Toon posts:

Draadloos ADSL en Speedtouch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik help vrienden met het installeren van draadloos ADSL.
Na alles te hebben geïnstalleerd doet het internet het nog steeds niet.
DE verbinding met de speedtouch via de usb doet het gewoon, maar er kan alleen geen verbinding met het internet gemaakt worden.

Wie kan me helpen hierbij???

TNX,

Dude

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Meer informatie geven please, want hier kunnen we echt niks mee....

Lees anders ff Policy - Network Troubleshooting

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om het volgende pakket van KPN direct:
ADSL Modempakket Wireless ISDN 4.2 met USB-adapter

Ik denk dat het probleem hem zit de gateway e.d.

Het gaat om de volgende zaken:
Subnetmask-server: 255.255.0.0 (ik dacht dat het moest zijn 255.255.255.0)
Standaardgateway: niet ingevuld
Misschien zitten in het bovenstaande fouten!!!!
Ik weet dat je deze zaken kan veranderen, maar weet niet waar en hoe.

Voor de rest heb ik geen aparte internetverbinding aangemaakt (zoals bij niet draadloos).

Voor de rest zou ik niet weten welke extra informatie ik kan geven.
Als jullie extra informatie willen hebben, graag iets specifieker.

TNX

Dude

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Je hebt een Apipa adres gekregen ipv het correcte 10.0.0.x adres. Welke kleur heeft het WLAN lampje? Indien groen dan is de verbinding WPA beveiligd, indien oranje dan is de verbinding WEP beveiligd, indien rood dan is er geen verbinding, indien uit is de draadloze verbinding uitgeschakeld of het modem is niet goed opgestart. De beveiliging pas je aan in de ST monitor, tab Configuration, tab Security. En zorg dat je in de tab Site Survey het correcte netwerk selecteerd.

Maar zoals reeds eerder gezegd, je geeft veel te weinig info voor een goed antwoord.

Lampjes op modem, Windows versie, software, etc.?

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:23

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik denk dat het een stuk verstandiger is om 0900 0244 te bellen. Je bent zo te zien bezig met het aansluiten, daar praten ze je op die helpdesk zo doorheen. Gaat ook veel sneller dan via dit forum denk ik.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

ZieMaar! schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:04:
Ik denk dat het een stuk verstandiger is om 0900 0244 te bellen. Je bent zo te zien bezig met het aansluiten, daar praten ze je op die helpdesk zo doorheen. Gaat ook veel sneller dan via dit forum denk ik.
Ja hier ben ik het mee eens, je geeft echt amper info waar we iets mee kunnen en als je uitgevraagd moet worden (wat zo te zien nodig is :P) dan kan je beter de helpdesk bellen dan drie dagen hier op een forum vragen te beantwoorden :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:30
vaak ook handig om eerst de computer met een netwerk kabeltje aan te sluiten op het modem. dan kan je iig altijd instellingen wijzigen

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat zijn nu antwoorden waar ik wat aan heb.
Tuurlijk is alles aangesloten. zie draadloos doet het, internet niet.!!!!!!!

Via KPN willen ze me niet helpen omdat het om een product gaat van Robotics.

Bij Robotics kunnen ze me niet helpen, omdat ik na een half uur (10 cent p/m) te horen kreeg dat hij moest werken (en dat deed hij uiteraard niet).

Kijk als ik via de help desk iets kan regelen dan doe ik dat ook, maar als dat niet lukt ga ik het zo proberen.

Kijk ik ben geen expert, daarom vraag ik ook deze zaken. Ik wete niet welke info jullie allemaal nodig hebben voor mijn probleem op te lossen.

Voor degene die wel serieus antwoord heeft gegeven:
Ik zal wat extra info geven:
Windows XP
808 MHZ
AMD processor

Het lampje van de router is oranje (bij LED 10)
Het lampje bij LED 100 brand niet!!!
Het IP-adres van Alcatel is 10.0.0.138
Software is van Robotics zelf.
De modem en router zijn:
U.S. Robotics® 802.11g Wireless Starter Kit, Model 5462
Alcatel Home met ADSL van KPN-direct

Hoop nu wel voldoende te hebben gegeven.
En zoals de vorige keren.

Wil je wat weten zeg het dan.

De enige expert is de leek die zeker weet dat hij niks weet.

TNX,

Dude

• havana
Het is me nog steeds niet duidelijk hoe je de hele bende hebt aangesloten, als je daar nu eens mee begint. Je hebt een Speedtouch USB en een unit van US Robotics :?

Dus bijvoorbeeld:

Modem --> Router --> 2 computers

En dan per apparaat precies beschrijven wat de IP adressen etc. zijn.

Want ik snap er de ballen van, terwijl ik toch aardig thuis ben in dit soort eenvoudige thuismaterie :)

[ Voor 42% gewijzigd door havana op 14-10-2005 14:11 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dude, doe eens rustig.

Je hebt dus een ST home, met daarachter een USR wireless router die een verbinding zou moeten maken met een USR adapter op een WXP machine, klopt dit?

Overigens heb je het in eerste instantie over KPN wireless apparatuur, maar goed ...

Je krijgt een correct IP adres? Zo ja welk? Kan je pingen naar het modem? Als die LED 100 staat voor 100Mbps, klopt het dat die niet brandt want die SThome is maar 10Mbps. Heb je op de router al een gebruikersnaam / wachtwoord opgegeven voor de ADSL lijn? Brandt het LineSync op de SThome?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:44:
Het gaat om het volgende pakket van KPN direct:
ADSL Modempakket Wireless ISDN 4.2 met USB-adapter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:33:
Kijk dat zijn nu antwoorden waar ik wat aan heb.
Tuurlijk is alles aangesloten. zie draadloos doet het, internet niet.!!!!!!!

Via KPN willen ze me niet helpen omdat het om een product gaat van Robotics.
Doe 's relaxed, je zegt hierboven dat je een draadloos modempakket hebt van kpn en nu heb je ineens een US robotnics wireless adsl router. Sorry hoor, maar ik kan je niet helpen als ik niet eens weet welk modem, welke router, welke ontvanger je hebt en als je niet vertelt wat je hoe zoal geconfigureerd hebt.

Vertel eens hoe de SThome geconfigureerd is (getweakt misschien? Of moet je een PPTP verbinding maken?) en hoe je vervolgens je US robotnics router ingesteld hebt en hoe je vervolgens je ontvanger hebt geinstalleerd en geconfigureerd. Dan kunnen wij misschien tips geven waar je ook daadwerkelijk wat aan hebt.

Ik ga je overigens niet helpen als je gelijk zo'n bek opentrekt... :{

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Sorry. Ik ben met twee dingen tegelijk bezig.

Aan de ene kant heb ikzelf een probleem met een router van US Robotics die geen internet verbinding maakt.

Aan de andere kant het verhaal van die maat van mij.

Ik wordt helemaal gek.

Ik zal volgende week het overzicht van ipconfig/all hier neerzetten en dan praten we wel verder.

Nogmaals mijn excuses, maar wordt hele crazy hier.

Groeten en fijn weekend.

TNX,

Dude

• havana
Aan de ene kant heb ikzelf een probleem met een router van US Robotics die geen internet verbinding maakt.
Dat kan wel kloppen, want een router maakt geen verbinding met internet. Dat doet het modem.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoel ik ook. Daar gaat het om een Alcatel ADSL modem en tussne mijn computer en mijn modem zit de draadloze router. En de router kan via de modem gene verbinding maken met KPN.

Maar dat even terzijde.

Ik zal volgende week alles wel hier neerzetten en mijn probleem volledig uitleggen.

Dude

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:21

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Alcatel modem pakket workaround, heel vaak werkt internet niet :P

-- Reset je alcatel modem. Pak een paperclip, druk het gaatje aan de achterkant van het modem, naast de ethernetpoorten, in. Doe dit ongeveer 10 sec, alle lampjes van de ethernetpoorten gaan dan tegelijk branden. Hierna is t modem gereset.

-- Als je de Speedtouch usb software al hebt geinstalleerd, dubbelklik je op de trappetjes, ga je naar t tabblad security, en zet je daar de security op off -> Apply -> Exit. Nog niet geinstalleerd? -> EERST DOEN

-- Vervolgens ga je naar de modempagina: 10.0.0.138. Daar klik je op Advanced -> Easy Setup.

-- In t nieuwe venster: Next -> Routed PPPoA -> Next -> 8.48 -> Next -> Adsl user + pass -> Next -> LEEG LATEN -> Next -> Start -> Finish. Het modem is nu opnieuw geinstalleerd

-- Daarna: Basic -> Wireless -> Security -> klik je op t pijltje voor WPA -> Dan Apply. Je verbinding met de modem valt weg.

-- Daarna ga je naar de trappetjes, waar nu een kruisje doorheen staat. Dubbelklik -> security -> security ON -> Apply -> Exit.

Het internet moet nu weer werken. Zo niet, kijk dan naar het DSL lampje op je modem, doet dat iets anders dan groen branden? -> modem rechtstreeks op hoofdaansluitpunt. Werkt dat nog niet ->KPN bellen, dan is je linesync weg.

Bovenstaande wordt je ook verteld op 0900 0244, dus mocht t te snel gaan, ff bellen :)

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
_Mystikal_ schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:21:
Alcatel modem pakket workaround, heel vaak werkt internet niet :P
[..]
Volgens mij gaat het om Home modem met router erachter. Ik denk dan dat je router de vpn verbinding met het modem op moet laten zetten, of dat modem in een soort bridged stand zien te krijgen. Weet van beide niet hoe het precies werkt, maar dat weet iemand anders hier wellicht beter.

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

ZieMaar! schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:10:
[...]
Volgens mij gaat het om Home modem met router erachter. Ik denk dan dat je router de vpn verbinding met het modem op moet laten zetten, of dat modem in een soort bridged stand zien te krijgen. Weet van beide niet hoe het precies werkt, maar dat weet iemand anders hier wellicht beter.
Het Home modem met USRobotics router is de situatie bij de TS thuis.

Het ADSL 4.2 pakket is het pakket met een speedtouch 121g + Alcatel Speedtouch 580 wireless ADSL Modem + Accesspoint. Voor het pakket van de maat van de TS geldt bovenstaande handleiding.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
_Mystikal_ schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:00:
[...]

Het Home modem met USRobotics router is de situatie bij de TS thuis.

Het ADSL 4.2 pakket is het pakket met een speedtouch 121g + Alcatel Speedtouch 580 wireless ADSL Modem + Accesspoint. Voor het pakket van de maat van de TS geldt bovenstaande handleiding.
Yeah, misschien heb je wel gelijk. Maar ja, met die ST580+121g moet de KPN helpdesk ook wel kunne n helpen, lijkt me veel makkelijker. Maar goed, erg duidelijk is het allemaal niet...(en dan heb ik het dus niet over jouw verhaal he ;)).

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
hmm Bij de SpeedTouch 121g moet je de bijgeleverde cd van alcatel gebruiken, niet de KPN cd.

Die kun je er pas na gebruiken, dus eerst de cd van de 121g installeren, die vraagt vanzelf voor om de 121g op je usb aan te sluiten, als dat gebeurt is en de 580 staat nog in de default stand, dan moet de 121g de speedtouch580 kunnen "zien" ( site monitor in de tool ) maar maakt geen verbinding zolang je er geen opdracht toe geeft.

Als je dubbelklikt op die speedtouch in de monitor tool, dan maakt hij verbinding en kun je verder gaan, of de kpn cd gebruiken als je de 121g geinstalleerd hebt.

met je us robotics kan ik nog begrijpen dat ze je niet helpen daar is us robotics voor of de handleiding, misschien dat je die eens leest??

[ Voor 14% gewijzigd door eigenwijsje op 15-10-2005 17:15 ]

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

eigenwijsje schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:13:
hmm Bij de SpeedTouch 121g moet je de bijgeleverde cd van alcatel gebruiken, niet de KPN cd.

Die kun je er pas na gebruiken, dus eerst de cd van de 121g installeren, die vraagt vanzelf voor om de 121g op je usb aan te sluiten, als dat gebeurt is en de 580 staat nog in de default stand, dan moet de 121g de speedtouch580 kunnen "zien" ( site monitor in de tool ) maar maakt geen verbinding zolang je er geen opdracht toe geeft.
Bij de nieuwste generatie cd's die meegeleverd wordt kun je de KPN-CD gebruiken,die is inmiddels helemaal aangepast :)

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Bedankt voor al jullie interesse en antwoorden op mijn vragen.

Betreffende situatie van die maat van mij:
KPN had iets verkeerds geleverd. Opgelost dusssss.

Betreffende mijn situatie met Alcatel en Robotics. Hij doet het!!!!!!
Hoe????
Router er tussenuit halen, gat in de muur boren, draad doortrekken naar andere kamer!!!! Vrij simpel.
Wat ik met de router heb gedaan. Document bewaren??? NEE.

Nogmaals TNX

Dude
Pagina: 1