleden, toen kwam ik erachter dat de stekker van de voeding die in het moederbord zat doorgebrand was, ik heb nu een nieuwe voeding gekocht en een nieuw moederbord.

Mijn nieuwe moederbord is een asus a7n8x-xe, en de nieuwe voeding is een voeding van asus 360 wat.
Nu heb ik dat dus allemaal ff in de kast weer ingebouwd, alle stekkertjes weer goed.
Nu ging ik hem dus opstarten, het ging direct goed ik ben even in de bios geweest even gekeken of die alles zag, hij zag beide hardeschijven en alles wat er op zat. Nu zag ik wel dat mijn processor (amd xp 2600+) maar 1250 mhz aangaf. Temperaturen waren gewoon goed, voeding spanning ook.

Ik dus verder gegaan hij is gewoon in windows gekomen. Toen drukte ik even op het reset knopje om ff wat te veranderen in de bios en sindsdien is die gewoon gestopt met opstarten.
Hij geeft wel stroom, lampjes lichten op op het toetsenbord, alle fannetjes draaien ook.
Hij geeft ook geen piepje aan het begin, het lijkt net of de pc blijft steken.
Ik heb de bios al gereset, maar er veranderd niks door, ik heb verder gekeken of alle stekkers goed zitten maar dat lijkt me wel omdat hij wel 1x opgestart is.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen :?

pc specs:

asus a7n8x-xe
amd athlon xp 2600+
1 maxtor 200 gig sata harde schijf
1 maxtor 120 gis ata schijf (master)
2x 512 mb geheugen (1x corsairs value select pc3000 en 1x elixer pc3000)
2 dvd spelers, 1 diskette speler
Ati Radeon 9700 (pro, overgeklockt)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Geprobeerd op te starten met 1 bankje met geheugen?

• Sayaret
jah met beide, ik heb 3 sloten voor geheugen heb ze in alle sloten geprobeert, niks veranderd.

• ShellGhost
Alles los gehaald, bv harddisken, cdrom/dvd spelers?

• TwieX924
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03-2017
ff de batterij op je moederbord eruit peuteren... 30 sec eruit laten en er weer in stoppen, daarna weer is proberen op te starten... Heb het zeer vaak gehad met dat moederbord na te ver overclocken... En probeer je cpu speed handmatig goed te zetten

• Sayaret
hmmm vaag, ik haal dus beide dvd spelers eruit. Geeft die oppeens wel een piep
Zegt die van druk op F1 er is iets fout in de bios, ik dus zoeken niks gevonden alleen tijden veranderd. Ik dus op F10 voor save and quit, start die weer niet opnieuw op hij stopt gewoon weer. Ik had nu trouwens de corsair geheugen module erin zitten.

• Sayaret
hmm ik heb hem nu aan het opstarten maar ook vaak niet, wat ik ook vaag vind is dat die de processor niet echt ziet als een amd athlon xp 2600+ hij ziet hem in de bios gewoon als amd athlon (tm) xp

verder werkt volgens mij het reset knopje ook nog niet.

jullie enig idee waarom die de processor zo ziet en waarom die steeds uitvalt als ik er wat dingen bij in doe?

• Sayaret
Wanneer ik de sata hardeschijf erin druk geeft die geen piep meer en start die dus ook niet op.

Ik kan wel beide dvd spelers erin stoppen maar die herkent die heel raar 1tje hele maal niet en de andere alleen maar wat vage tekens.

Wanneer die wel opstart geeft die trouwens 2 piepjes, houd dit nog wat in?

• ShellGhost
Als het goed is staan de piepcodes in de handleiding van het bord.
Hou er wel rekening mee dat je cpu een klap gehad kan hebben.
Nu weet ik niet hoe het is gekomen dat je voedingsconnector doorgefikt is, maar kan best zijn dat je cpu daar ook last van heeft gehad.

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Sayaret schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:44:
hmm ik heb hem nu aan het opstarten maar ook vaak niet, wat ik ook vaag vind is dat die de processor niet echt ziet als een amd athlon xp 2600+ hij ziet hem in de bios gewoon als amd athlon (tm) xp

verder werkt volgens mij het reset knopje ook nog niet.

jullie enig idee waarom die de processor zo ziet en waarom die steeds uitvalt als ik er wat dingen bij in doe?
Dit heb je meestal na iets erbij zetten. Volgens mij een soort beveiliging tegen overklokken, zodat hij iig zeker weten boot.

Heb je de dvd-spelers wel geod op master en slave staan etc. ?
Dus eentje op Master en eentje op Slave.

Probeer anders ook nog is de stroom er helemaal af te halen, dus fysiek de powerkabel eruit. en dan nog een keer je bios te resetten.

• Sayaret
hmm, op die sata hardeschijf diamond max 10 200gig sata150 HDD kan je niks veranderen er zit niet zo'n pinnentje op die aangeeft of die master of slave is en er is ook geen plek voor het pinnetje, misschien dat die beide herkent als master en dan zichzelf niet opstart, btw weet iemand van wat voor bios het moederbord gebruik maakt want ik kan het niet vinden en het boekje zwijgt er ook over.

• Sayaret
Ik heb nu mijn HDD helemaal geformateerd, als ik hem nu opstart met sata hardeschijf doet die niks alleen laten zien dat die stroom krijgt, als ik sata hardeschijf er af haal, geeft die contineu piepjes ik weet dat dit wat aanduidt maar ik kan nergens vinden wat het aanduidt. Het staat niet in het boekje.

kan iemand vertellen waarom die met de HDD problemen heeft en nog belangerijker kan iemand mij vertellen wat een contineu piepjes aanduidt.

alvast bedankt,

Johannes

• Sayaret
Ik heb gevonden wat die piepjes aanduiden maar er staat niet bij wat contineu piepen inhoud het gaat maar tot 13, maar deze gaat contineu door
Pagina: 1