Ik heb een JavaScript functie om bijv div's te showen en hiden, maar deze kan ook gebruikt worden voor tabellen enzovoorts.
Ik heb een link gemaakt in de body die een tabel/div moet un-hiden. Als je voor de eerste keer op de link klikt gebeurt er niks, klik je nog een keer komt de div/tabel wel op je scherm. Heb het ook geprobeert met een image en onclick event, maar dat werkt ook niet.
Nu is dit natuurlijk niet handig, want veel gebruikers klikken maar 1 keer en dan ziet men niks. Ik snap ook niet waarom dit gebeurt in IE en in FF.
Nu ben ik geen ster in JavaScript dus, hopelijk hebben jullie het antwoord in de search kon ik niks vinden.
Ik hoop dat het een beetje overzichtelijk/duidelijk is voor jullie!
Ik heb een link gemaakt in de body die een tabel/div moet un-hiden. Als je voor de eerste keer op de link klikt gebeurt er niks, klik je nog een keer komt de div/tabel wel op je scherm. Heb het ook geprobeert met een image en onclick event, maar dat werkt ook niet.
Nu is dit natuurlijk niet handig, want veel gebruikers klikken maar 1 keer en dan ziet men niks. Ik snap ook niet waarom dit gebeurt in IE en in FF.
Nu ben ik geen ster in JavaScript dus, hopelijk hebben jullie het antwoord in de search kon ik niks vinden.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <script language="JavaScript" type="text/JavaScript"> function showhide(id) { var tag = document.getElementById(id); if (!tag) return false; if (tag.style.display == "none") { /* show */ tag.style.display = "block"; } else { /* hide */ tag.style.display = "none"; } } </script> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
| #portret { display: none; } |
HTML:
1
2
| <a href="JavaScript:showhide('portret');">Portret</a> <div id="portret">Content</div> |
Ik hoop dat het een beetje overzichtelijk/duidelijk is voor jullie!
[ Voor 18% gewijzigd door Bjk op 14-10-2005 11:57 ]