Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Binnenkort wil ik voor een mannetje of 10 een lanparty organiseren. We doen dit regelmatig (2 a 3x per jaar).

Tot op heden hebben we het zo gedaan dat iemand de game host en tegelijk meespeelt. Helaas hebben we dan regelmatig last van lag, ongeacht wie er host.

De games die we spelen zijn:
- MOHAA (Spearhead)
- Battlefield 1942
- Fifa 2004

Nu zit ik te overwegen om een gameserver te gaan gebruiken. Alleen is mijn vraag aan welke specs deze minimaal moet voldoen? Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 19:18

Eijkb

Zo.

Iedere computer die het spel goed draait (al spelende) zal ook goed als gameserver kunnen dienen. Als er een console mogelijkheid bijzit (voor de gameserver) dan kan het ook met een minder systeem (qua videokaart). Met andere woorden: Heeft een van die gozers een extra PC met redelijke specificaties? Gewoon proberen dan :D

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Vooral CPU en Geheugen, servers zijn namelijk niet GPU gevoelig ;-)

Counterstrike Servers kunnen al draaien op onboard brakke SIS kaartjes. De CPU en het geheugen dertegen is wel belangrijk. CS 1.6 had maar iets van 200 Mb nodig ( inclusief mods ) voor een mooie multiplayer server.

Maar games van "tegenwoordig" zullen iets andere eisen hebben.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 19:18

Eijkb

Zo.

Zeker bij Battlefield met -tig robots is hoe meer geheugen / hoe beter het devies. Voor FIFA heb je denk ik geen stand alone servers?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
Klopt. Fifa (of PES) staat op het verlanglijstje om eens te gaan spelen. Ik kom er alleen achter dat je die spellen niet met meer dan 4 personen in een multiplayer kan spelen. Das balen.

Inderdaad kunnen die bots bij BF1942 veel vragen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118586

Ik heb op onze lan ook altijd een game server aan staan
PIII 900Mhz 384MB SD Ram, TNT2kaartje, 20gig schijfje
Draait wel onder linux maar kan makkelijk ook winhooz draaien
Draait Call of Duty en Tactical Ops zonder problemen. En een test met Battlefield: DesertCombat bleek ook gewoon normaal te kunnen draaien.
Zo lang je het maar met een Console opstart vraagt het geen ruk van je vdo kaart dus ik je zelfs zoals het CS voorbeeld met een SiS crap kaartje draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
Thanks Harde Kak (??? bijzondere nickname zullen we maar zeggen...)

Zo'n systeempje moet te regelen zijn.

Heb ik nog een n00b-vraagje mbt netwerken... we maken nu gebruik van een 8-ports hub. Is het aan te raden om hiervoor een switch te gebruiken? Of heeft dat geen invloed op de netwerkprestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik zou kiezen voor een snelle harde schijf, minimaal 1 GB RAM en een processor met HyperThreading of Dual Core (Als je meerdere servers op 1 machine wil hebben)

Ik heb hier zelf een P4 3.0 Ghz HTT met 1 GB Ram, 3 tot 4 Unreal (1) servers, security software en enkele proxy's.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Grolsch-man schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:34:
Thanks Harde Kak (??? bijzondere nickname zullen we maar zeggen...)

Zo'n systeempje moet te regelen zijn.

Heb ik nog een n00b-vraagje mbt netwerken... we maken nu gebruik van een 8-ports hub. Is het aan te raden om hiervoor een switch te gebruiken? Of heeft dat geen invloed op de netwerkprestaties?
Een switch is wel aan te raden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:43
Haha, een hub gebruiken en dan klagen over lag!? Ja doh!

Koop eerst maar eens een leuke switch met een gbit backbone ofzo! Ik durf te wedden dat je dan geen lag meer hebt. Kan je het geld voor die pc gebruiken voor friet en cola :Y)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
@ Tyrian: Heftig systeempje!! Beter systeem dan dat de meeste gamers bij ons hebben. Hij hoeft maar 1 game tegelijk te hosten hoor. En dan alleen nog maar de console. Het is ook maar voor 10 personen.

[ Voor 10% gewijzigd door Grolsch-man op 14-10-2005 15:48 ]

Pagina: 1