Log lijst autopatcher te lang

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kunnen jullie misschien die lange lijst aan bugfixes en veranderingen misschien gewoon linken naar de originele site. Het is zo overbodig om het erbij te zetten. Geinteresseerden kijken er toch wel als ze daar interesse in hebben. Het kan de gemiddelde gebruiker weinig schelen die willen gewoon weten of er een nieuwe versie uit is of niet.
Het is niet dat ik tegen een log ben maar deze is wel ernstig lang.

meuktracker: AutoPatcher XP October 2005

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat is niet eens een lange changelog, we hebben wel eens langere gehad en gepost (MySQL onder andere). Daarnaast is het juist essentieel om bij een besturingssysteem duidelijk aan te geven wat er veranderd is. Als het nou om chat- of downloadporgramma's ging dan kan ik er inkomen dat een lang changelog niet echt handig is, maar bij dit soort updates kan je niet duidelijk genoeg zijn. In mijn ogen is het changelog van AutoPatcher XP October 2005 zelfs niet gedetailleerd genoeg als je de lijst leest met kritieke updates. Aan KBxxxxxx heb je niet genoeg als je in eén keer wilt lezen wat die patch inhoudt.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-02 14:06
Ik geloof dat ik het wel met de TS eens ben dat de lijst zoals deze er nu staat door de meeste gewoon genegeerd wordt. Als het nu links waren naar de betreffende KB-artikelen was het nog wel acceptabel, maar hier heeft toch gewoon niemand wat aan?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Even een kritische noot.
Ik ben geen expert op het gebied van licenties, maar ik dacht dat Microsoft niet gediend was van het herdistribuëren van Windows componenten buiten Windows Update om. Wellicht is er hier iemand die hier beter van op de hoogte is.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Martin Sturm schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:22:
Ik geloof dat ik het wel met de TS eens ben dat de lijst zoals deze er nu staat door de meeste gewoon genegeerd wordt. Als het nu links waren naar de betreffende KB-artikelen was het nog wel acceptabel, maar hier heeft toch gewoon niemand wat aan?
Er zijn wel een aantal patches van MS die problemen met bepaalde hardware opleveren, patches die op zich ook weer buggy zijn - als je zoiets aan iemand aanraad en hij belt terug met problemen, dan wil je zelf ook even kunnen naslaan of die ene patch dan ook geïnstalleerd is of of SP2 er sowieso wel bijzat of... Wat mij betreft is een dergelijk lijstje in dit geval zeker wel handig. De meuktracker is - when all is said and done - geen fijne literatuur, maar een naslagwerk ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Martin Sturm schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:22:
Ik gaf al in mijn eerder geplaatste reactie aan dat dat changelog verre van ideaal is, maar beter dan helemaal niks. Ik wil ook niet hebben dat wij al die knowledge base-artikelen gaan opzoeken en daarnaartoe gaan linken, dat kost teveel tijd voor de inspanning die het opbrengt. Enkele KB-artikelen uitlichten is misschien wel een idee, maar daar kan en wil ik de schrijver niet toe verplichten.
Henk007 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:53:
Even een kritische noot.
Ik ben geen expert op het gebied van licenties, maar ik dacht dat Microsoft niet gediend was van het herdistribuëren van Windows componenten buiten Windows Update om. Wellicht is er hier iemand die hier beter van op de hoogte is.
Ach, Microsoft is er ook niet gediend van dat er bètaversies uitlekken van Internet Explorer, MSN Messenger en andere programma's die gratis te gebruiken zijn. Niet te vergeten dat AutoPatcher een voor velen verrekt handig prorgramma is. Zolang Microsoft daar niet achteraan gaat (de maker een proces aan de broek hangen of de redactie van Tweakers.net sommeert te stoppen met het posten van updates) blijven wij doorposten met dat soort programma's.
Pagina: 1