Toon posts:

[Desktop] Snel maar stil!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Binnekort wil ik aan een nieuw project beginnen eige case maken natuurlijk hoord daar ook hardware in aleen ik kom er niet aan uit er is te veel keus.
Ik wil een behoorlijk snelle pc maar ook belangrijk is dat hij stil is hij staad 24/7 aan op 3meter afstand van me oor waar ik slaap. Mijn budget is niet erg hoog ik dacht zelf aan 650euro zonder kast dus.

Natuurlijk had ik zelf al het 1 en ander gezocht.

AMD 3200+ socket 939 135
AMD Asus A8V-E SE 85
2x512mb ram twinmos 90
nVidia GeForce 6800 LE van asus met pasive cooler erop pci express 100
Seagate Barracuda 7200.7 Plus S-ata 60
Pinnacle PCTV Stereo 50
350watt voeding met nexus cooler erin. (budged) met cooler 40
dvd-speler en dual layer brander 65

625euro en dan moet ik voor zoon max 35euro nog een cpu cooler hebben maar omdat ik geen case fans wil is pasive geen optie dus gewoon een zalman cooler?

nu wil ik dus weten of dit een goed systeem is of dat je voor die prijs beter kan krijgen en kwa geluid dit te doen is?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik hoop dat die voeding en harde schijf stil zijn, anders hoor je nog steeds een hoop herrie.

[ Voor 10% gewijzigd door GambitRS op 14-10-2005 14:37 ]

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 22:45

dlmh

Lo-Fi

Als je 'm stil wilt maken, zul je je case ook moeten bouwen met isolerend / geluidabsorberend materiaal. Overigens is een case met een combinatie van passiefe HSF op je GPU/CPU en 2/3x 120mm casefans een stillere oplossing dan een kleine(re) HSF met een kleine fan. Kijk bijv. naar een Scythe Ninja voor je CPU en een Zalman ZM80D-HP voor je GPU (indien je een niet AL te snelle kaart hebt). Als je geen casefans hebt, kan je nog zulke grote fans op je CPU zetten, warme lucht koelt niet :S.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die voeding heb ik nu ook in een andere pc zitten met een nexus cooler erin en die is wel stil ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Zalman heeft inderdaad een heerlijk stille koeler.

Wat is trouwens de capaciteit van de HD die je in gedachten hebt?

En @SerialThrillaZ: hij heeft een passief gekoelde VGA-kaart in geachte, een stillere koeler is daar dus niet op nodig. Ik was er trouwens ook bijna in gestonken. :P

[ Voor 43% gewijzigd door agent327 op 14-10-2005 14:40 ]

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar de Antec P-180, wel een dure (100euro) kast maar is wel de stilste die je op het moment krijgen kunt en is uitgerust met 3x 120mm fan en geluidsisolerende wanden. Dit in combinatie met Zalman coolers op de videokaart en cpu (en northbridge!) en Samsung spinpoint / Seagate hardeschijven zou een zeer stil systeem op moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Model: Barracuda 7200.7 Plus
Capaciteit: 80 GB
Rotatiesnelheid: 7.200 rpm
Buffer: 8 MB
Gemiddelde zoektijd: 8,5 ms
Gemiddelde toegangstijd: 4,16 ms
Interface: SATA/150

Zijn de specs van die schijf.

De case word van 2mm dik alu en word natuurlijk bekleed met dempings materieaal.

Dus ik kan 2pasive cooler nemen en dan voor en achter een case fan dat gaat wel goed dan.
Ik zat dan te denken aan deze fan;
Sharkoon Fan SE 1000 80x80x25
• fan speed 1000 rpm
• airflow 19,3 m3/h
• 8,9 dB(A)
• 80 x 80 x 25 mm

Dat zijn die met die golfbal stukteur

the_shadow, Ik ga zelf een case maken omdat ik er een mod project van wil maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Je kan natuurlijk ook een case nemen waar je grote (stille) 120mm fans in kan doen en die dan vervolgens op een laag voltage laten draaien, zodat ze nog minder lawaai maken. Zo heb je toch nog een redelijke mate van airflow en weinig geluid :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

agent327 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:38:
Zalman heeft inderdaad een heerlijk stille koeler.

Wat is trouwens de capaciteit van de HD die je in gedachten hebt?

En @SerialThrillaZ: hij heeft een passief gekoelde VGA-kaart in geachte, een stillere koeler is daar dus niet op nodig. Ik was er trouwens ook bijna in gestonken. :P
Ik doelde ook meer op de CPU :)
Zelf heb ik de Antec P180. Een beter isolerende kast (ongemod) kan je niet krijgen. Op de CPU heb ik een Scythe Ninja HSF (dat is dus alleen een heatsink zonder fan), met 4 120mm casefans (Nexus). Eentje (@ 5V) in de onderste cabinet voor de HDD en passieve (!) Silverstone voeding. In de bovenste kabinet de andere 3, waarvan 2 door het mobo worden gestuurd adhv de temperatuur en de andere altijd @ 5V.
En als harddisk, natuurlijk, een Samsung 250GB P120 schijf _/-\o_

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

@SerialThrillaZ: dan helemaal mee eens. :)

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HDD heb ik aan 80gb genoeg dus waarom meer kopen ik hoef er niet mee te patsen dusja ;) AL me muziek en dvd's gewoon allmaal mooi orgineel :*)

Maar als ik Nb/CPU/GPU alle 3 pasief wil cooler hoeveel m3/h aan airflow heb ik dan voorin en achter in de kast tog wel nodig.

En kwa mobo is die asus wel goed of kan ik beter naar een MSI kijken?

De nVidia GeForce 6800 LE is wel gonoeg of een beetje mee te gamen he?

Pc word vooral gebruikt voor grafisch werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Zowel Asus als MSI hebben uitstekende moederborden. Zet de features van de borden die je in gedeachten hebt eens naast elkaar (aantal USB-poorten, afmetingen, aantal SATA-aansluitingen, kleur van de connectoren, audio, gemak van de BIOS, service, etc) en kies vervolgens het model uit dat jouw het best uikomt.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:57:
HDD heb ik aan 80gb genoeg dus waarom meer kopen ik hoef er niet mee te patsen dusja ;) AL me muziek en dvd's gewoon allmaal mooi orgineel :*)

Maar als ik Nb/CPU/GPU alle 3 pasief wil cooler hoeveel m3/h aan airflow heb ik dan voorin en achter in de kast tog wel nodig.

En kwa mobo is die asus wel goed of kan ik beter naar een MSI kijken?

De nVidia GeForce 6800 LE is wel gonoeg of een beetje mee te gamen he?

Pc word vooral gebruikt voor grafisch werk.
Als je geen grote capaciteit nodig hebt, hoeft dat natuurlijk ook niet. Maar het voordeel van de nieuwe schijven (van alle fabrikanten, maar toch Samsung wel in het bijzonder) is dat ze ontzettend stil zijn door nieuwe technieken en natuurlijk ook sneller. Hiervan komen eigenlijk alleen nog maar modellen van > 200GB op de markt.
Je hebt idd wel wat airflow nodig als je alles passief koelt, maar gelukkig heeft een AMD64 (en tegenwoordig ook de Sempron64 vanaf de 3000+) zoiets moois als Cool 'n Quiet. Op het moment dat je AMD64 ongegeneerd uit z'n neus zit te peuteren, produceert ie ook veel minder warmte. Nog mooier is om 'm dan te undervolten (wat met dat Asus bord als het goed is mogelijk moet zijn). Dit gaat natuurlijk niet op als je 'm van plan bent te overklokken.
De fans zou je dan door Asus Q-Fan kunnen laten aansturen om harder te gaan draaien als je het systeem intensiever gebruikt. Op deze manier is het systeem over het algemeen heel sti, behalve tijdens belasting, maar dan wordt dat toch overstemd door muziek/geluid.
Die videokaart moet meer dan voldoende zijn om (wel meer dan) een beetje mee te gamen. Ikzelf doe het op een Radeon9800 Pro, maar speel dan ook alleen RTS/TBG games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
agent327 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:01:
Zowel Asus als MSI hebben uitstekende moederborden. Zet de features van de borden die je in gedeachten hebt eens naast elkaar (aantal USB-poorten, afmetingen, aantal SATA-aansluitingen, kleur van de connectoren, audio, gemak van de BIOS, service, etc) en kies vervolgens het model uit dat jouw het best uikomt.
Ze voldoen allemaal wel aan me eisen.

max 100euro
3usb poorte
1x s-ata
1xpci expres
1xpci
en gewoon sterogeluid ik heb maar nodig.

Aleen welke het beste is weet ik dus niet want ik heb van hardware maar weinig verstand.

Ik wil COD2 wel erop kunnen spelen.

En ik wil hem ook overlcocken een klein beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik twijfel nu tusse de volgende mobo's:

MSI K8N Neo4-F
Gigabyte GA-K8NMF
Asus A8N-E

Ze voldoen alle 3 aan mijn eisen maar welke is nou het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
kijk ook eens naar de nexus breeze,
deze is ook superstil en word icm een 350 watt nexus voeding 135 euro,
dan heb je wel helemaal geisoleerde wanden, een op stilte gemaakt ontwerp,
en dus ook zeer stille nexus fans erin.

kijk/luister ook eens hier:
http://www.computerbase.d...2004/test_nexus_breeze/5/
http://www.3dgameman.com/...ze_case/video_review.html

als cpu cooler zou ik gewoon geld uitsparen door de Arctic Freezer 64 te nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door duncanvdlinden op 14-10-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al 3 keer gezegt dat ik zelf een case ga maken :X

en kwa cooler ga ik voor deze denk ik:

Asetek High End CPU Cooler

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/files/3197.gif

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:01:
Ik heb al 3 keer gezegt dat ik zelf een case ga maken :X

en kwa cooler ga ik voor deze denk ik:

Asetek High End CPU Cooler

[afbeelding]
offtopic :met de nadruk op high :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kwam dit setje tegen is dit iets voor mij systeem?

http://www.inkoopacties.net/ia/qyqh3dq6/1/nqn8z9rz

Amd 3200+
GeForce 6600
Nforce4 chipset

zal dat setje dit goed kunnen coolen en wat zijn de mogelijk heden nog kwa overlcocken?

[ Voor 181% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:28:
ik kwam dit setje tegen is dit iets voor mij systeem?

http://www.inkoopacties.net/ia/qyqh3dq6/1/nqn8z9rz

zal dat setje dit goed kunnen coolen en wat zijn de mogelijk heden nog kwa overlcocken?
Lees meteen even dit: Waterkoeling: niets meer dan gebakken lucht?.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:31:
Binnekort wil ik aan een nieuw project beginnen eige case maken natuurlijk hoord daar ook hardware in aleen ik kom er niet aan uit er is te veel keus.
Ik wil een behoorlijk snelle pc maar ook belangrijk is dat hij stil is hij staad 24/7 aan op 3meter afstand van me oor waar ik slaap. Mijn budget is niet erg hoog ik dacht zelf aan 650euro zonder kast dus. Natuurlijk had ik zelf al het 1 en ander gezocht:

AMD 3200+ socket 939 135
AMD Asus A8V-E SE 85
2x512mb ram twinmos 90
nVidia GeForce 6800 LE van asus met pasive cooler erop pci express 100
Seagate Barracuda 7200.7 Plus S-ata 60
Pinnacle PCTV Stereo 50
350watt voeding met nexus cooler erin. (budged) met cooler 40
dvd-speler en dual layer brander 65
Je pc lijkt wel een beetje op die van mij (snel, goedkoop en stil). Leuk dat je trouwens een eigen kast maakt. Ik vond zo'n antec p180 kast extreem duur en heb lekker de antec slk3000b gekocht (45 euro), maar een eigen kast maken is natuurlijk gaver 8).

• Geldbespaar tip: Amd64 3000+ nemen ipv 3200+. Al die venice cores overklokken toch allemaal belachelijk goed :P.

• Voeding: Een el-cheapo 350W voeding is te weinig. Ik heb voor iets meer geld een kwaliteit voeding van FSP gekozen. Kies je een andere voeding, let dan op het aantal ampère wat geleverd kan worden door de 12V uitgang. Jij zal minimaal 20A nodig hebben.
De FSP Blue Storm 500Watt (30A op 12V), kost je €68,50. Hier zit al een 12cm fan in, welke stil is als je weinig vermogen gebruikt. Tijdens het spelen van spellen gaat ie harder draaien (100% load -> temperature controlled fan). Dan ga je hem duidelijk horen (tenminste, als je een stille pc hebt). Eventueel zou je later die fan kunnen veranderen door een nexus 12cm fan van 10 euro.

• CPU koeling: Ik heb de Arctic freezer 64 gekocht voor 19 euro. Kost de helft van een Zalman, koelt beter en maakt minder herrie. Testje. Ik draai hier een 3000+@4000+ met de snelheid van de fan op 50% oid :Y).

• Harde schijf: Jij kiest voor een stille, maar oude harde schijf. Tegenwoordig heb je ook nieuwe stille schijven. Ik heb 2x de Hitachi t7k250, voor 78 euro. Let er wel op dat je de versie neemt met een T in de naam, die zijn nieuw en stil. De schijfjes hangen bij mij in een rek en het rek hangt aan elastiek (sportelastiek voor 3 euro bij de Hema). In de meeste ultra stille pc's maakt de harde schijf namelijk de meeste herrie.

• Moederbord: Je hebt bijna hetzelfde moederbord als ik heb. Jij krijgt de nieuwe versie. Zorg wel dat je de chipset fan op 50% zet. Ik heb al een tweede generatie fan (5000 rpm) en pas bij 2500 rpm wordt het stil.

• Videokaart: Passief gekoelde kaarten genereren ook warmte. Die warmte moet toch uit je pc (wat je niet via je voeding wil doen, die gaat dan minder presteren). Met een Arctic nv silencer heb je een stille koeling (15 euro) die de warmte meteen uit je pc schopt. Vergis je niet, de videokaart veroorzaakt waarschijnlijk meer warmte dan je processor.

• Stiltje tip: Koop een fancontroller. Kost je 15 euro + 5 euro aan kabels, maar je kan wel lekker alle fans precies zo langzaam zetten dat je ze niet meer hoort.

• Stilte tip: Koop 12cm case fans van Nexus op 80% zijn deze heerlijk stil.

• Stilte tip: Zet Cool & Quiet aan in zowel je bios als windows. Hierdoor heb je minder koeling nodig (venice cpu's worden al niet warm, dus dan helemaal niet).

[ Voor 15% gewijzigd door dr snuggles op 17-10-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kijk hier heb nou wat aan dankje _/-\o_

ik ga tog voor een 3200+ omdat die slechts 5euro duurder is 8)7

kwa koeling lijkt me dat watercooling setje wel leuk ander komt er een Thermaltake orb 2 cooler op de cpu pasive cooler op nb en pasive op gpu en dan 2case fans voor en achter die met golfbal stuktuur maken 8,9db maar.

Harde schijf: ik heb niet meer dan 80gb nodig dus waarom een 160gb nemen :P

een 80 gb is 20euro goedkoper.

En kwa case home made komt erg duur uit dus ik denk dat ik gewoon een Thermaltake Soprano neem.

Voeding dacht ik zelf gewoon zoon goedkoper 350watt van qtek en dan stille cooler erin ben ik voon 30euro klaar en muistille voeding ik heb nu ook een qtek met stille cooler erin,
Is je voeding zo belangrijk dan? hoe weet ik dat ik 20ampere nodig heb enzo 350watt lijkt me tog ruim voldoende?

aleen eer ik aan de pc bezig moet me andere pc verkocht worden en dat wil maar niet lukken al 3kopers gehad die alle 3 op laaste moment afhaakte.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

350watt van qtek
Zou ik niet doen, tenzij je de rest van je hardware graag wilt slopen / frituren ;)

Hehe, 350watt is al aan de krappe kant voor 3200+ en een 6800 kaart en dan wil je ook nog een QTEC nemen? Ik zou zeggen ga minimaal voor 400watt (en dat wel een voeding die 400watt ook echt waar kan maken. Coolermaster / Huntkey zijn redelijk goedkope voedingen van redelijke kwaliteit.)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu in pc die ik nu heb al 3maanden met deze voeding draaien nergens last van.

Ik zit al zo krap in kas ( schoolier :/ )

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:46:
kijk hier heb nou wat aan dankje _/-\o_

Ik ga toch voor een 3200+ omdat die slechts 5euro duurder is 8)7
Volgens de pricewatch scheelt het 20 euro. Maar dat ligt natuurlijk aan de winkel waar je gaat kopen :).
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:46:
kwa koeling lijkt me dat watercooling setje wel leuk ander komt er een Thermaltake orb 2 cooler op de cpu pasive cooler op nb en pasive op gpu en dan 2case fans voor en achter die met golfbal stuktuur maken 8,9db maar.
Passieve koeling op een nforce4? Hopen dan maar dat de casefan die je ervoor gaat hangen sterk genoeg is ;). Waterkoeling is duur, kan problemen opleveren met lekken en niet bijzonder effectief (tenzij zeer duur).
offtopic:
De opgegeven decibellen vind ik ook altijd grappig. 8,9dB, vooral die komma. De bladeren van de bomen maken tijdens een zuchtje wind zo'n 30dB geluid. Elke 3dB minder is een halvering in het volume. Die fans maken dus 128x zo weinig geluid als de ruisende wind. Dat is dus extreem stil, wat nauwelijks te meten is. Wat nog grappiger is, is dat er nooit bij staat vanaf hoeveel meter er gemeten is. Terwijl een dubbele afstand al meer dan een halvering in volume betekent. En dan niet zeggen minder dan 10dB, maar precies 8,9dB. Prachtig, die opgegeven decibellen :Y)
Harde schijf: ik heb niet meer dan 80gb nodig dus waarom een 160gb nemen. :P Een 80 gb is 20euro goedkoper.
Daar ga jij over een half jaar extreme spijt van krijgen. Je hebt namelijk nooit genoeg. Het is prijs-technisch gezien het beste om te kijken naar het aantal euro's per GB. Post anders over een half jaar nog een keer in dit topic ;).
Voeding dacht ik zelf gewoon zo'n goedkope 350watt van Qtek en dan een stille cooler erin. Ben ik voon 30euro klaar en heb ik een muis stille voeding. Ik heb nu ook een qtek met stille cooler erin,
Is je voeding zo belangrijk dan? Hoe weet ik dat ik 20ampere nodig heb enzo 350watt lijkt me toch ruim voldoende?
Je kan best een qtec voeding van 350W nemen. Wil je dan wel je videocamera klaarleggen? In het beste geval krijg je alleen problemen met opstarten en rare vastlopers. In het slechtste geval wil ik graag alles op video hebben zodat we toch nog wat moois hebben om naar te kijken ;). Heb je een brandverzekering?

Qtec is namelijk de clown onder de voedingfabrikanten. Met 500W bedoelen ze bijvoorbeeld: "Slechte 300W voeding". Geen idee waar de Qtec 350W versie mee te vergelijken is, maar dat kan je gelukkig altijd zien aan het aantal ampère wat de 12V lijn kan leveren. Stel dat hier 10 Ampère op staat, dan is het vergelijkbaar met iets van een normale 250W voeding. Tenzij ze ook liegen over de 12V lijn. Ongeveer:
250W: 10A
300W: 12A
340W: 14A
360W: 16A
400W: 20A
480W: 26A
500W: 30A

Nieuwe pc's hebben steeds zwaardere voedingen nodig. Dit komt zowel door de steeds sneller wordende videokaarten, als de steeds sneller wordende processoren. Deze twee componenten hebben vooral meer vermogen uit de 12V lijn nodig. Daarom is de 12V lijn belangrijk. Veel meer informatie kun je vinden in het voedingen topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 13.

Je kan ook de dure waterkoeling niet kopen, aangezien deze toch z'n geld niet waard is volgens de link die ik gaf. Vervolgens goede lucht-koelers kopen en een duurdere voeding. Hou je nog geld over ook :).

• Geld bespaar tip: Koop geen dvd-speler. Een dual-dvd-brander kan ook dvd's lezen.
• Stilte tip: www.silentpcreview.com

[ Voor 15% gewijzigd door dr snuggles op 17-10-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
harstike bedankt voor je informatie.

Goede tip van dvd speler weglaten scheeld weer 20euro van die 20euro kan ik weer betere voeding kopen :)

Kwa koeiling nb fans maken meestal een pokke herie.
dus die watercoolings set die ik eerder heb vermeld lijkt me tog een erg goede oplossing cpu/gpu/nb watergecoold.

Er zit een 120mm radiator bij die set mocht dat niet goed coolel kan ik altijd nog een radiotor erbij pakken. 1300l/u pomp is wel genoeg voor dit systeem denk ik?

voor 115euro is dit tog een goede oplossing hoop ik. en het is heerlijk stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ben inmiddels wat wijzer geworden dit heb ik tot nu toe:

amd 3200+
Asus A8N-E
TwinMos Memory Matched pair (2x 512 MB)
Asus EN6600LE PCI Express x16 Ja 256 MB nVidia GeForce 6800 LE
Seagate Barracuda 7200.7 Plus
Samsung TS-H552U dual layer dvd brander
Pinnacle PCTV Stereo
Huntkey LW-6400H met paps fan die ik erin zet. (stil)
Thermaltake Soprano (word flink gemod)

watercooling cpu/nb/gpu Budget watercooling.

Zal dit systeem goed werken? aleen over mobo en vga twijfel ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij ziet het er wel aardig uit zo ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 11:48
Neem asjeblieft geen waterkoeling.. vooral geen budget spul, want daar ga je problemen mee krijgen. Koop gewoon bewezen luchtkoeling en bespaar niet op de voeding (zoals eerder vermeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-Fallout- schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 05:14:
Neem asjeblieft geen waterkoeling.. vooral geen budget spul, want daar ga je problemen mee krijgen. Koop gewoon bewezen luchtkoeling en bespaar niet op de voeding (zoals eerder vermeld)
Huntkey LW-6400H is de voeding Huntkey is goed merk lees ik vaak en deze is maar 30euro.

Hoeso geen watercooling ik ga voor een stil systeem aangezien er zonder watercooling 4fans draaien met watercooling slechts 2 stuks.

dat scheeld een hoop

het gaat op dit setje:

http://www.inkoopacties.net/ia/qyqh3dq6/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst een computer voor een vriend gebouwd ook met een Huntkey (400watt):
Athlon64 3200+
Radeon X800

12v = 11.2volt
5v = 4.4volt
etc

Ding was dus ook zo instabiel als de pest. Geen Huntkey voor mij meer dus !!!

edit: Dan kun je nog beter de 380watt coolermaster eXtreme-power voeding nemen, uitgerust met een stille 12cm fan en zo stabiel als het maar kan in hetzelfde systeem :) (ingeruild voor de Huntkey)

edit2: Ja ik heb even opgezocht en dat was inderdaad de LW-6400H voeding :( :(

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 06:02:
Ik heb laatst een computer voor een vriend gebouwd ook met een Huntkey (400watt):
Athlon64 3200+
Radeon X800

12v = 11.2volt
5v = 4.4volt
etc

Ding was dus ook zo instabiel als de pest. Geen Huntkey voor mij meer dus !!!

edit: Dan kun je nog beter de 380watt coolermaster truepower voeding nemen, uitgerust met een stille 12cm fan en zo stabiel als het maar kan in hetzelfde systeem :) (ingeruild voor de Huntkey)

edit2: Ja ik heb even opgezocht en dat was inderdaad de LW-6400H voeding :( :(
Ik draai hier ook op een huntkey LW-6400H-3

(weet niet of die 3 veel uitmaakt)
Maar dat ding is zoo heerlijk stabiel, en de 12 cm fan die erin zit, ik hoor em echt niet, als ik typ komt dat er al 10 keer harder bovenuit.

Voltages:
12V= 11.86
5V = 4.96
3.3V = 3.23
Pagina: 1