Hallo,
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb nu een computer gemaakt (Abit BP6, 2x 366mhz celeron, 3C905B ethernet kaart), en ik heb er linux RedHat opgezet, omdat ik nergens meer een licensed windows versie heb liggen die ongebruikt is.. (ik doe niet aan illegale shit...) Maar omdat ik eigenlijk nog heel erg weinig ervaring heb met Linux heb ik nu een probleem, ik krijg namelijk met geen mogelijkheid internet aan de gang op mijn nieuwe linux bak.
Het volgende heb ik al gedaan:
-gegoogled op internet tutorials, LAN tutorials, redhat router settings.... etc
-zelf geprobeerd alle instellingen goed te krijgen, tevergeefs (ik heb echt alle menu's al afgelopen...)
-deze ethernet kaart getest in een andere computer, en hij werkt.
-een tutorial op internet voor Samba, zonder resultaat.
-de router er tussenuit gooien is geen optie, mijn ouders staan dit niet toe
Nu even een beschrijving van het probleem: (ik kan geen screenshots maken want door diverse redenen kan ik de screenies niet op deze PC krijgen....)
-Mijn netwerk thuis heet (standaard) Mshome
-Er hangen nu 3 computers aan, de linux bak is de 4e
-Als ik de computer opstart geeft hij bij het inloggen al de foutmelding:
Er is wel een account aangemaakt in linux die jos heet, maar ik weet niet of dit hetzelfde is.
(jos.Mshome is tot stand gekomen doordat een tutorial mij vertelde dat je een eigen username, gevolgd door een . en dan de netwerknaam moest instellen, dit heb ik dus gedaan).
Het volgende dat ik al gedaan heb is:
Als je op het rode hoedje (startknop) drukt ga je naar systeemgereedschap -> netwerk apparaat beheer.
Dan opent zich een scherm met 1 verbinding, die ik actief heb gemaakt, met als device eth0, en nickname ook eth0. Als ik op configure... druk dan zie ik dat mijn ethernet kaart herkend wordt, en bij het tabblad DNS staat:
Een Samba netwerk heb ik opgezet dmv deze tutorial:
Tutorial
En verder heb ik echt geen idee wat ik moet doen om internet werkend te krijgen, en ik kan ook geen tutorials meer vinden die ik nog niet gehad heb die een antwoord kunnen geven.
Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven, zo niet mag je alles vragen.
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb nu een computer gemaakt (Abit BP6, 2x 366mhz celeron, 3C905B ethernet kaart), en ik heb er linux RedHat opgezet, omdat ik nergens meer een licensed windows versie heb liggen die ongebruikt is.. (ik doe niet aan illegale shit...) Maar omdat ik eigenlijk nog heel erg weinig ervaring heb met Linux heb ik nu een probleem, ik krijg namelijk met geen mogelijkheid internet aan de gang op mijn nieuwe linux bak.
Het volgende heb ik al gedaan:
-gegoogled op internet tutorials, LAN tutorials, redhat router settings.... etc
-zelf geprobeerd alle instellingen goed te krijgen, tevergeefs (ik heb echt alle menu's al afgelopen...)
-deze ethernet kaart getest in een andere computer, en hij werkt.
-een tutorial op internet voor Samba, zonder resultaat.
-de router er tussenuit gooien is geen optie, mijn ouders staan dit niet toe
Nu even een beschrijving van het probleem: (ik kan geen screenshots maken want door diverse redenen kan ik de screenies niet op deze PC krijgen....)
-Mijn netwerk thuis heet (standaard) Mshome
-Er hangen nu 3 computers aan, de linux bak is de 4e
-Als ik de computer opstart geeft hij bij het inloggen al de foutmelding:
En dit heb ik dus geprobeerd, maar als ik in de "explorer" naar /etc/users wil gaan (ingelogd als root) zegt hij dat die map niet bestaat.Er kon geen internetadres gevonden worden voor jos.Mshome.
GNOME zou daardoor niet correct functioneren. Het
probleem zou verholpen kunnen worden door jos.Mshome toe
te
voegen aan het /etc/hosts bestand.
Log toch in Probeer opnieuw
Er is wel een account aangemaakt in linux die jos heet, maar ik weet niet of dit hetzelfde is.
(jos.Mshome is tot stand gekomen doordat een tutorial mij vertelde dat je een eigen username, gevolgd door een . en dan de netwerknaam moest instellen, dit heb ik dus gedaan).
Het volgende dat ik al gedaan heb is:
Als je op het rode hoedje (startknop) drukt ga je naar systeemgereedschap -> netwerk apparaat beheer.
Dan opent zich een scherm met 1 verbinding, die ik actief heb gemaakt, met als device eth0, en nickname ook eth0. Als ik op configure... druk dan zie ik dat mijn ethernet kaart herkend wordt, en bij het tabblad DNS staat:
en bij het tabblad Hosts staat:Hostname: jos.Mshome
primary DNS: [niks]
secondary DNS: [niks]
tertiary DNS: [niks]
DNS search path: [niks]
Dit heb ik zo ook gekregen dmv een tutorial.IP Name Aliases
127.0.0.1 localhost.localdomain localhost
Een Samba netwerk heb ik opgezet dmv deze tutorial:
Tutorial
En verder heb ik echt geen idee wat ik moet doen om internet werkend te krijgen, en ik kan ook geen tutorials meer vinden die ik nog niet gehad heb die een antwoord kunnen geven.
Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven, zo niet mag je alles vragen.
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.