[iTunes] Tracks Fysiek verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 10:21

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Omdat ik binnenkort zo'n mooie nieuwe iPod ga aanschaffen ben ik druk in de weer mijn muziek collectie op orde te krijgen. Ik heb hier al heel veel aan gedaan (album art, artiesten en titels goed krijgen etc...) Maar nu houdt ik een hoop dubbele nummers over. Ik wil deze nummers fysiek verwijderen van de harde schijf. Nu weet ik dat iTunes niet zo'n functie heeft maar wel een functie heeft om dubbele nummers te tonen.

Via de GoT search kwam ik op het idee om te zoeken naar scripts voor iTunes. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij Quickeys. Maar dit programma (met de iTunes plugin) doet niets anders dan de tracks deleten uit de library. Daarnaast kan ik wel veel andere plugins vinden die hetzelfde zouden moeten kunnen maar die zijn allemaal voor de Mac (ik heb dus een windows pc).

Als laatste hoef ik natuurlijk niet per se iTunes te gebruiken. Ik gebruik ook winamp voor mijn muziek en die heeft dan ook weer wel de functie om files fysiek te verwijderen alleen hier kan ik geen plug in voor vinden die dubbele nummers weergeeft. Mijn voorkeur daarentegen gaat wel uit naar een oplossing met iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een nummer verwijdert uit de bibliotheek krijg je toch ook de vraag of je hem van de harde schijf wil verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:44:
Als je een nummer verwijdert uit de bibliotheek krijg je toch ook de vraag of je hem van de harde schijf wil verwijderen?
Volgens mij alleen als deze in de iTunes-folder staat.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Hmmm, ik niet eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:30
I'm with Lars

[ Voor 100% gewijzigd door Liegebeest op 14-10-2005 13:16 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Ik heb het net geprobeerd en die vraag krijg ik dus niet. Ik heb idd niet mijn tracks in de itunes folder staan... Zijn er nu geen andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Stel je mp3 folder in iTunes in. (Zet wel de optie uit dat iTunes deze gaat orderen, ik neem aan dat je dat op dit moment niet wil).

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 15:28
Er is een scriptje wat dat kan "Super Remove Dead Tracks" heeft voor mij prima gewerkt

http://www.dougscripts.co...hp?page=2#removedeadsuper

ps Is wel voor OSX....

Je hebt dus Windows...

[ Voor 65% gewijzigd door Je Moeder op 17-10-2005 20:45 ]

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Ik heb het gedaan via de methode hierboven beschreven (iTunes folder veranderen), het blijft wel irritant al was het alleen maar omdat itunes ineens alle oude podcasts kwijt is... Maar goed, om een keertje grondig je library uit te zoeken werkt het.

Als mensen scriptjes of progjes weten voor windows dan hou ik dit topic nog steeds warm aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

er zijn wel diverse tools te vinden die scannen op dubbele files en deze kunnen verwijderen als je wilt.
alleen is het met mp3's vaak k*t, want je kan 2 dezelfde mp3's met 2 verschillende namen hebben.
Ik weet niet of er een tool is die bestanden op dezelfde mp3 tags scant.

maar ik denk dat je het dus buiten itunes zal moeten zoeken.
Pagina: 1