Toon posts:

foto op cd redden

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ben net terug van vakantie, heb daar een cd laten branden van mijn cf kaart hier op stonden RAW foto's op (cs2) kom alleen nu tot ondekking dat cd 689 mb ingebruik is en dat er alleen namen en groote van de foto's er wel op staan.
Nero zegt dat er maar 5 mb beschreven is xp zegt 689 mb en als ik op de achterkant kijk lijkt het ook wel 5 mb te zijn.
is er software die dit kan herstellen zodat ik mijn raw files weer kan gebruiken.

Verwijderd

Isobuster al geprobeerd?

Verwijderd

Ben bang dat als ik het zo lees dat er alleen een TOC is gebrand maar geen data. Als er inderdaad alleen maar op het brand gedeelte, in het begin, een stukje geschreven staat dan denk ik dat je foto's er niet op staan.

Had je de cd wel gechecked op werking ter plaatse ? Misschien toch handig om een mobiel schijfje hiervoor aan te schaffen en dit rechtstreeks daar naar toe te zetten, de markt bied genoeg goeie/leuke produkten. Wel balen als je je foto's kwijt bent :'(

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 07:38
Als op de achterkant het lijkt op het echt maar 5 mb is (wsl lead in enz) dan is het helaas niet te herstellen..

Dus helaas een gevalletje van bad luck

tip: als je belangrijke data brand, daarna altijd ff kijken of het ook 'op de cd/dvd' staat 8)7

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 08:01
Zorg er iig voor dat je de CD lees met een CD-Brander, mits die je hebt. Deze lezen vaak stukken beter.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik had wel even gekeken of de cd wel vol was geschreven die fotozaak kan geen raw bestanden bekijken. ben bezig met sparen voor een ipod met cf apdapter.
but anyways thanks for your reply's

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Als je op de achterkant maar een kleine ring ziet, is er inderdaad alleen maar een TOC (index) geschreven, en vrijwel geen data. Gevalletje pech, helaas.

Niet echt FG materiaal though, ondanks dat er foto's op die CD stonden :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.