[PHP/Excel] Variabele meegeven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een excel bestand die ik via een odbc koppeling vul met data uit mijn msql database via de vba editor in excel, ik wil dat je dit excel bestand opent als je op een link klikt dus bijv www.mijnsite.nl/bestandje.xls maar hij moet ook een id meegeven dus zoals je het in php zou doen ?=id=1
is dit ook mogelijk met excel?
dus www.mijnsite.nl/bestandje.xls?id=1
zodat ik in mijn vba editor kan kijken welk id erbij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het omgekeerd doen. Maak een PHP scriptje dat je aanroept met de ID, doe wat je moet doen aangaande die ID en push die XLS file naar de client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je dat precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zie nu dat je met dit php scriptje ook excel bestanden kan maken
http://pear.php.net/package/Spreadsheet_Excel_Writer/
weet iemand of je hier ook een bestaand excel bestand mee kan invullen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmz nu gebruik ik
$excel->Workbooks->Open("http://localhost/staat.xls"); #open het declaratieformulier

werkt prima
weet iemand alleen hoe ik de pagina op landscape zet ?

$excel->orientation="0";

??

hmzz het is al gelukt.
$sheets->PageSetup->Orientation = 2;# Landscape pagina instellingen

maar als iemand nog een link weet met functies dan zou dat wel ideaal zijn want nu moet ik telkens een beetje logisch nadenken en gokken

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:03:
hmmz nu gebruik ik
$excel->Workbooks->Open("http://localhost/staat.xls"); #open het declaratieformulier

werkt prima
weet iemand alleen hoe ik de pagina op landscape zet ?

$excel->orientation="0";

??

hmzz het is al gelukt.
$sheets->PageSetup->Orientation = 2;# Landscape pagina instellingen

maar als iemand nog een link weet met functies dan zou dat wel ideaal zijn want nu moet ik telkens een beetje logisch nadenken en gokken
Logische nadenken moet sowieso met proggen, en met de documentatie erbij zal het vast lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb nu gewoon die excel com gebruikt en niet die class van pear dus aan die documentatie heb ik niet zo veel volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:32:
ja ik heb nu gewoon die excel com gebruikt en niet die class van pear dus aan die documentatie heb ik niet zo veel volgens mij :P
Hoezo heb je niks aan die documentatie, alle functies staan erin met uitleg. Wat bedoel je trouwens met com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spreadsheet_Excel_Writer maakt gebruik van zn eigen funcites en zit dit om naar een excel bestand maar ik gebruik nu de functie van excel zelf je moet dus wel excel hebben geinstaleerd op je server maar het voordeel is dat je bestaande documenten kunt laten invullen wat dus niet kan met Spreadsheet_Excel_Writer.
Pagina: 1